Vuurwerk uit de oude doos

Ik heb het idee dat het het Crown starter pakket is

Vergelijk met deze folder uit 2004 (!)

Lijkt inderdaad grotendeels overeen te komen, echter op die Instagram foto van de Pliesie zie je ook nog een ruitvormige cake (9 schots), die niet in het Starter Pakket zat.

Dat zou overigens één van de 'Crown Cakes' (waarvan er 2 fish effect hadden) kunnen zijn, die ook in de folder staan die jij hebt gelinkt. Ik meen me (vaag) ter herinneren dat voordat ze het nieuwe label kregen zoals in de folder te zien is, ze nog in ruitvorm waren, i.p.v. vierkant, zoals ze in de folder te zien zijn.
Zou links onderin de rechter doos een cake uit Super 4 zijn? Pfoeh..

Kans is inderdaad vrij groot, want als het inderdaad het Starter Pakket is wat Apollo suggereert, dan zat daar ook een super-4 cake in. En gezien (vrijwel) alle cakes in die doos van Broekhoff lijken te zijn, dan moet het eigenlijk wel een Super-4 cake zijn.

Dat zou overigens één van de 'Crown Cakes' (waarvan er 2 fish effect hadden) kunnen zijn, die ook in de folder staan die jij hebt gelinkt. Ik meen me (vaag) ter herinneren dat voordat ze het nieuwe label kregen zoals in de folder te zien is, ze nog in ruitvorm waren, i.p.v. vierkant, zoals ze in de folder te zien zijn.
Met jouw geheugen is in ieder geval niets mis! Deze inderdaad teruggevonden in ruitvorm in deze 2002 folder

Met jouw geheugen is in ieder geval niets mis! Deze inderdaad teruggevonden in ruitvorm in deze 2002 folder

Thanks voor het opzoeken! :blink:

Ik wist het niet helemaal zeker meer/twijfelde een beetje, maar ergens in mijn achterhoofd zat er nog een vage herinnering dat het die (3) cakes waren die eerst een ruit vorm hadden. Goed te lezen dat mijn geheugen toch nog een beetje functioneert en dat het uren lang staren naar vuurwerkfolders als jong jochie toch nog ergens goed voor is geweest!

Onder het mom "wie wat bewaart, die heeft wat", de beroemde Truenos n°4 van Ricasa voor uit de oude doos voor jullie!

Ik zag al wat melancholische berichten langskomen over deze jongens dus moest wel een foto maken en berichtje plaatsen 🙌😄
Gekocht in de gouden Alpeco tijden en ze blijven mij verbazen hoe de knal na al die jaren zo constant blijft en nooit weigeraars.

Top kwaliteit👌en voor mij echt een stukje geschiedenis.

20251203_200343.jpg

Bijlagen

• 20251203_200402.jpg
    20251203_200402.jpg
    5,3 MB · Weergaven: 24
Back
Bovenaan