Vuurwerk uit de oude doos

In 2004 kregen we een verkooppunt van de Vuurwerkreus (GBV) in ons dorp en toen kwam ik voor het eerst in aanraking met de Vuurwerkreus collectie en Proline vuurwerk en andere GBV producten.

Hieronder een paar foto's uit dat jaar
Pro-line Turning Fan, Golden Walls, Amazing Yellow Caps en de Blue Peony van de Vuurwerkreus collection

IMG_0161.jpgIMG_0182.jpgIMG_0183.jpgIMG_0241.jpg

En dan als afsluiter voor vanavond, hoewel geen vuurwerk maar zeker wel uit een oude doos, een heel mooi stukje promotiemateriaal van de Diamond Collection. Toen ik afgelopen november een advertentie voorbij zag komen op Marktplaats waarin dit prachtige item samen met nog wat ander promotiemateriaal aangeboden werd wist ik niet hoe snel ik moest reageren.

Ik heb meteen maar een redelijk bedrag geboden, maar iemand anders was me net voor geweest en zou die middag al langs komen om het e.e.a. mee te nemen. Echter zou de dame waar ik contact mee had even informeren of die belangstellende ook interesse in dit item had. Zo niet, dan was hij voor mij.

En jullie kunnen je waarschijnlijk mijn blijdschap wel voorstellen toen ik gebeld werd dat hij nog steeds beschikbaar was! Mijn vader kon hem gelukkig voor mij ophalen in Den Haag en inmiddels staat de lichtbak bij mij thuis, te wachten tot hij binnenkort een mooi plekje aan het plafond krijgt.
IMG_2649.jpgIMG_2650.jpgIMG_2656.jpg
Ik heb zelfs de originele doos er nog bij waarin hij destijds geleverd is. De leeftijd? Ik zou het niet weten en de winkeleigenaar wist het ook niet, maar een jaar of 15 zal hij wel oud zijn denk ik. Als iemand een idee heeft, ik verneem het graag.

ferro-Select 5155 uit 2007. Vond deze vroeger altijd erg op een profblok lijken door de verschillende schietrichtingen. 500 gram verdeeld over 198 schoten..

c.png

d.png

a.png

b.png

Haha gaaf spolette! Toen was je zelf nog geen 10 jaar oud toch? :D

Ruim daar onder inderdaad haha. Toch wel erg nostalgisch voor me, vroeger uren rondgebladerd in de folders van BKV. De 5155 was toendertijd om van te dromen..waarde van 5x mijn budget!

Laten we maar weer eens wat leuks plaatsen, nostalgie op zondagochtend. Eerst weer even wat kleins: trektouwtjes. Of nou ja, Pulling Ropes natuurlijk! Toevallig tegengekomen bij een winkel met de verkoopdagen. Uit 2005.
IMG_2925.jpg

Ook dit jaar opgepikt: de Fantastic High Flyer. Een best wel grote ronde pot, maar wel met zoveel ruimte in het midden dat je hand er in past... Ik heb er eentje afgestoken afgelopen jaarwisseling. De effecten zijn niet echt mooi rond, ook niet echt groot te noemen, maar de kleuren zijn wel prachtig!

Weliswaar niet een heel oud productiejaar, maar in 2010 wel al een heel aantal jaren met dit label op de markt.

IMG_2957.jpgIMG_2959.jpgIMG_2960.jpg

Ik heb er weer een aantal gevonden uit 2005 :D
De Crossfire Reflex en Matrix uit de Crown serie waren voor het eerst in 2004 te koop. Ik had deze zelf pas in 2005 in de collectie zitten. Vooral de vorm sprak mij toen erg aan :)

IMG_1779.jpgIMG_1780.jpgIMG_1789.jpgIMG_1790.jpgIMG_1791.jpgIMG_1794.jpg

Met de jaarwisseling van 2010/2011 had ik een klein maar zeer fijne collectie. En in die collectie zat onder andere het Fountain Festival pakket. Een pakket met 10 fonteintjes, en wat ik me ervan herinner was het echt super moois spul. Ze duurden lang en er zaten leuke fluitfonteintjes tussen. Na het afsteken gelukkig netjes terug in de doos gestopt en nu dus onderdeel van mijn nostalgieverzameling!

IMG_2946.jpgIMG_2947.jpgIMG_2948.jpgIMG_2949.jpgIMG_2950.jpgIMG_2951.jpgIMG_2952.jpg

Bedankt allemaal voor het delen van de sfeer verhogende foto's. Geweldig om te zien dat dit topic weer leeft. Jullie foto's roepen bij mij de laatste weken erg veel jeugdherinneringen op en ik ga bij het bekijken van dit topic keer op keer terug naar de tijd toen het voor mij als kleine pyro allemaal begon. Want wat was die tijd geweldig.

Om wat voorbeelden te noemen: de collectiefoto's van Campie uit de jaren 90, kippenvel. Daar hoef ik natuurlijk niet veel over te zeggen, het is één en al nostalgie. Geweldig ook die kerstboom en kersttafel op de achtergrond. Maken het plaatje helemaal compleet.

Maar ik geniet toch wel het meest van alle foto's van artikelen van Schuurmans en dan met name de Diamond Collection. Met Schuurmans begon het allemaal voor mij en ik vind het dan ook prachtig om al jullie aanwinsten te bewonderen. Denk hierbij aan de Astronauten, maar zeker ook aan de Flashing Diamond. En hoe gaaf is die lichtbak van de Diamond Collection! Wat een pronkstuk van jouw collectie \_Niels_/.

Dat er nog maar veel foto's mogen volgen!

Bedankt allemaal voor het delen van de sfeer verhogende foto's. Geweldig om te zien dat dit topic weer leeft. Jullie foto's roepen bij mij de laatste weken erg veel jeugdherinneringen op en ik ga bij het bekijken van dit topic keer op keer terug naar de tijd toen het voor mij als kleine pyro allemaal begon. Want wat was die tijd geweldig.

Om wat voorbeelden te noemen: de collectiefoto's van Campie uit de jaren 90, kippenvel. Daar hoef ik natuurlijk niet veel over te zeggen, het is één en al nostalgie. Geweldig ook die kerstboom en kersttafel op de achtergrond. Maken het plaatje helemaal compleet.

Maar ik geniet toch wel het meest van alle foto's van artikelen van Schuurmans en dan met name de Diamond Collection. Met Schuurmans begon het allemaal voor mij en ik vind het dan ook prachtig om al jullie aanwinsten te bewonderen. Denk hierbij aan de Astronauten, maar zeker ook aan de Flashing Diamond. En hoe gaaf is die lichtbak van de Diamond Collection! Wat een pronkstuk van jouw collectie \_Niels_/.

Dat er nog maar veel foto's mogen volgen!

Leuk om te lezen dat de foto's gewaardeerd worden. Die Diamond lichtbak is zeker het pronkstuk ja, wat ben ik daar enorm blij mee! Hij hangt inmiddels (tot groot plezier van mijn vriendin :p) op een prominente plek in de ruimte van ons huis die wij 'studeerkamer' noemen, maar waar we eigenlijk nooit studeren.

Meer foto's gaan zeker volgen!

Back
Bovenaan