Vuurwerk Slooijer Nijverdal

Dan had ik nog een vraag !! Verkopen jullie ook nog de extreme salute per karton want ik zie het er nog niet opstaan !!

Ik ben erg benieuwd of slooijer dit jaar de extreme salute nog gaan verkopen ??
Is daar al wat over bekend want ik zie het namelijk nog niet staan !!

In de huidige economie vind ik prijsstijgingen heel erg gek.
Van de week had ik het er nog over met iemand, we bespraken zelfs een daling van 10% in VP.

Korte uitleg over hoe en wat.

- Lagere grondstofprijzen, vooral METALEN zijn FLINK goedkoper dit jaar.
- Minder vraag naar vuurwerk wereldwijd, het is immers een luxe product waar flink op word bespaard. (bekende verhaal vraag en aanbod)
- Meer concurrentie op de nederlandse markt.

De prijsstijging is als ik in mijn glazen bol kijk veroorzaakt door leverancier(s) die slooijer onder druk heeft gezet. Is een bekend fenomeen, echter staat een afnemer in 2012 sterk op zijn benen middels de vele leveranciers.

Fijne maandag iedereen

Je vergeet een heel belangrijk element: China!! De economie daar stijgt nu al jaren achter elkaar. Een mooi stukje uit een recent bericht: "De economische groei in China is in 3 jaar tijd niet zo laag geweest. De groei liep terug naar een nog altijd flinke 7,6 procent in het afgelopen kwartaal." Dus het is nog nooit zo laag geweest maar desondanks nog steeds een groei van 7,6%! Dus daar hebben ze vooral te maken met alsmaar stijgende kosten voor alles wat nodig is om een vuurwerkproduct te maken. Van grondstoffen, tot verpakking en personeel, alles wordt daar alsmaar duurder...

Belgie duitsland en de rest van Europa hebben hier toch ook mee te maken, en daar zijn de prijzen toch echt een stuk lager als hier. Nee de grootste boosdoener is de Nederlandse regering met hun achterlijke regeltjes. Een extra btw op vuurwerk, achterlijke veiligheidseisen voor vuurwerk.En het word elk jaar alleen maar erger. Elk jaar een andere smoes om het vuurwerk weer duurder te maken.

En als men vervolgens naar het buitenland gaat om zijn vuurwerk te kopen, word je behandeld als een crimineel. Achterlijk land...

Hier wil ik nog even op reageren.

De cijfers die wij ontvangen uit china zijn inderdaad rooskleurig. Ik had ook niet anders verwacht. De boel is daar op hoger niveau zo corrupt als de pest. Met cijfers word gesjoemeld. Ook dichter bij huis gebeurd dit... neem zuid europa als voorbeeld. Probleem van china is voornamelijk dat de economie draait op eenzijdig verkeer als het ware. Ondanks een teruggang in export florreert de economie en dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen. Het is wachten tot de zeepbel kapot gaat.

Terug bij het vuurwerk.

De werknemers die vuurwerk produceren gaan inderdaad meer verdienen maar dit mag geen naam hebben. Als een werknemer nu 4 euro per dag verdient en volgend jaar 10% meer gaat verdienen lijkt dit veel maar in werkelijkheid is het een fooitje.

Grondstoffen kan ik echt heel kort over zijn, die zijn goedkoper geworden.
Daarnaast zijn prijzen voor vervoer gelijk gebleven al dan niet gedaald. Ook hier speelt vraag en aanbod een vraag. Om de boel maar draaiende te houden werkt men tegen een hongerloon.

Zoals dennis al aanhaalde, kijk ook eens naar de landen om ons heen.
De bunkers en al het andere waar men zich eerst achter kon verschuilen zijn inmiddels wel afgeschreven.

Als je echt wat te vertellen hebt binnen slooijer ga dan eens op zoek naar andere importeurs. Het kan zeer verdienstelijk zijn om eens met wat importeurs om de tafel te gaan zitten. Wanneer je te maken krijg met verplichte prijzen is er genoeg andere keus.

:wink:

Ik vind het erg jammer dat slooijer nou zo met de prijs gestegen Vorig jaar was het voor ieder nog een super leuke actie
Jullie kunnen er ook weinig aan doen Maar het is jammer dat jullie vorig jaar zulke lage prijzen hadden en dit jaar gewoon zulke grote prijzen hebben

Ik vind het jammer dat het zo gaat

Vorig jaar kregen we allemaal een goeie indruk over hun! Met hun mooie prijzen!!

En dit jaar zal er weinig belangstelling hebben

Alleen de mensen die een groter bughet hebben kunnen nog zulke dingen betalen

Maar hoe kan het dat het vorig jaar zulke goeie prijzen waren en nu bijna niks meer !!

Mikey,

Je hebt nu al 3 negatieve posts geplaatst over Slooijer die dezelfde inhoud hebben, dus als je niet bij Slooijer wilt halen, dan houdt eens op met die posts, spammer:p

Haha sorry jongens verwijder ze maar !! Ik snap jullie wel haha Was niet de bedoeling

Mag je gewoon zeggen hoor mikeyyy. Het is toch ook sonde dat het allemaal zo duur word? Waar je vorig jaar nog dikke kortingen ving in Nijverdal voor kartonnen betaal je nu gewoon stukken meer. En dat is gewoon een feit. Als ik jou was zou ik gewoon ergens anders kijken. Er zijn gelukkig nog wel winkeliers die de dikke kortingen wel geven.

Inderdaad, ook gewoon met de spullen die ze bij slooijer verkopen. Je bent niet gebonden aan 1 winkel hoor.

Ja dat klopt ook wel !! Maar om 3 reacties te plaatsen is een beetje overdreven haha Tis idd jammer En er zijn idd nog veel meer winkels die wel dikke korting geven !!

Gaan de acties zoals wij die vorig jaar gekend hebben sowieso niet minder worden/eindigen om het eenvoudige feit dat alle importeurs hun niet ce-gekeurde vuurwerk partijen hebben "gedumpt" waar wij al consument van hebben geprofiteerd?

Back
Bovenaan