Vuurwerk verjaagt wespendief

ylke

VWC lid
wespendief.jpg
Dit is een foto van de jonge wespendief op de Lemelerberg als hij of zij (dat is op die leeftijd niet te zien) enkele weken oud is

NUNSPEET - Bruiloftsgasten willen op 26 april vuurwerk afsteken vanaf een parkeerplaats aan het Vennenpad in Nunspeet.

De provincie Gelderland heeft daarvoor een vergunning afgegeven, maar de statenfractie van de Partij voor de Dieren is 'geschokt'. Het Vennenpad grenst aan Natura 2000 gebied en het ligt in het broedgebied van de wespendief, een roofvogel die dan juist terugkeert van zijn overwinteringadres in Afrika. Daar komt volgens de statenfractie nog eens bij bij dat de plek waar het vuurwerk wordt afgestoken grenst aan het broedgebied van de zwarte specht.

"Het komt er dus op neer dat de provincie niet goed gekeken heeft naar het gebied alvorens een vergunning te verlenen. "Een bruiloft, zo stelt de fractie, is van zichzelf al feestelijk. Daar is toch geen vuurwerk naast een natuurgebied bij nodig in het broedseizoen?", zo vraagt fractievoorzitter Luuk van der veer zich af.

Bron

facepalm.jpg

Wordt er een keer een dief verjaagd is het weer niet goed :bonk: haha :p

Het gaat wel erg ver de laatste tijd hoor :shocked:

Kunnen zij zichzelf nog wel serieus nemen? Het wordt echt steeds gekker, ze steken elkaar allemaal aan, is echt iets van de laatste jaren.

wat ik grappig vind om te zien is dat ze eerst argumenten gebruiken om hun punt te maken.
Dat is natuurlijk legitiem. Maar vervolgens gaan ze met een opmerking komen dat een bruiloft van zichzelf al feestelijk is en dat daar dus geen vuurwerk meer bij hoort.
PFFFFFFFFFFFFFFFFFF.

Koninginnedag is van zichzelf al feestelijk daar hoeft geen vuurwerk bij.
5 mei is van zichzelf al feestelijk dus daar hoeft geen vuurwerk bij.
oud en nieuw is van zichzelf al feestelijk dus daar hoeft geen vuurwerk bij.
Een kermis is van zichzelf al feestelijk dus daar hoeft geen vuurwerk bij
En ga zo nog maar een poosje door.

Verder staat niet vast of door dat specifieke vuurwerk die specifieke vogels van de leg raken en daarmee zichzelf niet voortplanten. Misschien moeten ze dat eerst een hard maken.
Verder was ik al moe van mijn werk, maar ik word nu nog vermoeider.

greetzzz

Koninginnedag is van zichzelf al feestelijk daar hoeft geen vuurwerk bij.
5 mei is van zichzelf al feestelijk dus daar hoeft geen vuurwerk bij.
oud en nieuw is van zichzelf al feestelijk dus daar hoeft geen vuurwerk bij.
Een kermis is van zichzelf al feestelijk dus daar hoeft geen vuurwerk bij
En ga zo nog maar een poosje door.

Geen zorgen Tjopper!
Als alle feestelijke dagen zonder vuurwerk moeten houden we nog genoeg niet feestelijke dagen over!
En dan gaan we vuurwerk schieten op de NIET feestelijke dagen..
Zo simpel als wat:p

Geen zorgen Tjopper!
Als alle feestelijke dagen zonder vuurwerk moeten houden we nog genoeg niet feestelijke dagen over!
En dan gaan we vuurwerk schieten op de NIET feestelijke dagen..
Zo simpel als wat:p

dat is wel een mooie inderdaad. Als een feest geen reden is voor vuurwerk dan zorgen we gewoon voor geen feest en wel vuurwerk.
greetzz

Vuurwerk tijdens bruiloft?vuurwerk vanwege verjaardag?vuurwerk voor een examen feest? vuurwerk bij opening nieuw gebouw? Vuurwerk vanwege ???????????? Het is wat mij betreft teveel van het goede niet om het vuurwerk maar er zijn zoveel redenen om te stoken.er is al zoveel haat tegen vuurwerk dat als je vuurwerk bij feesten gaat toestaan het is als olie op vuur voor mensen als bonte en galgroen links

Het gaat toch ook om vergunt ontsteken van vuurwerk. Als de vergunning verleent wordt betekend dat, dat aan alle eisen word voldaan. Ook die eis van minimale afstand tot natuurgebieden of (kinder)boerderijen e.d.
Het is ook zo tegenstrijdig dat de PvdD met die kul redenen komt om een vergunt vuurwerk te verbieden omdat ze met Oud & Nieuw pleiten voor vuurwerkshows i.p.v. consumentenvuurwerk.
Als ik de "broedberichten" lees word ik echt pisnijdig van de beweegredenen. Dat een Partij zomaar iets probeert op te leggen vanwege een paar ***vogels.
Als het zover komt dat ze gelijk krijgen bij alle vuurwerkshows in broedseizoenen verzinnen ze wel weer wat anders om het nog verder te verbieden. Bijvoorbeeld dat de aardworm onnodig ten prooi valt aan mollen omdat deze omhoog komt door het geknal op een open veld.
Echt ga toch fietsen PvdD pfffff...

Het lijk wel n sekte/activisten te worden heel die PvdD, die gaan nog verder dan Sea Shepphers.. Als er maar iets met vuurwerk komt zitten ze erboven op, als "aasgieren" Natuur fondse ofso hoor je ook niet over, PvdD is het echt helemaal kwijt..

Ik zeg ergens op n afrikaanse vlakte los laten en gouw weg rijden..

die gaan nog verder dan Sea Shepphers.

Sea Sheppers doen goed werk.
Of je nou goed of af kan keuren, walvis jacht is iets wat al jaren niet meer hoeft en kan.
Omdat de producten die er van gemaakt worden, niet meer ,,in'' zijn of van andere grondstoffen gemaakt worden.

PVDD slaat gruwelijk door.
Maar dat idee had ik al, toen de partij net was opgericht.
Sportvissen moest verboden worden, want de vissen werden gemarteld.
Wat ze wel vergaten is, dat de sport visserij federatie, de sportvissers vraagt, of ze willen bijhouden, welke vis ze vangen in welke water.
Zodat er vissen uitgezet kunnen worden in wateren, waar die vis soorten minder voorkomen.

Wat ik zo vreemd vind aan de PVDD is dat ze van ene mug en giga olifant kunnen maken.
Die wespendief, die komt in Nederland niet zo heel veel voor hoor.
Deze vogel zoekt graag een rustig plekje waar deze niet gestoort wordt.
Maar ja, dan komen er weer een stuk of wat ukkels die een camera in het nest gana plaatsen, foto's van de beestjes gaan maken, enz, enz.
Nee daarvan worden die wespendieven niet gestoord van.

Dat bruiloft vuurwerk zal een 10 minuten en kwartier duren.
Ik denk, dat de wespendieven zich daaraan niet storen.
Want ze zoeken echt wel een plek in de bossen uit waar ze rustig kunnen broeden.

Misschien moeten ze bij de PVDD eens nadenken wat voor krankzinnig gezwam de pers in sturen.
Zorg er eens voor dat de project ontwikkelaar mafia eens de mond wordt gesnoerd.
Peuter in de tweede kamer eens uit, dat het castreren en steriliseren van katten goedkoper gemaakt wordt.
Want de dieren asielen puilen uit van de katten.

Voor goede voorlichting zorgen, dat een aanschaf van een hond en/of een kat niet hetzelfde is, als het kopen van een I-pod.
Omdat de hond of kat na 2 weken in het asiel geropt wordt, omdat de kinderen allergisch er voor zijn.

goed als er geen vuurwerk mag worden gehouden aan het eind van het feest,laten ze dan het hele feest dan daar verbieden .
want een zooitje feestgangers maken toch ook lawaai .
dit gezeik is echt van de laatste tijd waar gaat dit heen zeg .
als ik ging trouwen en er geen vergunning werd verleend deed ik het zelf wel .
zo n schiet bedrijf kost ook geld wat ik dan in mijn zak hou of aan een boete kwijt ben .
we zijn inmiddels al bezig een state te maken via sites als bijvoorbeeld een vuurwerk traditie .
wat ik mij afvraag is wanneer treken wij met zijn allen resolute de grens en roepen dit gezeik een halt toe .
en als we dat gaan doen hoe komt dat er uit te zien .

Back
Bovenaan