Vuurwerk uit de oude doos

Nog niet geheel oud, maar wel al een tijdje uit het assortiment omdat dit een bijzonder duo was (F3 en F2 singleshot in 1 verpakking. De F3 was een singleshot met een mooie boeket en de F2 singleshot was een mine.
Het plaatje is "geleend" van de site www.xtremerides.nl

Bekijk bijlage 80657

Van Royal Firework, die inmiddels al enkele jaren niet bestaan?

Dat heb ik ook gezien, dit pakket werd aangekondigd als nieuw voor 2024.

Bekijk bijlage 80659

Allemaal oud spul. :D
Jammer dat het Red Lantern logo ontbreekt, maar dat is logisch. Het is ook geen originele uitgave meer (op den duur was geen enkel van dit soort producten dat meer) en ik heb dan liever een replica zoals hier te zien. Spring Joy was altijd rond, in verschillende afmetingen, niet vierkant. Zou die rond maken.

Ik vraag mij af of het labelpapier glossy of mat zal zijn. De meeste labels waren toch op mat papier gedrukt en de kleinere, die onderste 2 die tegen de doosrand aan zitten ("rozen fonteintjes"), zelfs op dun karton. De vraag is ook of elk product qua afmetingen nog waarheidsgetrouw is. Dat kan ik uit deze afbeelding niet opmaken.

De omdoos zou wat mij betreft ook in oude stijl mogen.

Even rondneuzen op Diamond-collection.eu en Vuurwerkbestelling.nl met de waybackmachine :D
Als klein jochie die websites wel 100 x uitgespeeld :yes:

Schermafbeelding 2024-03-06 om 21.23.06.jpg

Schermafbeelding 2024-03-06 om 21.46.47.jpg

Schermafbeelding 2024-03-06 om 22.34.47.jpg

Dat ziet er inderdaad leuk uit zeg, eens kijken of we deze tegen komen eind van het jaar.

Super! Ik ben gevoelig voor dit soort pakketjes! 1 om af te steken en 1 om boven op de kast te zetten! Dit jaar ook weer de classic big fontains besteld!

Deze heb ik ontzettend veel gehad vroeger. Vond de verpakking altijd mooi, maar verder deed het me niet zoveel. Dat is nu wel anders, wat zou ik ze graag nog eens hebben.

Dit is er toch echt 1 van vroeger!
Op 1 januari het dorp door op parachute jacht.
Hele bomen en voortuinen hingen er toen mee vol in mijn herinnering.

Screenshot_20240314_220756_Gallery.jpg

en gevoel van vroeger herleven....

Dat wil ik met deze slof, wie o wie :cool:
Bekijk bijlage 80701

Importeur "LE", wie was dat?

Ik ben ze overigens nooit tegengekomen. Alleen Astronauten van Schuurmans, Shishing Crackers van Mercurius en Astronauten van Wolff. Maar zoiets karaktervols als dit had ik ook graag eens gehad. Ik herinner mij nog de (volgens mij) Hardix kanonslagen. Totaal zwart label, geen inspiratie of karakter, gewoon niets ugh.

Dit is er toch echt 1 van vroeger!
Op 1 januari het dorp door op parachute jacht.
Hele bomen en voortuinen hingen er toen mee vol in mijn herinnering.

Bekijk bijlage 80725

Tegen de tijd dat ik deze zelf kon kopen waren ze niet meer in setjes van 4 o.i.d. te koop, maar altijd in een van de vele Chinese pakket- assortiment. Heb ze gehad in dat "Wolff 4 stuks" assortiment (Happyness vergelijkbaar doosje met o.a. Flying Cranes e.d.). In die tijd stelde de Parachute al niets meer voor. Lichtkogel en parachute kwamen eruit maar daalden snel weer neer en het branden was al snel afgelopen.

Importeur "LE", wie was dat?

Ik ben ze overigens nooit tegengekomen. Alleen Astronauten van Schuurmans, Shishing Crackers van Mercurius en Astronauten van Wolff. Maar zoiets karaktervols als dit had ik ook graag eens gehad. Ik herinner mij nog de (volgens mij) Hardix kanonslagen. Totaal zwart label, geen inspiratie of karakter, gewoon niets ugh.

Tegen de tijd dat ik deze zelf kon kopen waren ze niet meer in setjes van 4 o.i.d. te koop, maar altijd in een van de vele Chinese pakket- assortiment. Heb ze gehad in dat "Wolff 4 stuks" assortiment (Happyness vergelijkbaar doosje met o.a. Flying Cranes e.d.). In die tijd stelde de Parachute al niets meer voor. Lichtkogel en parachute kwamen eruit maar daalden snel weer neer en het branden was al snel afgelopen.

LE was dat niet gewoon Leslie?

Back
Bovenaan