Vuurwerk uit de oude doos

ergens was het ook leuker toen lijkt het nu als je terugkijkt en denkt.

Alle stress en irritaties die vuurwerk nu schijnen op te roepen waren er toen niet. Het was gewoon geaccepteerd : 31 12 was er lawaai. Had je allemaal van die kleine dingetjes en daar was je dan de hele godganse dag vanaf 10.00 s ochtends mee bezig. Met een vuurrode kop van opwinding. En dan had je 1 klein cakeje en dat was dan het klapstuk van de dag...:)

Red Lantern is het merk (van het staatsbedrijf...) niet de importeur. importeur met afkorting STK is mij ook onbekend. ik ben benieuwd of iemand hier iets over weet!

Is er toevallig iemand die mij kan vertellen welke importeur er op dit potje staat vermeld ?
Jaartal 1992..

Bekijk bijlage 80476
Bekijk bijlage 80475t

Jaartal op het doosje inderdaad 1992, jaar van import staat er niet bij.

Wie weet hoeveel kleine importeurs er in die tijd waren in Nederland, waarvan we misschien niets af weten. Zou het vragen aan het Vuurwerkmuseum, eventueel mailen. Zou niet weten wie dit anders kan beantwoorden. "STK" kan werkelijk van alles betekenen. Is dit het enige dingetje dat je hebt van deze importeur of was het onderdeel van een setje/pakketje? Misschien dat dat aanknopingspunten kunnen zijn.

Jade Flower - West Lake Brand. Mooi kleurrijk artwork.

Bekijk bijlage 80481

Hoe oud zijn deze? Lijken namelijk relatief nieuw, zeker omdat ze zo keurig in staat en vorm zijn.

Ik wordt warmer van de romeinse kaarsen (en babypijltjes?) daarachter. :D :D

Wat een geweldige foto zeg, zie je niet vaak voorbij komen. Zo ging dat in de jaren'90, gewoon vuurwerk bij de lokale drogist, speelgoedwinkel, fietsenmaker of ijzerwarenhandel. Niks geen dure bunkers en sprinklerinstallatie, maar gewoon in een kast en soms alle voorraad gewoon in de winkel. Zelf ophalen met je eigen auto bij een pakhuis in de buurt.

Vuurwerk verkoop van mijn schoonouders in 1995:

Bekijk bijlage 80320

De leeftijd weet ik niet exact Flashing Diamond. De reden dat ze zo uitblinken, is omdat ze per 6 in een cellofaan verpakking zaten. Ik heb ze daar uit gehaald omdat ik ze zo los mooier vind staan.

Back
Bovenaan