Vuurwerk uit de oude doos

Zeker in de jaren 70' zaten ze ook al in de draakboxen. Die had je naar mijn weten toen ook al. Kan er geen foto op het net van vinden helaas. Lijkt een beetje op de foto hieronder.

xxx66.jpg

Zeker in de jaren 70' zaten ze ook al in de draakboxen. Die had je naar mijn weten toen ook al. Kan er geen foto op het net van vinden helaas. Lijkt een beetje op de foto hieronder.

Bekijk bijlage 56218

Over Draakboxen gesproken. Eerder dit jaar een dummie van de Draakbox 32 van BKV kunnen bemachtigen. Ken dit pakket nog uit mijn jeugd uit de folders van o.a. de Halfords. Echt blij mee, prachtige labels, mooie felle kleuren en de bekende toppers van weleer. Zo zitten de happiness, spinning salvo, star ball contribution, flower shot en ground bloom flowers ook in dit pakket.

Screenshot_20201016-175027_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175045_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175057_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175115_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175126_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175137_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175141_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175151_Gallery.jpg

Screenshot_20201016-175425_Gallery.jpg

Voor mijn gevoel gingen die dingen tot aan de dakgoot..
Klopt, op een gegeven moment werden ze zo aangepast dat ze niet meer opstegen. Volgens mij omdat het gevaarlijk zou zijn. Wat een teleurstelling was dat... Weet nog wel dat ik de eerste nog goede in de lucht zag bewegen als klein jochie. Was er gigantisch van onder de indruk.

Klopt, de video die ik poste is vanuit de USA.
De Starball's worden daar nu nog steeds verkocht! :D

Hier een goede video hoe ze ook kunnen springen:

Juist, en zo waren ze ook in de jaren 70 en 80, alhoewel deze wel heel erg hoog komt. Ik dacht meer aan een meter of drie, zoals ik ze meegemaakt hebt.

starball_4.jpg

Over Draakboxen gesproken. Eerder dit jaar een dummie van de Draakbox 32 van BKV kunnen bemachtigen. Ken dit pakket nog uit mijn jeugd uit de folders van o.a. de Halfords. Echt blij mee, prachtige labels, mooie felle kleuren en de bekende toppers van weleer. Zo zitten de happiness, spinning salvo, star ball contribution, flower shot en ground bloom flowers ook in dit pakket.

Bekijk bijlage 56242

Bekijk bijlage 56243

Bekijk bijlage 56244

Bekijk bijlage 56245

Bekijk bijlage 56246

Bekijk bijlage 56247

Bekijk bijlage 56248

Bekijk bijlage 56249

Bekijk bijlage 56250

Ik was zojuist weer even een jaar of 10. Dankjewel, enorm van de foto’s genoten! :handsup:

Ik was zojuist weer even een jaar of 10. Dankjewel, enorm van de foto’s genoten! :handsup:

Bedankt voor de reactie. Leuk om te horen. Moet zeggen dat ik dat afgelopen vrijdag, toen ik de foto's heb gemaakt, ook had. Echt geweldig om al die prachtige en kleurrijke labels weer van dichtbij te bewonderen. Eigenlijk zou een assortimentje met een dergelijk design gewoon nog te koop moeten zijn.

Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van losse dummie artikelen uit de Draakbox 32.

Maar kwam zojuist wat andere foto's tegen van vuurwerk van vroegah op de sd en wil die graag met jullie delen.

Erg blij dat ik deze toppers ooit heb kunnen afsteken en dat ik er wat foto's van heb gemaakt, om op een dag als vandaag weer eens op terug te kijken. Ben echt een groot liefhebber van de spinnende fluitstaarten, want dat zorgt echt voor een unieke fluit. Dit is eigenlijk ook zo'n tijdloos artikel, zou naar mijn mening de afgelopen jaren nog steeds een geweldige toevoeging zijn geweest aan het aanbod single shots. Helaas is die hoop vervlogen, al is er wellicht nog wel wat mogelijk in de categorie mines. Nu maar hopen dat Broekhoff meeleest :D

Screenshot_20201018-105352_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-105407_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-105430_Gallery.jpg

Bedankt voor de reactie. Leuk om te horen. Moet zeggen dat ik dat afgelopen vrijdag, toen ik de foto's heb gemaakt, ook had. Echt geweldig om al die prachtige en kleurrijke labels weer van dichtbij te bewonderen. Eigenlijk zou een assortimentje met een dergelijk design gewoon nog te koop moeten zijn.

Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van losse dummie artikelen uit de Draakbox 32.

Maar kwam zojuist wat andere foto's tegen van vuurwerk van vroegah op de sd en wil die graag met jullie delen.

Erg blij dat ik deze toppers ooit heb kunnen afsteken en dat ik er wat foto's van heb gemaakt, om op een dag als vandaag weer eens op terug te kijken. Ben echt een groot liefhebber van de spinnende fluitstaarten, want dat zorgt echt voor een unieke fluit. Dit is eigenlijk ook zo'n tijdloos artikel, zou naar mijn mening de afgelopen jaren nog steeds een geweldige toevoeging zijn geweest aan het aanbod single shots. Helaas is die hoop vervlogen, al is er wellicht nog wel wat mogelijk in de categorie mines. Nu maar hopen dat Broekhoff meeleest :D

Bekijk bijlage 56317

Bekijk bijlage 56318

Bekijk bijlage 56319

Heerlijk! Ook deze kan ik me goed herinneren. Ik zie mij en mijn beste maatje nog struinen door de smalle straatjes en deze afwisselen met de gewone Broekhoff (Pyropower) thunderkings. Je was er zuinig op, want bulkverpakkingen bestonden toen nog niet.

Leuk ook dat je telkens de kleurrijke labels noemt. Naast de mooie Chinese labels vind ik dat Broekhoff en BKV destijds veruit de beste styling hadden. Simpelweg omdat de labels kwaliteit uitstraalden maar ook allemaal direct betrekking hadden op vuurwerk. Geen mooie vrouwen, geen stoere legerlook maar vuurwerk(effecten) en referenties naar de artikelnaam. Hoop dat Broekhoff en GBV hier idd meelezen :wink:

Ik kijk uit naar de foto’s van de losse artikelen!

Back
Bovenaan