Vuurwerk: wat mag er dit jaar wel en niet?

je hebt gelijk, wel moet je er ook op letten dat t niet buiten de regels vallen, denk aan de 500gram regels, CE keurmerk, cat f1 of f2 ect ect

officieel zijn strijkers ook verboden in nederland, ook met buskruit.
bugano fonteinen ook dacht ik (aangezien nederland maar 100 of 200 gram per fonteinen tube mag bugano is 250NEM ?

Bugano 250 gram idd maar ik zag in pyro toro zn video dat er nu ook 2 250 grams fontijnen op de nederlandse markt komen.

Nee geen compound fontein maar een combinatie van... ( weet je wel, het truukje wat importeurs gebruiken om tot 25 gram per shot te komen met cakes ) en in dit geval een mine en fontein. Zo mag er dan verder 500 gram gebruikt worden en tot 100 gram per tube voor de fontein. Zonder deze 'combinatie van' zou een fontein tot 200 gram mogen bevatten als het verdeeld wordt over 2 tubes en met maximaal 100 gram per tube. Anders mag een losse fontein 100 gram maximaal bevatten.

De vuurwerk winkels vervoeren toch ook spul van bunker naar winkel met een oranje vuurwerk transport plaat op het voertuig.
Op die manier zou je volgens mij best vuurwerk kunnen bestellen en laten bezorgen toch ???
Ok, het gaat dan niet via bijv postnl, ups etc voor de veiligheid, begrijpelijk en natuurlijk duurdere transportkosten natuurlijk. Ook begrijpelijk.
Dus gat in de markt.... toch?

Was het maar waar. Denk dat in het land van het eeuwige gezeur dit niet zo snel gaat gebeuren. En de 25kg regel moet dan ook drastisch versoepeld worden.:D

De vuurwerk winkels vervoeren toch ook spul van bunker naar winkel met een oranje vuurwerk transport plaat op het voertuig.
Op die manier zou je volgens mij best vuurwerk kunnen bestellen en laten bezorgen toch ???
Ok, het gaat dan niet via bijv postnl, ups etc voor de veiligheid, begrijpelijk en natuurlijk duurdere transportkosten natuurlijk. Ook begrijpelijk.

Nee want er staat in de wet dat het vuurwerk aan de consument overhandigt moet worden op de plek waar de "sprinkler" zich bevind. met andere woorden het mag alleen overhandigt worden bij het verkooppunt en niet bezorgt worden

Dit is officieel bij wet verboden. Er is ooit zelfs een initiatief geweest met een Vuurwerk-koerier, de Oud & Nieuw-versie van de Pizza-koerier. Een lokale vuurwerkwinkel en pizzabakker hadden de handen ineen geslagen zodat overdag de brommertjes van de pizzeria ook konden blijven rijden. Alleen dan geen pizza maar een zak besteld vuurwerk in de brommerkoffer. Dat duurde welgeteld een paar uurtjes voordat de instanties daar lucht van krijgen en toen zijn de heren zwaar beboet...

Back
Bovenaan