Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Prachtig en je hoeft er eens voor naar het Rijksmuseum.Ik ben weinig actief, en plaats weinig.
Maar laat graag mijn favoriete item zien.
Horsebrand parachutes . Geweldig mooi label.
Ik heb hem ook, alleen is het een blok piepschuim met vliegerpapier en het label erop.Een andere klassieker TNT crackers van Haarman Enschede begin jaren 2000
Wow!Ik ben weinig actief, en plaats weinig.
Maar laat graag mijn favoriete item zien.
Horsebrand parachutes . Geweldig mooi label.
Jazeker. Jaren 80Wow!
Ow man wat mooi. Jaren 80?
Ze lijken wel splinternieuw en zeker niet afgestoken haha. Dat heb je goed gedaan, aangezien in die tijd vast ook jaarwisselingen waren, waar het 1 januari in de ochtend geregend had of regende. Lijken me toch fragiele dingetjes.En niet te vergeten de parachute. Nieuwjaarsdag de straten door om de afgeschoten parachutes te zoeken, het liefst zoveel mogelijk verschillende kleuren. Allemaal op de kop aan de waslijn hangen en haarlak erop spuiten zodat ze bol bleven staan.
Heb een mooie verzameling van verschillende kleuren. Op een aantal staat ook een jaartal op geschreven 1989 en 1983
Zo te zien hebben sommigen een vuurwerkmuseum aan huis.Parachute single shots zijn toch wel mijn favoriete items.
Toen maar nu nog steeds.
Heel verleidelijk om er niet toch één af te steken maar voorlopig blijven ze donker bewaard![]()
In vele meterpakketten gehad, maar wat mij opviel is dat het soms een batterijtje van lichtkogels was, maar soms ook gewoon een fontein.
Nooit geweten dat er ook een grote variant van bestond.Nog wat leuks gevonden ergens op een verlaten zoldertje.
Bex Trading Bocholt@Starball waar staat de afkorting BTB voor?
Heb deze ook nog in sloffen zitten. Leuke vondst zou ze ook oprapen al heb ik er genoeg.Ik heb altijd geleerd om op 1 Januari niets van straat op te rapen. Maar toen ik deze 2 een paar honderd meter van mijn huis zag liggen kon ik die absoluut niet laten liggen! Deze krijgen een mooi plekje ergens in huis
Bekijk bijlage 1808896
Ik heb altijd geleerd om op 1 Januari niets van straat op te rapen. Maar toen ik deze 2 een paar honderd meter van mijn huis zag liggen kon ik die absoluut niet laten liggen! Deze krijgen een mooi plekje ergens in huis
Bekijk bijlage 1808896
De eerste vraag.Heeft iemand trouwens zo'n paddestoelenfontein (zo'n grote)? Die kom ik al jaren niet meer tegen in dummy collecties terwijl het destijds en toch best hip in de oog springend artikel was.
Heeft iemand toevallig ook zo'n oude fontein van voor de jaren 90? Beneden een voetje en smal, naar boven lopend steeds breder, dan een smaller "nekstuk" en daarop dan weer zo'n Franse hoedje lijkt het wel, met daarop zo'n wikkel van crêpe papier om de lont (i.p.v. zon bolletje op de Franse hoed). Ben de naam van die dingen kwijt. Nooit in het echt tegengekomen, maar vroeger op menig witte en lange vuurwerktassen van BPN afgebeeld als onderdeel van een afsteekinstructie.