Vuurwerk wordt duurder

En dat in een week waarin Original haar nieuwe 500 grammers, tegen vaak zeer aantrekkelijke prijzen bekendmaakt. Betere reclame voor vuurwerktoerisme kun je bijna niet maken met zo'n nieuwsbericht. :rolleyes:

ik heb nu minder uitgegeven dan vorig jaar, terwijl ik nu al verzekerd ben van meer vuurwerk, hoezo duurder? :wink:

het is gewoon een kwestie van goed zoeken !je ziet steeds meer winkeliers hierzo met geweldige aanbiedingen.
denk aan kartonvoordeel.
tot 50% korting bij sommige winkel, enz,enz

Dat niet alleen...denk dat over het algemeen gezien vuurwerk gewoon sowieso duurder wordt. Maar pak je gewoon goede cakes met een erg scherpe prijs/kwaliteits verhouding dan ben je gewoon goedkoper uit. Tel daarbij nog de vele kortingsacties e.d. op die je bij de grotere winkels en/of prijsvechters al hebt en je lacht je de ballen uit je broek als je de buurman naar de normale winkel ziet gaan en terugkomt met een erg grote cake waar niets uit komt en veel te duur is.... :D

Maar goed, daarbij blijft vuurwerk gewoon een dure hobby, maar ik hou ervan! :D

In het nieuws vanmorgen werden 2 belangrijke factoren aangegeven die het vuurwerk duurder maken en dus helemaal niks met Nederlans specifiek te maken hebben.

1. De verplichten CE-keuring.
2. Steeds sterker stijgende lonen in China.

3. (Misschien nog een 3de reden is de productie van de zomer hele tijd heeft stilgelegen).

In het nieuws vanmorgen werden 2 belangrijke factoren aangegeven die het vuurwerk duurder maken en dus helemaal niks met Nederlans specifiek te maken hebben.

3. (Misschien nog een 3de reden is de productie van de zomer hele tijd heeft stilgelegen).

Als de productie in de zomer heeft stil gelegen. En volgend jaar gebeurd dat niet. Zouden de prijzen volgend jaar dus weer moeten zakken:wink:
Maar dat zie ik zo 1,2,3 niet gebeuren moet ik je eerlijk zeggen.

Dan komen ze wel weer met een andere smoes. Om er nog een paar euro boven op te gooien.

Even mijn opmerking plaatsen.

1) Geloof ik wel, maar de prijzen zouden dan na dit jaar weer stabiel moeten zijn aangezien ze dan het geld alweer hebben terug verdiend.
2) Sterker stijgende lonen in China? Kan wel kloppen, wanneer die mensen 10% meer gaan verdienen dan heb je het misschien over een paar dubbeltjes per dag.. wat natuurlijk te verwaarlozen is over het aantal cakes/rotjes e.d. dat ze iedere dag produceren. Een 1:1 werking zou totaal misplaatst zijn.
3) hmmm.. dat zou niks uit mogen maken wanneer men gewoon zijn bestelling krijgt die men heeft besteld. In plaats dat ze het in september krijgen, krijgen ze het nu in oktober/november. Ze kunnen hier niks op verliezen omdat ze het toch pas de laatste 3 dagen van het jaar mogen verkopen. Dus deze reden is in mijn ogen dus ongeldig.

grtz

niet alleen de lonen in China stijgen, vuurwerk wordt geproduceerd met chemicaliën en metalen die ook geld kosten (en zeker in het geval van metalen) aan koersen onderhevig zijn. Een fabriek moet natuurlijk ook winst maken en berekend deze kosten door aan de importeur. De importeur wil ook wel eens wat anders dan water en droog brood, dus de kosten worden weer door berekend aan de winkelier. De winkelier wil ook winst maken en helemaal onderaan de vuurwerk-keten komen wij als klant die alle prijsstijgingen op hun neus krijgen.

niet alleen de lonen in China stijgen, vuurwerk wordt geproduceerd met chemicaliën en metalen die ook geld kosten (en zeker in het geval van metalen) aan koersen onderhevig zijn. Een fabriek moet natuurlijk ook winst maken en berekend deze kosten door aan de importeur. De importeur wil ook wel eens wat anders dan water en droog brood, dus de kosten worden weer door berekend aan de winkelier. De winkelier wil ook winst maken en helemaal onderaan de vuurwerk-keten komen wij als klant die alle prijsstijgingen op hun neus krijgen.

Hmmm.. misschien dan maar niet kopen? Kijk maar eens hoe snel ze dan de prijs gaan verlagen. :D

Ja, heb je hem weer...

Maar de dollar koers heeft ook invloedt op de prijs.

Deze is namelijk erg fluctuable afgelopen tijd en dat zorgt voor hogere prijzen.

gr

Nieuwsbericht gemaakt voor de nietswetende consument die op 31 december om 16.00 nog even een batterij gaat halen bij de plaatselijke vuurwerkboer.

Nieuwsbericht gemaakt voor de nietswetende consument die op 31 december om 16.00 nog even een batterij gaat halen bij de plaatselijke vuurwerkboer.

Ja nu ze het weten, kunnen ze 2,5 maand extra sparen. Goed voor de jongeren met zakgeld van €5,- euro per week :D

Ik wil niet heel veel zeggen hoor, maar dit bericht komt elk jaar voorbij in het nieuws. En elk jaar weer heb ik goedkoper vuurwerk, gewoon goed zoeken en niet bij de plaatselijke chinees om de hoek gaan halen zonder verder rond te kijken.

Hier een ietwat uitgebreider bericht:

Vuurwerkprijs knalt omhoog

AMSTERDAM - De liefhebbers van vuurwerk zullen dit jaar dieper in de buidel moeten tasten. Zowel het knal- als het siervuurwerk wordt naar verwachting minstens 5 procent duurder.

Voornaamste oorzaak vormen de steeds strengere testen, die nodig zijn om voor het verplichte CE-kwaliteitskeurmerk in aanmerking te komen. Maar ook de explosief stijgende lonen in ’s werelds belangrijkste productieland China spelen een rol.
Volgens Leo Groeneveld, voorzitter van de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland, zijn vooral de kosten die gemaakt moeten worden voor het CE-keurmerk er verantwoordelijk voor dat het vuurwerk dit jaar duurder wordt. Die komen voor rekening van de importeur, die ze doorberekent aan de winkelier waarna uiteindelijk de klant ervoor opdraait. „De kosten voor de testen hakken er flink in,” aldus Groeneveld.
In ons land gaat jaarlijks voor circa 65 miljoen euro aan vuurwerk over de toonbank. Ook voor de komende jaarwisseling is siervuurwerk het populairst.

bron

Vuurwerk word duurder. Dit komt helemaal niet door de strengere testen. Die moesten ze altijd al ondergaan. Netalsof het nu in eens veiliger is. Ge*** natuurlijk dat weten wij allemaal! Nee, het vuurwerk word duurder, omdat onze vrienden in Griekenland geld nodig zijn. Daar kopen ze dan weer tanks van etc. Kortom: Alles word duurder voor ons. Niet alleen het vuurwerk. We mogen weer lekker belasting aftikken mensen! Opdat u het even weet.

Back
Bovenaan