Vuurwerk uit de oude doos

Diamond Collection van Schuurmans

Bekijk bijlage 80590

Één woord hiervoor: PRACHTIG!
De Silver Festival is wel wat minder door het lettertype en bijbehorende kleur.

Deze zijn vast van begin jaren 90? Wat een prachtige dingen zeg, lijkt wel een beetje papiergeld door de aanwezige golf en spiraalmotiefjes.

Moet je nagaan hoeveel van dit soort dummies in Nederland in de omloop waren en vervolgens door winkeliers zijn weggegooid omdat het Schuurmans assortiment logischerwijs veranderde, snik.

Jammer dat de website pyro.works/nl het niet meer doet (al enkele maanden niet meer). Daar waren toch veel jaren 90' Schuurmans en Mercurius vuurwerkfolders te vinden. Helaas was er geen mogelijkheid tot downloaden/opslaan.

Één woord hiervoor: PRACHTIG!
De Silver Festival is wel wat minder door het lettertype en bijbehorende kleur.

Deze zijn vast van begin jaren 90? Wat een prachtige dingen zeg, lijkt wel een beetje papiergeld door de aanwezige golf en spiraalmotiefjes.

Moet je nagaan hoeveel van dit soort dummies in Nederland in de omloop waren en vervolgens door winkeliers zijn weggegooid omdat het Schuurmans assortiment logischerwijs veranderde, snik.

Jammer dat de website pyro.works/nl het niet meer doet (al enkele maanden niet meer). Daar waren toch veel jaren 90' Schuurmans en Mercurius vuurwerkfolders te vinden. Helaas was er geen mogelijkheid tot downloaden/opslaan.

Mocht je nog een de wens hebben om zoiets te downloaden dan kun je een website ripper gebruiken zoals https://www.httrack.com/

Mocht je nog een de wens hebben om zoiets te downloaden dan kun je een website ripper gebruiken zoals https://www.httrack.com/

Voor nu helaas te laat, want ze hadden echt mooie "early 90ties" folders.
Maar ik betwijfel of ze met deze tool konden worden opgeslagen, want was java/flash achtig.

Klopt Happiness. De oudere happiness doosjes hebben zwarte letters, het doosje op je profielfoto.

De exemplaren van de profielfoto hadden per fontein geen zwart rechthoekig kadertje waarin "Happiness" stond, of toch wel? En het oranje label was feller van kleur, de kleuren waren fletser herinner ik mij.

Geen idee van de jaartallen, maar wat ziet het er ontzettend gaaf uit zeg. Dat er maar snel een importeur is die een lijn uitbrengt met dit soort labels.

Deze zijn uit halverwege de jaren 90 denk ik? Er staat Fountains Crackers op het label aan de achterkant van het doosje.Die tekst staat ook op het label van de welbekende Shising Crackers waar nog wel wat broodjes van in de omloop zijn.
Hahah de goeie ouwe tijd. Prachtig product zeker voor die tijden

Nog niet geheel oud, maar wel al een tijdje uit het assortiment omdat dit een bijzonder duo was (F3 en F2 singleshot in 1 verpakking. De F3 was een singleshot met een mooie boeket en de F2 singleshot was een mine.
Het plaatje is "geleend" van de site www.xtremerides.nl

RoyalArtellery (1).jpg

Zag vanmorgen op Instagram een plaatje voorbijkomen van Hello Fireworks met een set "oude" fonteinen. In de stijl van de Classic Big Fountains. Zag een good old Spring Joy voorbijkomen. Plaatje was echter weer snel verdwenen en zie hem nu niet meer terug ...

Back
Bovenaan