Vuurwerk naast opvang vluchtelingen in Bergen op Zoom: 'ongelukkig'.

ylke

VWC lid
BERGEN OP ZOOM - Ook al bevinden zich pal ernaast tweehonderd vluchtelingen, de jaarlijkse vuurwerkshow van Ed Raket pal ernaast op de Boulevard in Bergen op Zoom gaat komende zondag toch door.

Dat is het standpunt van Edwin Vader, eigenaar van vuurwerkwinkel Ed Raket in Bergen op Zoom.''Ik ben me ervan bewust dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is, maar het gaat om siervuurwerk. Er wordt niet geknald."

De Bergse politieke partij BSD had eerder deze week al via een brief aan het college van B&W bezwaar gemaakt tegen de show en ziet de komst van de vluchtelingen als een extra argument om het evenement af te blazen. ,,Ik probeer om het donderdagavond bespreekbaar te maken in de commissie Burger en Bestuur", zegt raadslid Piet van den Kieboom. ''Het is beter om het niet door te laten gaan. Zo voorkom je dat er spanningen ontstaan."

Bron

Ik ga ervan uit dat de vluchtelingen niks gevraagd is en er weer debielen zijn die dit gewoon weer als goed punt willen gaan gebruiken. En als die vluchtelingen vertelt wordt dat er een vuurwerkshow is vinden ze het waarschijnlijk gewoon mooi. Ik wordt echt gek van al die mensen die proberen misbruik te maken van hun hogere functie en beslissingen nemen van andere en het niet eerst even vragen of die gene dat zelf wel willen.

nodig ze uit, kunnen ze lekker mee kijken. altijd meteen dat gepamper hier in nederland.

Juist. In de opvang kan net zo goed iemand een glas op de grond laten vallen. Schieten ze dan ook allemaal stijf tegen het plafond? Wat deze mensen hebben meegemaakt is zeer ernstig en gun je niemand toe. Om daarentegen rekening te houden met een vuurwerkshow gaat wel erg ver. Overal komen knallen voor en inderdaad als de gemeente dergelijke mensen voorlicht, of Ed Raket een brief stuurt naar de opvang, dan denk ik dat die mensen er ook even uit kunnen om 's avonds naar de show te komen kijken. Immers is het onderdeel van de inburgering (het is sinds kort een traditie hé)

Ja hoor, alles om maar geen spanningen te laten ontstaan. Deze BSD partij is even de kluts kwijt, de spanningen zijn er al en worden met de dag erger en dat heeft niets met vuurwerk te maken.

90% van die vluchtelingen heeft geen dag oorlog meegemaakt. Ze komen echt niet allemaal uit Syrië.

Wanneer migranten naar hier komen worden ze verondersteld zich te integreren en te schikken naar de Europese gewoonten. Kunnen ze dat niet of hebben ze daar moeite mee, jammer voor hen.

Altijd dat politiek correct ge*** van politici die willen scoren..

In Apeldoorn rammen ze de opvang kort en klein omdat er iemand voor is gekropen met eten uitdelen.
Zitten wel korte lontjes tussen.

Dit zijn juist momenten om ze deelgenoot te laten worden van de samenleving op sociaal vlak! Dit is toch een uitgelezen kans om nader tot elkaar te komen in het kader van integratie! Vooral de decembermaand van het samenkomen op stadse en dorpse evenementen, kerstshows etc. Je geeft ze chocolademelk en een koek, maakt eens een praatje, mooie vuurwerkshow, iedereen weer blij! De politiek laten we maar even voor wat het is!

Dit zijn juist momenten om ze deelgenoot te laten worden van de samenleving op sociaal vlak! Dit is toch een uitgelezen kans om nader tot elkaar te komen in het kader van integratie! Vooral de decembermaand van het samenkomen op stadse en dorpse evenementen, kerstshows etc. Je geeft ze chocolademelk en een koek, maakt eens een praatje, mooie vuurwerkshow, iedereen weer blij! De politiek laten we maar even voor wat het is!

Voor mij hoeft dat allemaal niet. Ben er sowieso helemaal niet blij mee wat nu gebeurt. Je moet gewoon kortaf zijn. Gewoon zeggen dat dit zus of zo is en daarmee is de kous af. Niet behandelen als zielige figuren en ook nog eens vertroetelen.

Das juist het probleem. In België bijvoorbeeld mogen veel kerstmarkten niet meer 'kerstmarkt' genoemd worden want dat zou aanstootgevend kunnen werken voor moslims.

En zo gaat het jammer genoeg altijd.

Los van wat ik er van vindt, vindt ik dat we ons niet volledig in het good feeling van de gasten moeten zetten. Dit is eenmalig en hoort bij ons cultuur, deal with it.

en in Den Haag vinden ze het maar vreemd dat de PVV steeds groter wordt , je moet als Nederlander je eigen gaan aanpassen in je eigen land te gek voor woorden

Mee eens, maar het feit is dat ze nu eenmal allemaal hier zitten! Ik steek er ook geen vuurwerkje minder om noch zal ik mij aanpassen aan een cultuur die anders is dan onze Hollandsche cultuur binnen Nederland! Zelf ben ik een groot voorstander en aanhanger van onze Nedrlandse tradities en dat zal ook zo blijven! Ik probeerde alleen te zeggen, wij blijven onze Nederlandse tradities in ere houden en wie mee wilt doen doet mee en wie niet mee wilt doen, daar kunnen we helaas niet om blijven malen! Maar nogmaals, de realiteit is dat zij nu eenmaal hier zitten of je het wilt of niet! Politiek is voor mij en voor de meeste van jullie te hoog gegrepen en wil ik vooral in December liever aan de kant schuiven! Er zijn belangrijkere zaken op dit moment! :wink:

Das juist het probleem. In België bijvoorbeeld mogen veel kerstmarkten niet meer 'kerstmarkt' genoemd worden want dat zou aanstootgevend kunnen werken voor moslims.

En zo gaat het jammer genoeg altijd.

Dit meen je toch niet hé, welke debiel heeft dit bedacht dan? :bonk:
En als er met een vuurwerkshow al spanningen zouden zijn.. moet mr Kieboom maar eens nadenken waar het probleem dan echt ligt.. niet bij de vuurwerkshow hoor.

ach linksom , rechtsom , vooruit of achteruit er wordt in Nederland VOOR je gedacht en niet met je MEE gedacht

Dit meen je toch niet hé, welke debiel heeft dit bedacht dan? :bonk:
En als er met een vuurwerkshow al spanningen zouden zijn.. moet mr Kieboom maar eens nadenken waar het probleem dan echt ligt.. niet bij de vuurwerkshow hoor.

In Brussel is dit bijvoorbeeld zo. De burgemeester is toevallig eentje van de rode stempel, die lui moeten hun kiesvee tevreden houden natuurlijk. Het gaat zo zelfs zo ver dat tijdens de ramadan politieagenten geen water meer mogen drinken op straat, er zou maar eens iemand aanstoot moeten nemen aan het feit dat er iemand met 35graden water drinkt op straat. Hopelijk haalt zo iemand nooit in het hoofd dat België een vuurwerkverbod nodig heeft, want dan zal het snel afgelopen zijn met het jaarlijks 'nationaal vuurwerk' op 21juli in Brussel.

Dat is meteen het probleem. Deze gasten zijn straks de kiezers van het linkse gepeupel. En om deze toekomstige kiezers tevreden te houden gaan ze heel erg ver.

Ik ga ervan uit dat de vluchtelingen niks gevraagd is en er weer debielen zijn die dit gewoon weer als goed punt willen gaan gebruiken.

Dat is het dus er lopen figuren rond die voor andere mensen gaan beslissen wat wel of niet goed voor je is.:bonk:

Wat je zegt vuurwerkkoning, wat een onzin weer. Vuurwerk staat voor vreugde.

Ben trouwens benieuwd of er nog wat vluchtelingen zijn wezen kijken.

Back
Bovenaan