Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik haal de 29ste om 8 uur een kofferbakje vol op in Rotterdam. De 30ste gezellig buurten bij De knallende Ketel in Almere en weer de wagen tot de hoedenplank vol stouwen. In de middag de spullen uit de opslag halen die ik door de loop van het jaar heb verzamelt en dan begint de grote klus, het samenstellen van de projecten. Traditiegetrouw maak ik op de 31ste met mijn dochter een knal mat van zo'n 500 klappers, verdeelt over 10 soorten, die ik bij onze zuiderburen heb verzamelt. Afgezien van het feit dat het lekker knalt is ook leuk om samen te knutselenDaarna begint het lange wachten... Als een klein die zich verheugt op een uitstapje, sta ik al om 10 voor 6 met jas en schoen aan bij de deur te wachten met de eerste kratten vol met stook spul.
waarom zou je om 5:30 in leeuwarden willen zijn gerrit opent pas om 6 uur![]()
leuk een dochter die van vuurwerk houd ! hoor je niet vaak die van mij is pas 3 maar wie weet ooit![]()
De 29ste Ga ik om 05:30 richting valk en dan weer na huis uitstallen en nog even na duitsland en dan na huis en alles sorteren en kijken en kijken en nog eens kijken
Klopt, dan kan ik gelijk in één keer door Kuiper, omdat ik dat anders niet red.
Maak je dan ook alvast alle lontjes vrij? Of ben de enige met die tik.
Mijn oudste dochter is nu 7. De laatste 4 maanden van het jaar gaat het hier alleen maar over vuurwerk, dus ze weet niet anders. Alles wat ik aanschaf zoek ik op op youtube. Van deze filmpjes maak ik dan playlisten. Samen gaan we dan net zo lang puzzelen tot alles op schiet volgorde staat. aangezien er om de paar dagen wel een cake of box bij komt, is dit aardig vol te houden tot de jaarwisseling. Ik ben trouwens vroeg begonnen met het dochter knutselen. Zodra ze een tyrapje aan kon trekken was ze van de partij. Nu wat jaren later is haar spanningsboog iets langer als het intro liedje van sesamstraat, dus kunnen we ook wat grotere projecten aan. Trouwens de grootste uitdaging van het verhaal is om je vrouw er van te overtuigen dat het veilig is.
Leuk hoor ! mijn oudste zoontje is 5 maar zelf afsteken doen we nog niet mijn vriendin vind het ook allemaal maar niks dat vuurwerk![]()