Vuurwerk uit de oude doos

Klopt inderdaad, waren van Lesli. Ik heb ze nooit gehad maar ik vond ze geweldig om te zien in het plaatselijke vuurwerk krantje en in de vitrine. Zeer nostalgisch om zo weer te zien :)

5328bloody-mary.png

Uit welke tijd stammen deze pijlen? Kan mij nog wel herinneren dat mijn oom zoiets ooit had, maar dan heb ik het wel over ergens rond 2000. Dat setjes maakte toen in ieder geval wel indruk op de kleine ik. Vooral omdat er eentje met een bocht naar beneden kwam, met een noodgang de sloot in verdween en onder water knalde :shocked:

Klopt inderdaad, waren van Lesli. Ik heb ze nooit gehad maar ik vond ze geweldig om te zien in het plaatselijke vuurwerk krantje en in de vitrine. Zeer nostalgisch om zo weer te zien :)

Lesli had meer leuke pijlen, zoals 'hamerpijlen'. Pijlen met een dubbele kop. Ik meen dat het pakket Sledgehammer heette.
Ook bijzonder om te zien waren de Bad Bat rockets (vond ik als kind).

Ik ook!

Dit topic aan het lezen, mooi om te zien. Anekdote over vuurpijltjes.

Vaak in een bierflesje een pakje en dan gingen ze vanzelf tegelijk vaak.

Maar wat ik op een gegeven moment ontdekt had na oud en nieuw toen ik nog een zooi van die blauwe knalpijltjes had was het volgende: ik leegde de knal met het vertragingskruit er uit en vulde de bovenkant met het zwarte (vuurpijlgedeelte) kruit van een andere om m zo verder weg te schieten (vanuit mijn kamer zodat de buren er geen last van zouden hebben...) en er dan bovenop een romeins kaars balletje op te plakken of een paar knetters. Dat lukte in eerste instantie niet... totdat! ik er achter kwam dat wanneer je eerst het kruit mengde met terpentine en het vervolgens liet drogen, dan lukte het wel. Ze kwamen zo bijna twee keer zo ver! Haha, ik had de heilige graal ontdekt vond ik toen persoonlijk. Ik kon ze zo namelijk de straten opschieten ipv in de tuinen van buren en mijn eigen effecten er op bouwen. Bijvoorbeeld ook stukjes laserflash. Destijds vond ik dat geweldig haha: dat ding ging superhoog om vervolgens een lichtballetje mooi naar beneden te zien vallen.

Filmpje parachutes

Zaten elk jaar in mijn collectie, voordat de CE keuring ze niet meer in Nederland liet komen.
Zoals je ook op het filmpje kan zien, afsteken in de schemering, dan zag ik de parachute veel beter dan in het donker.
Rond 1979 bij de Beko dealer in Maurik een cake gekocht en die half in het daglicht afgestoken.
Nooit bewaard, had ik dat maar gedaan.

Later de cakes van Zena/Orginal en de daglicht single shots van lesli tot het overdag stook verbod.

Eeuwig zonde dat dit soort artikelen niet meer verkrijgbaar zijn.

Een aantal modernere parachute cakes.
Nou ja de Midnight parachutes kwam ook uit 2007.

Nachtbraker.jpg
Midnight parachutes van Lesli.
Kwam uit 2007.

Recovered_JPEG Digital Camera_60.jpg
Het broertje van de Midnight parachute, maar dan van Zena/Orginal.
Deze was qua effecten veel mooier/beter dan Midnight Parachute.
Helaas ook al een aantal jaren niet meer verkrijgbaar.

DSC_0919.JPG
De Overdag versie van de Flashing Parachute.
Volgens mij 3 verschillende labels gehad.
Ook helaas al een aantal jaren niet meer bij de zuiderburen verkrijgbaar.

DSC_8708.jpg
Bloody Angel, van de daglicht collectie, die Lesli voor het overdag stook verbod had.
Single shot parachute met crackling en linten.

Mooie beelden cigarman, zeker die van Royal Class. Die heb ik gehad, net als de bloody angel.

In het laatst geplaatste filmpje zijn de shutes erg snel uitgebrand, maar dat was een regel geworden helaas. Ik heb nog 3 grote parachutes van Red Lantern, ik ben benieuwd of deze wel lang branden.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan