Vuurwerk uit de oude doos

Een paar weken terug vond ik op een braderie tot mijn verbazing iemand die oude waarschijnlijk rond 1995 geïmporteerde Duitse Cat 1 Star Kids fonteinen verkochte. Vragend waar hij ze vandaan had zei die dat hij ze ooit had opgekocht, en nog beter hij heeft een hele pallet van die dingen opgekocht, ongelooflijk. De Braderie in kwestie gaat nog de hele zomer door elke dinsdagavond dus ik heb er eerst maar een paar van gekocht om daarna een hele boel op te kopen voor een goede prijs. Ik heb ze ook getest het zijn gewoon kleine bengaalse fakkels, 4 verschillende kleuren per pakje, die erg fel zijn en zo,n 5 a 6 seconden lang doorgaan niet slecht dus voor kindervuurwerk. Ik heb 2 versies beide hebben dezelfde oude Bam Nummers maar andere fabrikant en Merk de merken zijn Feistel en Moog Nico nog met de zogenoemde Moog Haan.

Hier volgen de foto’s hopen dat het werk.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg

Fixed

Laatst bewerkt:
Een paar weken terug vond ik op een braderie tot mijn verbazing iemand die oude waarschijnlijk rond 1995 geïmporteerde Duitse Cat 1 Star Kids fonteinen verkochte. Vragend waar hij ze vandaan had zei die dat hij ze ooit had opgekocht, en nog beter hij heeft een hele pallet van die dingen opgekocht, ongelooflijk. De Braderie in kwestie gaat nog de hele zomer door elke dinsdagavond dus ik heb er eerst maar een paar van gekocht om daarna een hele boel op te kopen voor een goede prijs. Ik heb ze ook getest het zijn gewoon kleine bengaalse fakkels, 4 verschillende kleuren per pakje, die erg fel zijn en zo,n 5 a 6 seconden lang doorgaan niet slecht dus voor kindervuurwerk. Ik heb 2 versies beide hebben dezelfde oude Bam Nummers maar andere fabrikant en Merk de merken zijn Feistel en Moog Nico nog met de zogenoemde Moog Haan.

Hier volgen de foto’s hopen dat het werk.

Bekijk bijlage 28292
Bekijk bijlage 28293
Bekijk bijlage 28294
Bekijk bijlage 28295
Bekijk bijlage 28296

de foto's doen het helaas niet:(

Super om te zien mooi jaar was dat 1993 :D astronauten schitterend! En die moontravellers in dat doosje begreep nooit hoe je die moest afsteken want in het doosje zaten alle lonten tegen elkaar

Supermooie items! Heerlijke nostalgie!

Volgens mij was het de bedoeling dat je die moontravellers in het doosje liet zitten, die fungeerde alszijnde een lanceerbasis en dat je die in 1 keer kon aansteken! Je mocht blij wezen als er 1 a 2 pijltjes het doosje verlieten!

Ook dat kleine blauwe dingetje met die tuut bovenop kan ik mij nog wel herinneren! Een soort van happiness! Je had em ook een slag groter!

ik krijg gewoon serieus een brok in m'n keel van dat spul... wauw

@black dragon, dat 'blauwe dingetje met die tuut bovenop' was een fontijntje met 2 flashknallers aan de zijkant haha. deze knallertjes gingen verdomd hard en schel!

Vandaag opnieuw een mooie aanwinst binnen gekregen....(bovenste foto)
de collectie groeit gestaag, zowel de Bo Peep als de Tiger Head, pure jeugd nostalgie voor mij...
Mocht iemand nog Bo Peep of Tiger Heads hebben die niet op de foto staan..ik houdt me zeer aanbevolen! (en heb wel wat ter ruil...)
IMG_0701.jpgIMG_0704.jpgbp peep 1 (1).jpgtiger head.jpg

Wat een geweldige foto's David, puur nostalgie.
Veel dingen komen mij heel bekend voor, andere weer wat minder.
Maar prachtig spul om te zien.

Back
Bovenaan