Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal de 29ste worden, zit nu op 11 winkels, maar valt qua kilometers (vergeleken vorig jaar) nog wel mee, aantal in dezelfde plaats en sluit tot nu toe allemaal goed aan qua bereikbaarheid

De ophaaldagen worden spannend. 9 afhaal momenten, allemaal met de fiets/openbaar vervoer. Ik heb ooit eens vast gestaan bij Almere haven omdat mijn bestelling echt veel en veel te groot was :p Uiteraard van geleerd en keurig allemaal kleinere bestellingen geplaatst. Helaas onder het mom van “ ach dat moet toch wel lukken “ nog heel veel bijbesteld in de loop der tijd haha

De ophaaldagen worden spannend. 9 afhaal momenten, allemaal met de fiets/openbaar vervoer. Ik heb ooit eens vast gestaan bij Almere haven omdat mijn bestelling echt veel en veel te groot was :p Uiteraard van geleerd en keurig allemaal kleinere bestellingen geplaatst. Helaas onder het mom van “ ach dat moet toch wel lukken “ nog heel veel bijbesteld in de loop der tijd haha

Oplossing:
https://cargoroo.nl/

Kan echt niet wachten om weer met een kofferbak vol terug naar huis te gaan. We gaan gewoon met de auto een aantal winkels af, proberen zoveel mogelijk sfeer mee te pakken.

Heb het zelf ook erg strak moeten plannen, z'n 9 winkel bezoeken zijn gepland op 29 en 30 december. De 31 in de ochtend nog wat rondneuzen voor last minuten acties

De 29ste bestelling ophalen. De 30ste met de familie wat grabbeltonnen bij de Duitse boodschappenwinkeltjes en op de 31ste nog een bestelling ophalen. Daarna wat ontkooien en nog wat Funke doorlonten. Feest kan dan echt beginnen.

Het liefst wil ik natuurlijk alles zo vroeg mogelijk binnen hebben.
Met redelijk wat adressen het volgende lijstje....

29/12
Vuurwerkland Steenbergen
Kruidenier Haaksbergen
Vuurwerkstaffel Haaksbergen
Knalkeet Rijssen
Valk Rijssen
Sonder Weerselo

In de middag nog een rondje Duitsland (Lingen/Meppen)

30/12
Valk Geesteren
Vuurwerkgigant Franeker
Outlet Joure
Outlet Haulerwijk
Vox Meppel
Kuiper Koekange

31/12
Rondje Oldenzaal/Enschede voor diverse kleine bestellingen.

Ik kan ook niet meer wachten hoor. Ik moet 3 winkels af. Ik geniet altijd van het opgehaalde spul en de sfeer van het ophalen door anderen.

De 29ste haal ik alles op de bestellijstjes zijn al uitgeprint ben er klaar voor.

De meeste wagentjes van ons forum zitten ruim over de 25kg.. gelukkig zijn er geen weegbruggen bij de winkeliers

De mogelijkheid is om je bestelling af te halen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar (met uitzondering als er een zondag tussen zit), dus tijdens de officiële verkoopdagen. Wanneer heb jij het liefst je vuurwerk binnen? En als je al besteld heb: wanneer kun jij je vuurwerk ophalen?
Euh alle drie dagen vrijwel elk vrij moment buiten werk om? Donderdagavond geen preorders maar dan los nog een winkel of 2 langs. Verder drukdruk

Geweldig om te zien dat flink wat leden 6, 8 of zelfs meer winkels bezoeken om de bestellingen op te halen. Dat zijn toch de mooie momenten. Vroeg op pad als de meeste mensen nog in bed liggen en overal lekker de sfeer proeven. De momenten in zo'n afhaalruimte vind ik altijd geweldig. Vaak staan er altijd wel wat jeugdige vuurwerkliefhebbers die in de rij of aan de balie staan te trappelen van ongeduld. En de koppies die je dan ziet als alles op de toonbank staat. Zo herkenbaar ook. Kijk er weer naar uit om het allemaal dit jaar weer te gaan ervaren.

108.Screenshot_20210404-214855_Gallery.jpg

103.Screenshot_20210404-214634_Gallery.jpg

105.Screenshot_20210404-214723_Gallery.jpg

104.Screenshot_20210404-214916_Gallery.jpg

De meeste wagentjes van ons forum zitten ruim over de 25kg.. gelukkig zijn er geen weegbruggen bij de winkeliers

Gelukkig inderdaad, veel bedrijven en verkopers kijken er niet eens na. Krijgt nu her en der wel vanuit de grotere partijen een standaard mail als de bestelling boven de 25 kilo bevat maar daar is ook alles mee gezegt.

Maar goed, nog nooit meegemaakt dat ik het niet mee zou krijgen. (Even afkloppen)

Dit jaar een hoop verspreid in meerdere runs met iedere run 2 winkels intratuin wordt 1 rit vanwege z'n 80kilo die ik in de auto moet proppen, hoop dat het past!

Kijk er naar uit om al jullie collecties straks te bekijken.

29e 3 ritten 11 winkels en 30e 5 stuks 1 rit plus DE
Niet normaal :shocked::D
Heerlijk die spanning als je je bon heb ingeleverd en wacht op je bestelling. En telkens denk nee is m nie, nee is m nie. Dan bam je bestelling alles checken en/of inpakken, sjouwen en door naar de volgende

Afhalen is voor mij net zo'n beleving als het afsteken zelf. Lekker 3 dagen afhalen en de sfeer van de winkels meepakken.

Echt enorm gemist de afgelopen 2 jaar. Ga er dit jaar ontzettend van genieten. De foto’s die pyrofan#1 deelt is precies zoals ik het beleef, pure sfeer.

Afhalen is voor mij net zo'n beleving als het afsteken zelf. Lekker 3 dagen afhalen en de sfeer van de winkels meepakken.

Helemaal mee eens. Bij ons gezinnetje is dit ook eigenlijk net zo belangrijk als het afsteken met O&N.

Deze traditie hebben we helaas enkele jaren moeten missen, maar we kunnen weer! :

De 29ste staan we vroeg op om enkele bestellingen op te halen.
Dan kijken we of we hierna (of tussendoor) nog tijd hebben om enkele supermarkten in Duitsland mee te pakken om wat klein Duits spul te graaien.
30 December gaan we sowieso Duitsland in om enkele winkels te bezoeken.
De 31ste hebben we nog een ritje om een bestelling op te halen en het overgebleven en opgeslagen vuurwerk uit de grotten te halen.

Daarna ontkooien en sommige producten doorlonten.
Om 18.00 uur natuurlijk de start van de stookavond, waar we met de familie eindelijk weer de traditionele stookwandeling gaan doen (mits het weer mee zit). Dus bij vrienden, bekenden en familie langs die in de buurt wonen waar we dan tussendoor wat klein spul en wat Cat1 stoken. rond 22.00 uur weer terug naar huis. Hier gaan we met wat persoontjes wat eten en drinken en natuurlijk tussendoor wat stoken. Tja, dan om 0.00 uur worden de grootste cakeboxen en compounds ontstoken.

Maak er de 31ste een hele leuke dag van in het teken van alleen maar vuurwerk, sta zelf dit jaar 29 en 30ste in een vuurwerkwinkel sta iedereen met een glimlach te helpen ben echt benieuwd na alle vrolijke gezichtjes

Ik beleef het precies zo nacht ervoor al nog keer kijken naar me lijstjes
nog steeds denkend heb ik alles wel … past alles wel… rijden al met 2 autos maar ben bang dat we echt moeten improviseren want er is stiekem toch weer van alles bij gekomen
Maar ook die stress is heerlijk:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan