Vuurwerk ivm Bevrijdingsdag in Hilversum 05-05-2015

ylke

VWC lid
Stad/dorp: Hilversum
Datum: 05 mei 2015
Tijdstip: Rond 22:30
Schietbedrijf: Bombers
Wat:
Bijzonderheden: Vuurwerk ivm bevrijdingsdag

Zijn er nog andere forumleden die hier heen gaan? Voor mij is Hilversum toch wel een vaste prik op 5 mei. Dit jaar wil ik er ook weer bij zijn. Ik zie niet direct andere grote shows in de buurt die meer de moeite waard zouden moeten zijn, dus ondanks het op FPM aangekondigde lagere budget van dit jaar, wil ik het toch wel weer zien.

Zijn er nog andere forumleden die hier heen gaan? Voor mij is Hilversum toch wel een vaste prik op 5 mei. Dit jaar wil ik er ook weer bij zijn. Ik zie niet direct andere grote shows in de buurt die meer de moeite waard zouden moeten zijn, dus ondanks het op FPM aangekondigde lagere budget van dit jaar, wil ik het toch wel weer zien.

Bunschoten Spakenburg is in de buurt en een volledige profshow. Vorig jaar was die op koningsdag.

Ik zit nog te twijfelen naar welke show ik dan ga. Hangt ook een beetje af van het weer

Ook aanwezig, vaste prik ook inderdaad. En nu maar hopen dat het weer het ook toe zal laten allemaal!

Uiteraard ook aanwezig met de familie :) Mits het weer een beetje bij gaat trekkend ivm wind enzo...

Was een prima showtje te noemen, hier en daar een aantal (te) rustige stukken, maar heb weer genoten. Iedereen bedankt voor de gezelligheid!

Ik vond het ook een leuk showtje. Gezien het budget heeft men best een leuke show in elkaar gezet. Zie liever meer mines en prof maar ja, het is niet anders.

Was zeker een leuke show, wel wat rustige momenten (minuten vullen?), maar over het algemeen leuk. Begin en finale waren het beste in mijn ogen.

Ik ben er zelf niet geweest, want ik was ziek.
Maar dat moet wel heftig geweest zijn. Ik woon zo'n 60km van Hilversum af en ondanks die afstand heb ik het gedreun in de verte gewoon nog kunnen horen!
Ik vraag me af met wat voor soort kaliber ze wel niet hebben geschoten?
Dat ik het van zo'n afstand nog heb kunnen horen.
Wel moet ik erbij zeggen dat de wind ook mijn richting op was.

denk niet dat je het 60KM verderop nog heb kunnen horen, max kaliber was volgens mij 2,5 inch
Misschien dat er een andere show bij jou in de buurt was die je hebt gehoord.

Hierbij nog de film en foto`s
Gisteren even naar Hilversum geweest hierbij de films en foto`s

Er stond wel de hele tijd een lange man voor me foto`s , maar in ruil daarvoor mocht ik met hem mee rijden ! Thanks Jos :grin:

11219495_850547588354817_7219024969583153265_o.jpg

11194592_850547611688148_2745940892574918217_o.jpg

11174511_850547618354814_4088438186369572971_o.jpg

10917211_850547595021483_3513711559602002443_o.jpg

11169572_850547605021482_5741609598100163477_o.jpg

Bij mijn weten was er geen andere show in de buurt.
Ik heb alleen de knallen op het laatst gehoord. Toen heb ik uit het dakraam gekeken waar dat vandaan kwam en ik kon heel vaag de westelijke hemel iets zien oplichten, net alsof het onweerde in de verte. Dan zie je ook dat de bliksem de lucht in de verte iets oplicht en een paar minuten later hoor je een zacht gerommel in de verte. En zo was dit net zo, alleen was het geen onweer omdat je echte knallen hoorde in de verte.
Zo zag ik dat de lucht iets oplichtte op het laatst en daarna zag ik verder niets meer oplichten en zo'n 2,5 minuten later hoorde ik een soort gerommel alsof er in de verte een heleboel stukken vuurwerk tegelijk knalden in de lucht.
Wat ik er wel bij moet zeggen er was niet zoveel wind die avond, bovendien was het vrij helder en het beetje wind dat er stond kwam uit westelijke richtingen.
Als de bovenlucht heel koud is kan geluid heel ver komen.
Bovendien woon ik op het platteland waar nauwelijks verkeer is en dan is het vooral s'avonds heel stil en rustig op buiten en hoor je geluiden ook heel goed.
Wel moet ik erbij zeggen dat het bij mij ook niet superhard klonk, maar ik kon er wel wat van horen als een "zacht" geknal in de verte.

Ik heb het filmpje van jou net gezien, ik moet zeggen dat dat een prachtige show was en ik het heel jammer vind dat ik er niet bij kon zijn! En ik zag wel dat op het laatst niet 1 shell de lucht in ging, maar wel met honderden tegelijk. Dus dat zal wel een hoop kabaal gemaakt hebben.
Als ik erbij was geweest had ik zeker m'n dB-meter meegenomen!

Mooi showtje! Voor mij net iets te ver uit de buurt, dus ben niet langs geweest!

Wat irritant zeg, al die schreeuwende mensen...!

Die schreeuwers staan er ieder jaar, bekenden in Hilversum die de hele dag door bier drinken en op straat zijn. Het is op zich wel grappig, maar niet als je aan het filmen bent, dan is het gewoon irritant inderdaad. :wink:

Opvallend vond ik de cakes met groene tail naar chry crackling, dat waren mooie grote en volle boeketten. Het zou prof kunnen zijn, hopelijk niet, iemand een idee? Te zien vanaf ongeveer 3:15 in de film van Stefan hierboven.

Back
Bovenaan