Vuurwerk met een bijzondere vorm

Nu we dan toch bezig zijn in dit topic, ik heb nog wel meer foto's van vuurwerk met bijzondere vormen.

Hieronder heb ik nog een paar foto's geplaatst van vuurwerk wat ik in 2003 in Gran Canaria in Playa Del Ingles heb gekocht.

Ik was toen deze jaarwisseling op het eiland en heb me toen rot gezocht naar vuurwerk in dat plaatsje omdat ik regelmatig dikke knallen hoorde. Ik heb daar toen met handen en voetenwerk aan de locals gevraagd waar je ergens vuurwerk kon kopen.

Ik werd in eerste instantie gestuurd naar een plaatsje net buiten Playa del Ingles. Ik ben daar toen met de bus naartoe gegaan en kwam uiteindelijk in een leegstaand pand terecht waar alleen een vlees vitrine stond en een paar koelkasten. In die vitrine lag allerlei vuurwerk, al was het daar maar beperkt.

Ik heb daar toen de Traca en de groene en gele pijlen gekocht. een paar dagen later, toen we aan het winkelen waren met mijn ouders liep ik in het shopping center in San Fernando tegen een feestwinkel aan waar ze toen ook vuurwerk verkochten. Daar heb ik toen mijn collectie verder aangevuld met de zwarte salute pijlen, spaanse vlinders, raketjes en de hummers in vorm van vlinders.

Het waren voor die tijd echt topproducten en ik heb toen ook een hele goede jaarwisseling gehad in het buitenland. In het centrum hadden ze een dikke opstelling gemaakt voor de O/N wisseling waar ik ook een aantal foto's van heb toegevoegd.

Toen ik die Traca afstak achter ons hotel waar wij zaten vloog mijn vriendin die toen ook mee was van schrik de hotel kamer in. Ze had totaal niet verwacht dat die Traca zo hard ging. Hij ging ook echt gruwelijk hard en snel :D:D.

20031231171644.jpg

20031231171555.jpg

20031231171644_1.jpg

20031231171540.jpg

20031229131251.jpg

20031231232619.jpg

20031231232731.jpg

20031231232822.jpg

20031231232928.jpg

Wat een vette tol in de post van Avalanche! Leuk dat dit soort spul nog steeds ergens te koop is. Kreeg meteen flashbacks naar tijden waarin er voor tollen zelfs een apart segment in de folder stond. Nu is het heel goed zoeken naar een draaizon en de tollen in NL zijn slappe aftreksels van vroegah:

20201023_195415.jpg

20201023_195345.jpg

In dezelfde folder kwam ik deze ook nog tegen, om maar in de sfeer van dit topic te blijven. Kennen velen van jullie vast nog wel (samen met de S.Killer).
20201023_195400.jpg

Bijlagen

• 20201023_194458.jpg
    20201023_194458.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 3
Kijk die pijl... Ik had zoiets tot vandaag nog nooit gezien. Hij tolt letterlijk omhoog als een girandola. Erg vet!

Stuk voor stuk in de eerste jaren van de grotere cakes gezeten volgend mij. Leuk om terug te zien.
De ying yang van hardix uit de Black Smith collectie was ook leuk

Zojuist weer even heerlijk door wat oude folders gebladerd, waaronder een Schuurmans folder. Kwam daarbij een combinatie van een fontein en enkelschotsbuizen tegen. Blijf dat toch altijd een interessante combinatie vinden. Zelf nooit gehad, maar was als kleine jongen altijd gefascineerd door dit soort artikelen met een bijzondere vorm.

Screenshot_20201218-201145_Gallery.jpg

Zojuist weer even heerlijk door wat oude folders gebladerd, waaronder een Schuurmans folder. Kwam daarbij een combinatie van een fontein en enkelschotsbuizen tegen. Blijf dat toch altijd een interessante combinatie vinden. Zelf nooit gehad, maar was als kleine jongen altijd gefascineerd door dit soort artikelen met een bijzondere vorm.

Bekijk bijlage 58808

Die prijzen die erbij staan :bonk:

Wat een prachtige naam ook! Stairway to Heaven.

Dit soort vuurwerk, ondanks een modern maar prachtig label in de reeks van Schuurmans kwaliteit, deed het nieuwe vuurwerk met het oude verbinden door de naam "Stairway to Heaven". "Bumper Harvest", etc.

Zojuist weer even wat oudere folders bekeken. Blijft toch mooi om alle geweldige artikelen uit mijn jeugd weer even te bewonderen. Daarbij viel mijn oog op de Silver Blue Rhino. Dit vanwege zijn aparte vorm en daarbij vroeg ik mij af hoe dit artikel presteerd. Dit artikel heb ik zelf nooit gehad, maar vind het er wel erg leuk uitzien.

Screenshot_20210114-203120_Gallery.jpg

Bekijk bijlage 58808
Weet iemand welke cake dat rechts is?

Laatst bewerkt:
Zojuist weer even wat oudere folders bekeken. Blijft toch mooi om alle geweldige artikelen uit mijn jeugd weer even te bewonderen. Daarbij viel mijn oog op de Silver Blue Rhino. Dit vanwege zijn aparte vorm en daarbij vroeg ik mij af hoe dit artikel presteerd. Dit artikel heb ik zelf nooit gehad, maar vind het er wel erg leuk uitzien.

Bekijk bijlage 60195

Deze heb ik wel eens gehad. Ik meen ergens rond 2005(?). Het was in ieder geval nog in de tijd dat ik op basis van de plaatjes in de folder mijn bestellingen deed. De keuze voor deze fontein was gebaseerd op het unieke uiterlijk. En een tientje paste toen der tijd goed in mijn nog niet zo grote budget. De fontein zelf kan ik me nog redelijk herinneren. Hij sprong met een knalletje open waarna er een mooie zilverfontein uit kwam. Die, natuurlijk door de uitgeklapte delen, behoorlijk breed was. Hij was niet heel erg hoog, maar vond het toen wel een gaaf product!

Back
Bovenaan