Vuurwerk uit de oude doos

Wie is er niet mee begonnen: de sterretjes. Ik had ze vroeger bijna altijd van Broekhoff, waaronder de kleine little stars, maar ook de middelgrote en grootste varianten. Als kind vond ik dat magisch.

Hierbij een versie uit 1998. Denk dat ik in diezelfde tijd, wellicht een jaar later ook voor het eerst met sterretjes in aanraking kwam.

20190209_141119.jpg

20190209_141132.jpg

Wie is er niet mee begonnen: de sterretjes. Ik had ze vroeger bijna altijd van Broekhoff, waaronder de kleine little stars, maar ook de middelgrote en grootste varianten. Als kind vond ik dat magisch.

Bedankt voor de foto's! Het label kwam mij enorm bekend voor, en gelukkig heb ik ze nog kunnen vinden:

20191208_174832.jpg

20191208_174821.jpg

Ik denk dat het een versie later betreft, maar helaas geen productiejaar te bekennen. Grappig dat je toen voor cat 1 ('C11' hier genoemd?) gewoon 16 jaar moest zijn, en dat bij de Engelse beschrijving staat dat je het met een handschoen aan vast moet houden... :p

crown collection Titan deze aantal keer gehad toen ik 12/13 was. Inmiddels 23 jaar terug. Heerlijke betaalbare box voor die tijd. Meestal ook de INXS pijlen gehad. Geweldig

Bijlagen

• 3BBFC08C-DD9B-428A-B0CE-9C6950C7B014.jpeg
    3BBFC08C-DD9B-428A-B0CE-9C6950C7B014.jpeg
    26,5 KB · Weergaven: 0
Toen waren we nog blij met de potjes, vaak in een familie pack.
Beters was er toen niet.
En toch waren we er als kleine kids zo blij mee. Goeije ouwe tijd.
Maar de tijden daarna ook beter hoor qua aanbod en grootte.
Als kind koester je gewoon die herinneringen, al waren het maar wat familie potjes. Vooral de parachutes zal ik nooit vergeten, alsmede de star ball(de grote).

2B5A4742-527C-498D-84C4-1DD62463A6B2.jpg

Ik denk dat deze foto van rond 2002 is. Een van mijn eerste “ collecties “
4 maanden zakgeld opsparen en dan alles uitzoeken . De koning te rijk haha

Bekijk bijlage 49993

Ik denk dat deze foto van rond 2002 is. Een van mijn eerste “ collecties “
4 maanden zakgeld opsparen en dan alles uitzoeken . De koning te rijk haha

Oh mannnn.... de Raddraaier, Sky Action, Howling Wolf. Wat heb ik daar uren op zitten kwijlen en uren over gezenuwd voordat ik daarvan de lontjes mocht aansteken. Heerlijk om ook weer eens een brood Japanse Kanonslagen met paars label te zien.

DANK!

De aller aller aller allereerste astronauten ;).
deze komen uit begin jaren '70 en zijn dus al bijna 50!! jaar oud
Ik ga deze schenken aan het vuurwerkmuseum
Helaas zijn de foto's gedraaid
20191130_220400.jpg
20191130_220331.jpg

Laatst bewerkt:
Geweldig topic dit! Fijne herinneringen naar een tijd waarbij, in mijn beleving, echt iedereen genoot van vuurwerk. Geen gezeik over klimaat, stikstof, dieren etcetera. Lekker met vrienden vanaf 10u alleen maar vuurwerk afschieten. De toen nog broden astronauten. Top tijd joh

Crackling Spinner van BKV 2009
*Knip - foto's Chracklinkspinners*
Jammer dat VWC de scherpte van de foto's behoorlijk wegneemt helaas

Heerlijk weer, dank! Wat blijven de labels van BKV (ook door het 'draakje') toch geweldig mooi - jeugdsentiment ten top.
Kan me deze nog goed herinneren, ooit eens een batch gehad waarvan een goeie 30% direct ontplofte met de kracht van een kleine nitraat. God wat een klappen, was goed schrikken.

Back
Bovenaan