Vuurwerkliefhebber34
VWC lid
Wow dat ik de chinese vazen individueel mag zien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maar dat heb ik met vrijwel alles wat er destijds verkrijgbaar was. Ik heb bv sloffen met astronauten in een vuurkorf gegooid na oud en nieuw omdat je gewoon klaar was na dagen stoken. Dat was nu allemaal vitrine materiaal geweest.@Dopzter, had ik het vroeger maar geweten. Bij ons achter stond het plein er mee vol. Na 02:00 gingen we er heen om te kijken of er nog goede tussen stonden, en jawel enkele die niet waren afgestoken. De grote variant kan ik niet. Maar deze vaasjes had een kast vol kunnen hebben, maar dat is achteraf.
De get togheter ken ik wel, maar ook deze variant niet.
Des ondanks mooie producten.
Maar dat heb ik met vrijwel alles wat er destijds verkrijgbaar was. Ik heb bv sloffen met astronauten in een vuurkorf gegooid na oud en nieuw omdat je gewoon klaar was na dagen stoken. Dat was nu allemaal vitrine materiaal geweest.
Maar dat heb ik met vrijwel alles wat er destijds verkrijgbaar was. Ik heb bv sloffen met astronauten in een vuurkorf gegooid na oud en nieuw omdat je gewoon klaar was na dagen stoken. Dat was nu allemaal vitrine materiaal geweest.
Bekijk bijlage 66136
Ben nog op zoek naar de grote variant. Alhoewel ik al best blij was dat ik deze had weten te bemachtigen.
@Dopzter, had ik het vroeger maar geweten. Bij ons achter stond het plein er mee vol. Na 02:00 gingen we er heen om te kijken of er nog goede tussen stonden, en jawel enkele die niet waren afgestoken. De grote variant kan ik niet. Maar deze vaasjes had een kast vol kunnen hebben, maar dat is achteraf.
De get togheter ken ik wel, maar ook deze variant niet.
Des ondanks mooie producten.
Bekijk bijlage 66154
Een vol nog geseald doosje happy New year. Het kleine groene potje.
Nee ben geen 34 en ook niet van 1934. Als ik van 1934 was had ik geen hobby als dit meer. Ben bijna 37. Maar hoe kan je deze fonteintjes nooit gezien hebben. De vaasjes waren hier gewoon te kopen, brak zowat me nek bij ons achter. En de bkv dealer noemde het ook Chinees vaasje. Alleen de grote variant, die ben ik nooit tegen gekomen. Nog mooier was kocht je een draakbox 70 daar zat die ook in. Dit stukje vuurwerk niet kennen is haast onmogelijk.
Alleen die andere fontein ken ik niet van get togheter.
Van oude producten heb ik helemaal niks. Mijn pa had 2 jaar geleden een ouderwetse draakbox afgestoken de 36, en wat uit de jaren 70 zijn tijd aan knallers. Zelf mocht ik niks bewaren het moest de lucht in. En netjes weer in de prullenbak na afloop. Nu weet ik wel dat er bij mijn neefje een dikke bertha famely pakketje ligt, het is van mij. Maar me neefje staar hem niet af. Maar ik heb mijn kans verkeken, waren aan sloopwerkzaamheden begonnen, niet wetende dat ik dummies zou vinden. Echter mochten we dit van de uitvoerder niet meenemen. Dit betrof draakboxen, Diamond collection en aardig wat bkv spul. Maar daar was corona en ik ontslagen, en denk nu nog had ik die ouderwetse vitrines maar opgeladen. En jawel daar zat ook het vaasje in. Ik weet nu bijna zeker die vitrines leeg al is geld waard, en die dummies ook inmiddels. Maar goed kan huilen zelf maar realistisch blijf ik ook heb niets ouds kom niet verder dan folders meer. En daar raak ik ook doorheen inmiddels.
Bekijk bijlage 66155
Moeilijk te zien, maar dat is hem.
Bekijk bijlage 66154
Een vol nog geseald doosje happy New year. Het kleine groene potje.
Bedoel je de single shot parachutes?Dat over 1934 was maar een grapje.
Wat betreft deze aparte Chinese- vaas fontein, wat te zeggen...
Ik denk dat het afhangt van de omgeving waar je woonde (vroeger waren mensen meestal tevreden met slechts één bezoek aan hun vaste vuurwerkdealer in de buurt) en het assortiment dat je dealer voerde. Ook toen waren er talloze folders met samengestelde assortimenten die je af kon nemen.
Mijn eerste dealer was in de eerste instantie dealer van Broekhoff (Crown Collection) en daarna van Schuurmans (Diamond Collection), dat werd uitgebreid met Mercurius Vuurwerk. Op een gegeven moment voerde die een mix van alle drie de importeurs, maar Broekhoff was wel minder vertegenwoordigd in dat mixed assortiment.
Verder werd er bij mij in de buurt destijds toch wel behoorlijk wat afgestoken, maar deze vaasjes gezien?, nee. Wel de oranje Happiness en de oude Mercurius assortimenten.
Die staat mij inderdaad wel bij, maar niet als setje in een geseald doosje.
Ik weet wel dat die Parachutes in doosjes te koop waren. Tijdens één Oud & Nieuw, lang lang geleden (denk toch wel 1994 of 1995) was er een jongen uit de buurt die had talloze dozen van 4 stuks (opgekocht??) en stak die af.