Bij mijn weten was er geen andere show in de buurt.
Ik heb alleen de knallen op het laatst gehoord. Toen heb ik uit het dakraam gekeken waar dat vandaan kwam en ik kon heel vaag de westelijke hemel iets zien oplichten, net alsof het onweerde in de verte. Dan zie je ook dat de bliksem de lucht in de verte iets oplicht en een paar minuten later hoor je een zacht gerommel in de verte. En zo was dit net zo, alleen was het geen onweer omdat je echte knallen hoorde in de verte.
Zo zag ik dat de lucht iets oplichtte op het laatst en daarna zag ik verder niets meer oplichten en zo'n 2,5 minuten later hoorde ik een soort gerommel alsof er in de verte een heleboel stukken vuurwerk tegelijk knalden in de lucht.
Wat ik er wel bij moet zeggen er was niet zoveel wind die avond, bovendien was het vrij helder en het beetje wind dat er stond kwam uit westelijke richtingen.
Als de bovenlucht heel koud is kan geluid heel ver komen.
Bovendien woon ik op het platteland waar nauwelijks verkeer is en dan is het vooral s'avonds heel stil en rustig op buiten en hoor je geluiden ook heel goed.
Wel moet ik erbij zeggen dat het bij mij ook niet superhard klonk, maar ik kon er wel wat van horen als een "zacht" geknal in de verte.
Ik heb het filmpje van jou net gezien, ik moet zeggen dat dat een prachtige show was en ik het heel jammer vind dat ik er niet bij kon zijn! En ik zag wel dat op het laatst niet 1 shell de lucht in ging, maar wel met honderden tegelijk. Dus dat zal wel een hoop kabaal gemaakt hebben.
Als ik erbij was geweest had ik zeker m'n dB-meter meegenomen!