Vuurwerk met een bijzondere vorm

Aan de rand van de wijk zit er een vuurwerkverkooppunt. In mijn jeugd was dit een Vuurwerkland vestiging en dus werd het vuurwerk van Brave & Wichers verkocht. Echt geweldig spul, van al het prachtige kleine spul tot de Lidu en Star Collection. Kon de prijzen van alle producten dromen en in de showroom trokken een aantal cakes mijn aandacht, mede ook vanwege de bijzondere vorm, waar B&W er best wat van had. Helaas had ik er toen geen budget voor en kocht mijn pa een andere topper van B&W, namelijk de Dominator 70sh. Maar tot enorme vreugde heb ik deze ooit gratis gekregen van de eigenaar van de winkel. Kon mijn geluk niet op, want had hem al bewonderd in de showroom en kon er toen die eenmaal thuis stond ook geen genoeg van krijgen. De afwijkende vorm vond ik enorm interessant en zeker omdat het hier om bewegende rijen met tubes gaat. Kan me ook niet herinneren dat ik ooit een dergelijke vorm bij een ander product heb gezien en als ik zo dit bericht type en de folder bekijk dan komen alle prachtige herinneringen weer naar boven. Want wat was ik er blij mee, alsof ik de loterij had gewonnen.:D

Screenshot_20200930-180445_Gallery.jpg

Lesli - Fort Knox

2754181-fort-knox.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk topic! Door de jaren heen toch heel wat bijzonders geproduceerd.

Weet niet of dit helemaal thuis is in de antiekhoek, maar ik kwam onderstaande films nog tegen. Leuk kanaal trouwens, bijzondere 500gr wetgeving en bijzonder dat ook de winkels daar 'Big in the USA' zijn. Ontzettend veel novelties ook waaronder de wel bekende Pagode en Star Ball Contribution (toch een beetje NL:p).

Op vakantie aantal keer langs winkels gereden, maar nooit even gestopt, hoe vreemd ook.

Ik zal nog eens de folderarchieven induiken naar bijzonder NL spul

Wat leuk om een foto van mijn vuurwerk collectie uit 2001/2002 in de first post terug te zien :D :D! Volgens mij was dit het eerste jaar dat ik vuurwerk van het merk Lidu had gekocht en was dat ook het eerste jaar dat Lidu op de nederlandse markt verkrijgbaar was. Ik weet nog goed dat ik dit merk toen supergraag wilde hebben omdat ik mij eerder had zitten vergapen aan de Lidu china folders waar 6, 8 en 10" shells in stonden en er ook veel positieve berichten over dit vuurwerkmerk in de ronde gingen. De cake met de afwijkende vorm op de foto is de Lidu Victory en als ik het mij goed herinner was het een combinatie van een fontein met de ronde waaier van bombette shots. Het was in ieder geval wel een uniek stuk vuurwerk in die tijd en zowel de onderplaat als de tube houder waren van triplex gemaakt. Hier nog een foto van de Lidu producten die ik dat jaar had vanuit twee andere hoeken. Hier is ook de naam van de cake op terug te zien.

20021230150120.jpg

20021230150207.jpg

Laatst bewerkt:
Wat leuk om een foto van mijn vuurwerk collectie uit 2001/2002 in de first post terug te zien :D :D! Volgens mij was dit het eerste jaar dat ik vuurwerk van het merk Lidu had gekocht en was dat ook het eerste jaar dat Lidu op de nederlandse markt verkrijgbaar was. Ik weet nog goed dat ik dit merk toen supergraag wilde hebben omdat ik mij eerder had zitten vergapen aan de Lidu china folders waar 6,7,8 en 10" shells in stonden en er ook veel positieve berichten over dit vuurwerkmerk in de ronde gingen. De cake met de afwijkende vorm op de foto is de Lidu Victory en als ik het mij goed herinner was het een combinatie van een fontein met de ronde waaier van bombette shots. Het was in ieder geval wel een uniek stuk vuurwerk in die tijd en zowel de onderplaat als de tube houder waren van triplex gemaakt. Hier nog een foto van de Lidu producten die ik dat jaar had vanuit twee andere hoeken. Hier is ook de naam van de cake op terug te zien.

Bekijk bijlage 56459

Bekijk bijlage 56460

Ik kwijlde idd bij jouw collectiefoto. Vandaar dat ik die opnam in de eerste post. :D
Bedankt voor de nog betere foto's. :applause: :thumbup:

Lidu heb ik zelf nooit gehad. Was bij mij in de buurt niet te koop.
Lidu én Diamond Collection waren dé merken die er bij mij uitsprongen.

Mooie labels en goed vuurwerk. Vooral producten van Diamond Collection waren uiterst goed afgewerkt! Zeker voor die periode (begin jaren 90).

Mercurius was zwaar vertegenwoordig in mijn stad en die heb ik samen met Diamond Collection in het hart gesloten. Ook zij hadden prachtige labels, maar hadden ook een breed assortiment van China original labels en producten. Ook de betaalbaarheid deed ze geliefd zijn. :P

Just my 2 cents even op dit topic.

Back
Bovenaan