Vuurwerk uit de oude doos

Cobra-Fireworks-No-2-Jumbo-Size-Vintage-Black.jpg

Zo, even wat oud vuurwerk opgezocht uit alle dozen met klein spul.

Zoals eerder aangegeven zou ik de Crown starter pakket laten zien (geen dummy).

Crown starter pakket doos.jpg
Crown starter pakket.jpg

Daarnaast dus een kleine collectie oud spul bij elkaar.

oud vuurwerk.jpg
4 oude fonteinen.jpg
kleine oude fonteinen.jpg
Twister knal.jpg

Dit is het oudste artikel dat ik bezit. Het is echt al heel oud, dat ik al niet meer weet wanneer ik het heb gekocht. Iemand enig idee?

Zeer oude fonteinen.jpg
Zeer oud fontein voor.jpg
zeer oud fontein achter.jpg

Zo zeg Gizmo! Dat Crown pakket! In S-U-P-E-R-N-E-T-T-E staat nog wel! :D :applause:

Die fonteinen die je oudste artikel zijn heb ik nog nooit gezien in zo'n doosje. Los denk ik wel. Staat er geen jaartal op die dingetjes of anders binnenin de doos?

Zo zeg Gizmo! Dat Crown pakket! In S-U-P-E-R-N-E-T-T-E staat nog wel! :D :applause:

Die fonteinen die je oudste artikel zijn heb ik nog nooit gezien in zo'n doosje. Los denk ik wel. Staat er geen jaartal op die dingetjes of anders binnenin de doos?

Nope, kan nergens een jaartal vinden. Denk dat ik het iets van dik 20 jaar geleden heb gekocht, als het niet nog ouder is. Want ik heb echt geen idee meer, was het al vergeten dat ik deze had. :)

Je kan oude folders uit de jaren 80/90 afstruinen als je zin hebt. :D
Denk je dat deze dingen het nog doen trouwens?

Denk dat ik deze ooit eens in Belgie had gekocht. Kan mij niet herinneren dat deze in NL werden verkocht. Of deze het nog doen? Ik weet het niet, misschien dat ik met oud en nieuw eens eentje test. :) Denk het wel, altijd droog gelegen en fonteinen werken meestal wel, dit is anders met oude cakes waarbij de burst niets meer voorstelde.

Vorig jaar bij een winkel in de buurt nog een Ego Tripper pakketje kunnen scoren. Echt geweldig om al die nostalgische artikelen weer eens in handen te hebben gehad. Heb er echt van genoten afgelopen jaarwisseling en heb als aandenken de labels van de pakjes kanonslagen bewaard.

In dit pakket zaten ook de welkbekende oranje grondbloemen van BKV (GBV). Dit waren nog F2 grondbloemen en het was leuk deze toch nog eens meegemaakt te hebben. Ze tolden en stuiterden heerlijk in het rond en dit alles ging gepaard met dat geweldige brommende geluid.

Screenshot_20201018-100258_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100304_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100238_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100223_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100210_Gallery.jpg

20191208_182450.jpg

20191208_182537.jpg

20191208_182539(0).jpg

20191208_182539.jpg

20191208_182540.jpg

Zo, even wat oud vuurwerk opgezocht uit alle dozen met klein spul.

Zoals eerder aangegeven zou ik de Crown starter pakket laten zien (geen dummy).

Bekijk bijlage 59224
Bekijk bijlage 59225

Daarnaast dus een kleine collectie oud spul bij elkaar.

Bekijk bijlage 59226
Bekijk bijlage 59227
Bekijk bijlage 59228
Bekijk bijlage 59229

Dit is het oudste artikel dat ik bezit. Het is echt al heel oud, dat ik al niet meer weet wanneer ik het heb gekocht. Iemand enig idee?

Bekijk bijlage 59230
Bekijk bijlage 59231
Bekijk bijlage 59232

Denk zelf dat ze uit de jaren 80 komen. De heren van het Vuurwerkmuseum weten het exacte jaar wel te achterhalen denk ik.:wink:

In beeld: het spectaculaire vuurwerk op de Hofvijver in 1749

hofvijver-800x500.jpeg

Wil je weten hoe de Haagse Hofvijver er écht lang geleden uitzag? Dan hebben we nu een wel heel speciaal plaatje voor je. Namelijk een prent van een groots vuurwerk op de Hofvijver uit…1749.

De prent, te zien in het Haags Historisch Museum, toont het gigantische vuurwerk dat vrijdag 13 juni 1749 werd afgestoken aan de Hofvijver. Zeker voor die tijd was het een adembenemend gezicht.

De reden was de Vrede van Aken die werd gesloten op 18 oktober 1748. Het paviljoen dat je in de plaat ziet werd ontworpen door hofarchitect Pieter de Swart.

https://indebuurt.nl/denhaag/genieten-van/toen-in/in-beeld-het-spectaculaire-vuurwerk-op-de-hofvijver-in-1749~110429/

Back
Bovenaan