Vuurwerk uit de oude doos

IMG_20220805_181615.jpg

IMG_20220805_181622.jpg

IMG_20220805_181636_hdr.jpg

IMG_20220805_181817_hdr.jpg

IMG_20220805_181828_hdr.jpg

Kent iemand deze collectie nog?
The Western Style collectie, werd rond het millennium een paar jaar verkocht.

Bij de winkel Isandra vuurwerk in IJzendoorn vertelde de eigenaar dat hij een restpartij van deze collectie had.

Maar toen ik s' middags van mijn werk langskwam, had hij niets meer.
Dus zo groot zal die restpartij niet meer zijn.
Maar ik mocht wel voor nop de dummy's meenemen.
Isandra vuurwerk is ondertussen gestopt, jullie kennen de eigenaar wel van de unboxing filmpjes.

O de slogan van the Westeren Style collection: Schiet sneller dan zijn schaduw.
Lucky Luke zou gelijk aan de sigaren gaan. :D

Kwam nog het een een en ander tegen onderin de doos!
IMG_8493.JPG
IMG_8494.JPG
IMG_8495.JPG
IMG_8485.JPG
IMG_8486.JPG
IMG_8487.JPG
IMG_8488.JPG

Geen idee wat die laatste drie candles zijn.
Ooit in Belgie een keer meegenomen.
Kon je nog je winkelwagentje vol gooien en werd er een mooi prijsje gemaakt.

De zwarte fluitpijltjes hadden we hier ook altijd. Maar ook de jumping jacks en grondbloemen uiteraard. Maar ook de witte pijlen rechts onder komen me bekend voor. Klopt het dat deze ook altijd in een meterpakket zaten?

De zwarte fluitpijltjes hadden we hier ook altijd. Maar ook de jumping jacks en grondbloemen uiteraard. Maar ook de witte pijlen rechts onder komen me bekend voor. Klopt het dat deze ook altijd in een meterpakket zaten?
Ja die ken ik ook nog. Kwamen met een plofje 4 ballen uit ofzo

Dat klopt wesley, vaak zat er dan ook nog zo’n doosje in met babypijltjes die aan elkaar door verbonden waren. Die goeie oude tijd:D

Wat mis ik deze beauty's nog elke dag zeg!! :sad:

Als er een Importeur hier meekijkt, importeer aub deze grondbloemen weer op de Nederlandse markt.
Veel liefhebbers zullen je erg dankbaar zijn!
en wellicht zijn er over 10 a 20 jaar nog meer vuurwerkfreaks erbij, bij mij is de liefde voor vuurwerk begonnen bij deze grondbloemen.

Op dit kanaal staat veel mooie oude vuurwerkvideos,
zeker de moeite om op zijn kanaal te kijken! :droolthum

Ik heb ze jaren in het welbekende meter/super pakket gehad.
Ooit een keer 1 in de schemering afgestoken, daar kwam echt veel rook vanaf.
Mar de buisjes waren ook van plastic, pvc? daarom die rook?
Bij sterretjes werkte dat wel.

Volgens mij zaten dit soort dingetjes meer in die andere pakketten die meer vierkant/rechthoekig-breed van vorm waren? :)

In meterpakketten heb ik ze nog nooit tegengekomen. Behalve die komeetpijlen en normale Moon Travellers, gereekts op zo'n kaartje.

attachment.php

attachment.php

Volgens mij zaten dit soort dingetjes meer in die andere pakketten die meer vierkant/rechthoekig-breed van vorm waren? :)

In meterpakketten heb ik ze nog nooit tegengekomen. Behalve die komeetpijlen en normale Moon Travellers, gereekts op zo'n kaartje.

Deze zaten idd niet in de meter pakketten. Dat waren die comet pijlen met houten stok, meestal vergezeld van zo'n lange dikke Romeinse kaars. Deze zaten meestal in die 25 gulden pakketten, zoals het Shanghai assortiment. Daar zat standaard ook een doosje happiness in en zo'n draaizon. Over de uitwerking kan ik kort zijn. Bende. De helft vloog de lucht niet eens correct in en een ander deel vloog wel maar ontbrandde het effect soms dan weer niet. Maar goed in die tijd was je met alles tevreden. Hoofdzaak je kon iets afsteken en het vloog en floot en rook lekker haha

Back
Bovenaan