Vuurwerk uit de oude doos

Nog een paar gevonden uit 2001. Shogun SRA3 vuurpijlen, Golden Bullets van Diamond en nog een totaal overzicht van de eerdere foto's met o.a. Crown en Diamond collection.
Bekijk bijlage 44833

Meedere jaren gehad die pijlen :D

Kent iemand nog... Top selection. Dat was ook een lijn van Lesli, naast New Spirit en Royal class, Grand Prix etc. Ben benieuwd of iemand nog foto's heeft van Top Selection spul, heb ik ook wel wat dingetjes van gehad

Iemand enig idee wat precies het product nummer van vuurpijlen van Diamand waren uit de eind jaren negentig, begin 2000. Het begon met DC en er zaten er volgens mij 6 of 8 in en ik vond ze destijds de betere pijlen.

Meedere jaren gehad die pijlen :D

Kent iemand nog... Top selection. Dat was ook een lijn van Lesli, naast New Spirit en Royal class, Grand Prix etc. Ben benieuwd of iemand nog foto's heeft van Top Selection spul, heb ik ook wel wat dingetjes van gehad

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Die labels van de Top Selection waren mijn eerste aanrakingen met siervuurwerk!

Heerlijke foto’s allemaal zeg. Diamond heeft in het begin inderdaad hele goede pijlen gehad.
Die eerste verpakking van de flashing diamond, ook zoiets moois, echt nostalgie haha

De spulletjes van begin jaren 90 ook mooi, eigenlijk alleen maar klein spul verkrijgbaar maar wat mij bijstaat is dat de kwaliteit van dat kleine spul veel beter was. Grondbloemen draaide ook echt lang en jumping jacks draaide ook veel langer en vlogens soms de lucht in. Kwaliteit van de verpakkingen ook beter en mooie labels. Zoals je bij funke nu ook ziet, klein spul in ouderwetse kwaliteit.

Heerlijke foto’s allemaal zeg. Diamond heeft in het begin inderdaad hele goede pijlen gehad.
Die eerste verpakking van de flashing diamond, ook zoiets moois, echt nostalgie haha

De spulletjes van begin jaren 90 ook mooi, eigenlijk alleen maar klein spul verkrijgbaar maar wat mij bijstaat is dat de kwaliteit van dat kleine spul veel beter was. Grondbloemen draaide ook echt lang en jumping jacks draaide ook veel langer en vlogens soms de lucht in. Kwaliteit van de verpakkingen ook beter en mooie labels. Zoals je bij funke nu ook ziet, klein spul in ouderwetse kwaliteit.

100% mee eens dat kleine spul was toen zoveel beter dan nu. Grondbloemen/jumping jacks etc inderdaad vele malen beter discoflashes die het gerust een minuut deden tegenwoordig knipperen ze 3x en klaar, babypijltjes die nog echt hoog de lucht in gingen, etc. Vorig jaar nog een doosje Hapiness gekocht, ook daar is niets meer van over van wat het ooit geweest is. Blijkbaar moet het tegenwoordig allemaal goedkoper en goedkoper

Tijd voor weer een paar leuke fotootjes :)

Laten we beginnen met waar het voor velen toch denk ik mee begon: fop- en schertsvuurwerk. Bij de winkel waar ik afgelopen jaar mijn prijs van VWT op ging halen stond een verrijdbaar stukje balie met het bovenste deel vitrine, en daarin lagen een aantal mooie oude dingetjes. Er komen dus nog wat foto's daarvan voorbij, maar voor vanavond: Sterretjes! En wel de Sparkling Dragon van Schuurmans. Volgens mij de voorganger van Dynamite Dave. Alweer uit 2004 dit pakje:
IMG_2931 (2).jpgIMG_2932 (2).jpg

En al langer in mijn bezit: Bengaalse lucifers. Origineel ook nog met een blauw doosje er bij, maar een aantal jaar terug toen ik nog niet zo bezig was met nostalgie heb ik de blauwe lucifers bij de groene gestopt en is het doosje van de blauwe opgeruimd, of met andere woorden, verloren gegaan. Gelukkig heb ik nog wel steeds de drie kleuren lucifers en dus ook nog het rode en groene doosje:
IMG_2937.jpgIMG_2938.jpgIMG_2939.jpg
Ik vind het wel mooi hoe Lesli het jaartal in romeinse cijfers op de doosjes heeft gezet. Dat viel me bij een ander item van Lesli ook al op.

Back
Bovenaan