Vuurwerk uit de oude doos

Spinning Salvo, de grondbloem met knal van BKV. Dit was altijd een leuke toevoeging in de rugtas voor overdag. Die zat gevuld allerlei knallerij, matjes, jumping jacks en babypijltjes. Deze grondbloemen zorgde voor een leuke afwisseling.

Was het maar waar flashingdiamanond! De 1500cc uit de 'Motorstyle' lijn is ook z'n hele herkenbare. Deze kon je los kopen, en in een houten toren. Met daarin ook de 1000cc en 750cc.

20221129_061407.jpg

20221129_061510.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt! Die houten toren was een goed uitgedachte verpakking. Volgens mij waren deze potten/batterijen ook bruut in omvang. Zelfs mortier "I", dat af en toe te vinden was bij deze Motorstijl- lijn of zo, was volgens mij een enorm groot ding.

Maar wat waren de effecten van deze Motorstijl- lijn? Volgens mij heb ik ergens deze jaren wel eens een filmpje van de "Air Base" gezien en dat was niet veel soeps, voor deze tijd in ieder geval niet. Misschien voor destijds wel.

De dingen van de foto, zijn van jou?

Ze waren zeker bruut in omvang, de 1500cc is echt een hoge cake. Ik zie me vader nog met die toren lopen, dat herriner ik me beter als het effect. Op mijn oude youtube kanaal heb ik nog een filmpje, van slechte kwaliteit:

Gave cake is het wel, ik hou wel van die lange gouden slierten. Doet mij aan de Weco Carat denken , ook een klassiekertje van weleer

Oef, dat label van de 1500 cc mort toch echt het lelijkste Nederlandse label zijn dat ik ken. Heel erg nostalgisch van vroeger, maar wat een gedrocht. En toch ... toch heeft het wel iets

Oef, dat label van de 1500 cc mort toch echt het lelijkste Nederlandse label zijn dat ik ken. Heel erg nostalgisch van vroeger, maar wat een gedrocht. En toch ... toch heeft het wel iets

Smaken verschillen natuurlijk. Als je het mij vraagt, is er niets mis met het label hoor. Beter dan sommige moderne labels van tegenwoordig.

Mooie klassieker! Jajaja, de 'sterretjes' kanonslagen, dat haalde de landelijke pers in 1981 omdat er mensen waren die ze toch in de hand hadden gehouden. En met NL knalvuurwerk van 1981 wordt je daar niet blij van. Zelfs op de TV werd er voor gewaarschuwd.

krant30dec1981-2.jpg

Back
Bovenaan