Vuurwerk uit de oude doos

Wolff Vuurwerk. De o zo bekende Dynasty pakketten labels.

Bekijk bijlage 74804

Deze labels waren (imo) tezamen met die van Schuurmans, Mercurius en BKV dé mooiste labels! :D :D :D

No way!! Tering zeg echt prachtig!!

Alleen, als je goed kijkt, begonnen zich hier ook al afwijkingen voor te doen, waarschijnlijk om producten goedkoper te maken.

De Killer Bees op de foto Janniekske heeft een glossy label, is minder hoog en rond, terwijl de versie van jouw profielfoto een mat label heeft, hoger is en een vijfhoekige vorm heeft.

Het waren prachtige labels, maar ik heb mij altijd afgevraagd hoe het met het auteursrecht/copyright zat, want er waren foto's in verwerkt of knipsels van foto's. Ik denk niet dat Wolff wereldwijd allerlei gebeurtenissen is wezen fotograferen en deze labels bestonden al voordat internet en stockpicture websites even vanzelfsprekend waren als een huistelefoon/mobiel.

Klopt flashing diamond, deze potjes komen uit de laatste serie Dynasty boxen. De oude zijn nóg mooier!

Met afbeeldingen waren ze zeker creatief. Altijd prachtige labels die je nieuwschierig maakte. Hier 2 foto's van de voorkant van de welbekende wolff knettergoed folders.

Screenshot_20231011_200532_Gallery.jpg

Screenshot_20231011_200518_Gallery.jpg

Ik heb deze folders ook, zijn geen mooiere labels dan van de oude Dynasty producten!

Ik heb ze ook idd. :D
Vooral "Fighting Ghosts" is mij daardoor goed bijgebleven.

Oude schuurmans producten komen aardig in de buurt. De serie met de dierennamen dan.

De serie met dierennamen kwam geloof ik pas stukken later, echt jaren jaren 2008-2010 denk ik.
Daarvoor hadden ze vooral effectnamen en zo, "Star Light Final", "Magnum Candle", enz.

Precies. Er waren nog meer "Special Edition" dingen. Voornamelijk fonteinen, maar ook een halve maan met ster pakket. Dat zullen wel meerschots batterijen zijn geweest.

whistle pijl.jpg

Deze fluitpijlen waren voor die tijd echt cool, dacht zo'n fl. 0,75,-/zakje van 12. Die zou ik ooit nog eens in mijn handen willen hebben

Uit 2011. Not bad, maar label niet origineel. Lettertype en kleuren (zeker het rode), iets té flets.

Bekijk bijlage 75725

Deze fluitpijlen waren voor die tijd echt cool, dacht zo'n fl. 0,75,-/zakje van 12. Die zou ik ooit nog eens in mijn handen willen hebben

Nooit gezien en gehad. Misschien dat ze als losse pijl in een van de Chinese pakketten waren opgenomen.
Maar in verkoop in zo'n zakje in ieder geval hier nooit tegengekomen. Pijltjes van dit soort afmetingen hebben mij in ieder geval altijd wel geïntrigeerd.

Back
Bovenaan