Hier wil ik nog even op reageren.
De cijfers die wij ontvangen uit china zijn inderdaad rooskleurig. Ik had ook niet anders verwacht. De boel is daar op hoger niveau zo corrupt als de pest. Met cijfers word gesjoemeld. Ook dichter bij huis gebeurd dit... neem zuid europa als voorbeeld. Probleem van china is voornamelijk dat de economie draait op eenzijdig verkeer als het ware. Ondanks een teruggang in export florreert de economie en dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen. Het is wachten tot de zeepbel kapot gaat.
Terug bij het vuurwerk.
De werknemers die vuurwerk produceren gaan inderdaad meer verdienen maar dit mag geen naam hebben. Als een werknemer nu 4 euro per dag verdient en volgend jaar 10% meer gaat verdienen lijkt dit veel maar in werkelijkheid is het een fooitje.
Grondstoffen kan ik echt heel kort over zijn, die zijn goedkoper geworden.
Daarnaast zijn prijzen voor vervoer gelijk gebleven al dan niet gedaald. Ook hier speelt vraag en aanbod een vraag. Om de boel maar draaiende te houden werkt men tegen een hongerloon.
Zoals dennis al aanhaalde, kijk ook eens naar de landen om ons heen.
De bunkers en al het andere waar men zich eerst achter kon verschuilen zijn inmiddels wel afgeschreven.
Als je echt wat te vertellen hebt binnen slooijer ga dan eens op zoek naar andere importeurs. Het kan zeer verdienstelijk zijn om eens met wat importeurs om de tafel te gaan zitten. Wanneer je te maken krijg met verplichte prijzen is er genoeg andere keus.