Vuurwerk uit de oude doos

Het is weer genieten van al het oude materiaal :thumbsup:

Ik heb nog een folder van breeschoten uit 2000 en deze lijkt enorm op die van 1999 maar toch weer een aantal andere producten.

#1_2000voorkantboven.jpg#2_2000voorkantonder.jpg#3_2000linksboven.jpg#4_2000linksonder.jpg#5_2000rechtsboven.jpg#6_2000rechtsonder.jpg#7_2000bovenachter.jpg#8_2000onderachter.jpg

Hier nog een foto van een stukje verzameling wat ik heb liggen. inmiddels nog maar 1 pakje T.C.

10855035_918773064813306_2156643480489583235_o.jpg

Deze folder is voor mij pure nostalgie uit mijn jeugdjaren. We hadden een winkel in ons dorp, waar je vanaf begin november al ging schooien of de folders er al waren, die ook altijd dit merk/folder had (denk zo rond de periode 92/96). Er stond elk jaar bijna het zelfde in, maar toch kon je vele uren lang vergapen aan deze folder. Herken ook gelijk de typische dingen zoals de shi sing crackers met een astronaut op een raket, de knockout crackers, mammouth vuurpijl, vader en zoon pakket, die ratelbanden in die doosjes met die 3 wolven erop, die rakketjes. Ondanks 100 verschillende variaties in gemaakte lijstjes vooraf, eindigde je meestal standaard weer met shi shing crackers, babypijltjes met fluit en knal, jumping jacks, grondbloemen en romeinse kaarsen.

Erg leuk om dit weer terug te zien!

Laatst bewerkt:
David? Die Shising crackers. Was dat diegene die zo rond 1984 'stiekem' met Flash gevuld waren. Die knalde erg lekker toen.

David? Die Shising crackers. Was dat diegene die zo rond 1984 'stiekem' met Flash gevuld waren. Die knalde erg lekker toen.
Voor zover ik weet..nee, ze hadden allemaal zwart kruit .maar waren zeer strak gerold met kruit over bijna de hele lengte waardoor ze zeer goed knalden...echte snipperaars..

De enige die ik met flash gehad heb in de jaren 80 waren vikings met grijslont en zeer onbetrouwbaar..die klapten echter echt hard hoor..wel illegaal...

Back
Bovenaan