Vuurwerk Liefhebberij Filmtopic

Het plan is idd geniaal omdat de pret er hier door verschillende factoren toch wel een beetje af is tegenwoordig, dan ook nog eens een onbevredigend gevoel doordat veel overpriced artikelen gewoon kapot waaide dit keer .
Maar ik begrijp ook heel goed wat VWBE zegt, in mijn 20er jaren elk weekend naar 3/4 discotheken in NL en BE ,,, en elke maandag morgen zei ik dan pfff “ik drink nooit meer” en daar hield ik me dan ook aan, iig tot de vrijdag :biertje::handsup:

Hahaha zeer herkenbaar ja. Paar dagen na de kater dacht je 'zo erg was het toch niet' om vervolgens dat weekend weer volle bak door te gaan. En dan herhaalt de cyclus zich weer :D

Maar nu met oud en nieuw is het voor mij om meerdere factoren helaas wel dat ik gedwongen wordt om m'n kruitgehalte in het buitenland te halen en met oud en nieuw gewoon bescheiden doe. Heb er opzich ook wel vrede mee zolang ik net als afgelopen jaar het hele jaar door naar showtjes ga en dit jaar dan weer Fallas er bij + mogelijk nog een keer Valencia of misschien wel Italie

Zeer herkenbaar dit .. ik heb had bij fww besteld en kreeg van de 5 van de 10 blokken niet geleverd ..bij ER en bij pyrodepot besteld waar ik en vele anderen dus ook niksngeleverd kregen ... dus voor mij was deze oud en nieuw een grote deceptie
. Heb mijn zoontjes spul van de aldi en lidl laten stoken ..maar zelf niks gedaan .. mijn gevoel zei , dit was het laatste jaar voor mij maar ben er bang voor dat aan het einde van het jaar het toch weer begint te kriebelen .. als ik toch nog wat ga bestellen is het wel bij de Nederlandse winkeliers ... Duitsland is voor mij helemaal klaar na deze oud en nieuw

Voor het eerst sinds een paar jaar door het stookverbod weer wat vuurwerk overdag kunnen meemaken. En lekker ouderwets zoals het hoort met buskruit kanonslagen. Echt super goed zijn deze, dit was de batch van vorig jaar ( 2021 productie ) en zijn de perfecte kanonslagen voor mij. Groter is niet zo nostalgisch, ik vind tot formaat 480 ( B Boller dus ) het maximale en de knal was echt perfect dof en hard door de goede opsluiting in combinatie met buskruit. De snippers spreken voor zich in het filmpje. Dit soort dingen zou ik m'n leven lang kunnen stoken! Zijn het geld zeker waard.

De snippers spreken voor zich in het filmpje. Dit soort dingen zou ik m'n leven lang kunnen stoken! Zijn het geld zeker waard.

Hmmm ik zou een "moord" doen om de geur van die brandende snippers weer eens te mogen ruiken. Dat is nou echt iets wat ik mis uit de goede oude tijd :angel:

Hmmm ik zou een "moord" doen om de geur van die brandende snippers weer eens te mogen ruiken. Dat is nou echt iets wat ik mis uit de goede oude tijd :angel:

Gelukkig heeft Funke die tijden terug gebracht! Alleen is het elk jaar de vraag of het de laatste keer is dat ze zijn geproduceerd en hoe goed ze zijn. En je moet er natuurlijk voor naar Duitsland.

Al eerder gehad en het was de dikste F2 salute cake die we ooit hebben gehad, met meer tegelijk helemaal een bizarre bak herrie waarbij je de druk op de borst voelde. Ik hoorde dat de 2021 batch iets gedowngrade was en wat extra 'sier' vonken heeft bij het titanium boeket vanwege de regelgeving. En ik merkte inderdaad dat de knallen wat minder waren geworden maar alsnog prima, zeker met de snellere variant en met meer tegelijk. Ook schieten ze tegenwoordig blijkbaar in salvo's in plaats van 1 voor 1, maar dit was in real life met 8 stuks tegelijk niet te merken. Ik zag later op de film ook wat ploffers, helaas is dat bij meer salute cakes. Al met al een lekker stuk geweld en bij gebrek aan beter zeker nog een aanrader!

Voor vele een simpele video maar voor mij was dit moment meer waard dan de rest van oud en nieuw. Gewoon ouderwets genieten van spullen die we vroeger allemaal wel gestookt hebben. Echt een privilege om dit onder goedkeuring van de buren van m'n maatje daar te stoken. Gewoon wat kleine knallertjes en oude knalcakes zoals het eigenlijk hoort overdag!

Een beetje laat maar iedereen alsnog de beste wensen! Ondanks het grafweer waar ik het vierde met windkracht 6 en veel regen heb ik er toch het beste van gemaakt dit jaar en was het gewoon weer ouderwets een oud en nieuw voor in de boeken. Ik heb dit jaar wat rustiger aan gedaan en door het jaar heen veel showtjes bezocht in binnen en buitenland en de hyperfocus van oud en nieuw wat weggehaald en dat beviel me prima. Als het lukt ga ik dit jaar weer 1 of 2 tripjes proberen te maken en het op deze manier gewoon zo vol te houden en we zien wel wat de toekomst brengt met de oud en nieuw traditie. Stoppen met stoken gaan we ieder geval nooit doen!

De dag begon goed met een geweldige 18.00 vuurwerkshow die door liefhebbers is ingelegd en waar ik bij kon zijn. Helaas door een fout is m'n filmpje niet meer beschikbaar maar de herinnering blijft natuurlijk ( het filmpje is onder andere te zien bij MJB z'n kanaal ). Verder heb ik zelf nog een ramproject geschoten en wat losse cakes en 2 compounds. Verder had ik dit jaar niet zoveel, maar de wijk waar ik het vier gaat altijd helemaal los dus ik heb daar eigenlijk ook niks aan gemist. Ik hoef niet perse het lontje aan te steken, het zien is voor mij al dikke prima. Ik zal de aankomende tijd wat filmpjes hier plaatsen.

Hier ieder geval een filmpje van mijn eigen project, lekker simpel met 8 x Avalanch Thunder en 8 x Air Damage. Niet de meest uitgebreide project maar de beleving was echt super, de akoestiek is daar goed en het is gewoon kort en krachtig rammen. Ik noem het altijd Fallas-stijl schieten maar ik miste alleen wat fluitcakes omdat ik een beetje te laat was met inkopen doen.
Maar geniet ieder geval van de beelden!

Dit was nog een oudje en vond het doodzonde dat deze er uit was dus heb 'm met moeite toch afgestoken. Maar de Cairo is uiteraard de vernieuwde versie van deze cake dus hopelijk blijft die wel nog te koop dit jaar. Ik moet zeggen dat de burst zeer goed bij de Cairo in de buurt komt en de spreiding van de Venom is veel beter, alleen het boeket daardoor wat magerder.

Dit is geschoten met windkracht 6 dus dan zie je hoe goed ie is

Helaas is zo'n 30% van m'n beeldmateriaal verloren gegaan door een fout in de camera waarvan een dikke 18.00 project en meerdere projecten en producten ( ik heb de 18.00 show nog in verticaal beeld gedeeltelijk gekregen van iemand anders ). Ook door de regen heb ik veel na 00.00 niet gefilmd. Alsnog het 1 en ander in elkaar geflanst met veel omgevingsfilmpjes en vuurwerk van buurtgenoten. Eerst wat voorpret vanaf 13:19 wat overdag stoken en daarna de rest. Volgend jaar ga ik wat minder filmen en meer genieten

Balen dat je stukken van je films kwijt bent zeg, maar helaas niets meer aan te doen. Beelden ziet er wel gaaf en sfeervol uit allemaal, bedankt voor het delen.

De Wzor van Iskra, dit is een lijn afkomstig van Funke. Wel grappig om te zien dat dit Pyromuild was, dat zie je niet zo snel met 100 shots 25mm. Een prachtig label en ik had de uitwerkingen wel eens op film gezien en ik dacht toen al dat dit wel 1 van de toppers zou zijn van Iskra. En dat kon ie zeker waar maken, een lekker tempo met goede goudboeketten met roze+geel en met blinkers. En per 15 schoten zaten er 5 zeer goede salutes in. Hij is volgens mij gebaseerd op de XB4108 en daar deed ie niet veel voor onder. Dit is trouwens met windkracht 6 geschoten en komt daardoor minder over maar in real life waren de boeketten minstens zo goed als 25mm toppers op de NL markt.

Back
Bovenaan