Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De vraag hier is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die
drang groot, laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

GENIETEN! Alles uitvoerig bekijken. Lontkapjes verwijderen zodat je dat niet meer in het donker hoeft te doen. Alles tien keer anders neer zetten omdat dat net wat beter uitkomt en wat mooier staat. Maar vooral genieten, zolang naar uitgekeken en zorgvuldig samengesteld.

Zodra ik het binnen heb gaat het in de schuur en kijk er niet meer naar om. Maak even een foto van het stapeltje en zeg tot de 31e!

Alles voorbereiden de 29e/30e, mooi neerzetten in de schuur en dan af en toe even naar kijken en snuiven :D

Dit lijkt een hele lange retorische vraag te zijn. :D Eigenlijk een vraag dat je niet aan een freak hoeft te stellen. :p haha.

Even zonder dollen. Ik zet alles klaar zodat ik alles goed kan overzien en ook alles, cakes e.d. kan aanraken en dat doe ik dan ook iedere moment van de dag. Ik ga kijken, aanraken en ruiken en iedere keer dat ik dat doe voel ik mij heel even heel erg blij en gelukkig. Vooral als ik een drankje op heb, dan wordt het gevoel versterkt. Mijn vrouw en zoon verklaren me dan voor gek als ze mij betrappen op het knuffelen en ruiken aan wederom een cake, fontein of vuurpijl. Haha LOL. :D :handsup:

alles netjes neerzetten en wel 100x na kijken dozen opmaken en kijken wat er erin zit.
cakes vast pakken en de labels bekijken, daarna nogmaals alle filmpjes bekijken wat ik heb besteld.

Zet het in de woonkamer en zorg dat alle rommel verwijderd is en lontjes vrij zijn.

Een heerlijk gevoel. Kan niet meer rustig zitten als het er eenmaal is. Constant weer naar de collectie lopen/kijken.

Na het ophalen zet ik alles weg en kijk er niet meer naar om. De 31e haal ik overdag alleen tevoorschijn waar werk aan moet worden verricht. Dat zijn wel altijd heerlijke uurtjes, De rest zie ik op zijn vroegst om 18:00 uur.

Ik koop het vuurwerk meestal namens de vriendengroep. Samen met een maatje halen we alles op en brengen het naar de locatie waar we het vieren.

Het wil nog wel eens voorkomen dat ik toevallig nog een paar keer daar langs moet "om wat dingen te regelen".

Alle sensoren staan aan haha. Ik kan het crêpepapier van de pakken astronauten en matjes van vroeger nog horen,/ voelen en ruiken als ik er aan denk. M'n broer en ik kregen ieder jaar een tasje met klein spul van één oom. Dit omdat mijn ouders niets voor ons kochten. [zonde van het geld]. Deze oom snapte het echt..vuurwerk hoort er gewoon bij. Wat maakte hij ons ieder jaar weer gelukkig.

Dat gevoel. Die endorfines die ik toen voelde, die komen drie dagen lang terug wanneer ik het opgehaalde spul weer in de huiskamer zie staan, het aanraak en er aan ruik. Dan ben ik weer even die kleine knul van vroeger.

M'n vrouw vind het overigens wel een beetje triest haha:D

Alle sensoren staan aan haha. Ik kan het crêpepapier van de pakken astronauten en matjes van vroeger nog horen,/ voelen en ruiken als ik er aan denk. M'n broer en ik kregen ieder jaar een tasje met klein spul van één oom. Dit omdat mijn ouders niets voor ons kochten. [zonde van het geld]. Deze oom snapte het echt..vuurwerk hoort er gewoon bij. Wat maakte hij ons ieder jaar weer gelukkig.

Dat gevoel. Die endorfines die ik toen voelde, die komen drie dagen lang terug wanneer ik het opgehaalde spul weer in de huiskamer zie staan, het aanraak en er aan ruik. Dan ben ik weer even die kleine knul van vroeger.

M'n vrouw vind het overigens wel een beetje triest haha:D

Ik denk dat dat voor veel van ons zo is, het gevoel van vroeger, gelijk met tas om de hort op en rondstruinen met elkaar en knallen. Prachtig haha

alles uitstallen, collectie foto maken. elke paar uur even ernaar kijken en alles zo'n 100x verplaatsen. ik heb alles al tientallen keren in mn handen gehad voordat ik het af ga steken

Àls ik t binnen heb dan is het eigenlijk eerst even kooien knippen, alle zooi opruimen, goed opbergen en dan wachten totdat het de 31e 18 uur is. Op de 31e alvast beetje klaar zetten waar ik mee ga beginnen en dan los. Maar ga niet ,meer elke keer kijken wat ik heb.

Checked niemand het doorlontwerk van de compounds?
Zodra ik alles binnen heb ga ik kooien knippen en alles uitpakken zodat het klaar staat de 31e. Ik wil niet in de avond nog lopen klooien met kooien of andere ongein.
Verder wel eens gehad dat een compound niet doorliep, of intern vonkoverslag had. Dar baal ik dan zo van he, dat je 'm opnieuw moet aansteken en hij begint bij het eindsalvo. Daardoor heb je niets meer aan de opbouw, wat juist de meeste compounds mooi maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan