Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De vraag hier is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die
drang groot, laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

Als het vuurwerk eenmaal binnen is, is het zaak om alles uit te pakken, te ontkooien, uit te stallen en vervolgens te sorteren. Wat hoort bij welk project? Wat schiet ik samen? Daar ben ik de eerste verkoopdag zó druk mee dat het van genieten nog weinig komt. Dat begint vaak pas de 2e dag nadat alles gereed staat. Steeds even kijken of alles er nog staat, labels bekijken, vastpakken en verwonderen over het gewicht van sommige artikelen. Ja, ik voel dan zeker toch de spanning om steeds ff de ruimte te betreden.

Dat was een aantal jaren geleden wel anders, toen ik al het vuurwerk gelijk naar boven bracht op de overloop om een mooie muur te fabriceren. Steeds als ik van mijn kamer afkwam of juist naar boven ging liep ik er langs op en altijd stopte ik ff om het te bekijken. Dat is de laatste jaren niet echt meer een optie geweest, alles naar boven brengen :p

Na al die vele kilometers is het ook wel weer fijn om dan daadwerkelijk alles in huis te hebben. Alles uitladen, neerzetten voor wat foto's om het vervolgens tog weer anders neer te zetten. Dan zo snel mogelijk alle kooien eraf. Die breng ik ook altijd voor oud en nieuw nog weg zodat ik dat na oud en nieuw niet meer hoef te doen. Alle lontjes klaar maken, zodat ik tijdens het stoken niet meer sta te ouwehoeren met kapjes/plastic enzo wat over de lont heen zit. Daarna is het puur genieten van alles, vele malen weer eens kijken, ff de labels goed bekijken. Heerlijk gevoel als alles weer thuis is.

Alle lontjes vrij maken en al het afval weggooien. Vervolgens blij er naar kijken met een voldaan gevoel!

Helaas moet ik het dit jaar ergens anders opslaan. Ik heb 2 jonge kinderen thuis en ik wil niet dat die geen speelruimte meer hebben omdat papa de kamer vol propt met dozen. Ga het ergens anders allemaal prepareren en brengt het dan de 31ste einde van de middag de woonkamer in.

Bijkomen van alle gemaakte kilometers en uren. Steeds maar weer kijken naar de mooie collectie.

Als ik het vuurwerk in huis heb, klinkt gek maar ik kijk altijd even en denk niet slecht de vangst. Eerst wordt het uitgeladen en ligt het voor de deur een poosje tot de auto leeg is. Het gaat nooit gelijk naar binnen het ligt dan onder een afdak. Dan komt pa als ik de auto wegzet gaat het naar boven en wordt het op het op een sluitbaar slaapkamer thuis opgeslagen deur op slot tot 31 december. Op oudjaarsdag pakken we het vuurwerk en zetten we het in mijn slaapkamer kijken ernaar en praten er even over. 23:00 oudejaarsavond worden de lonten pas vrij gemaakt en wordt het in de gang gezet. Aldus het grotere spul voor 00:00

Klein spul ligt niet achter slot en grendel ook de kleine cakes niet maar kijk er niet meer naar om tot ik slapen ga dan kijk ik er even naar en ga rustig slapen. Meestal op 30 december koop ik nog wat bij omdat ik denk heb ik niet te weinig voor in de vooravond.

Maar als het eenmaal binnen is pak het niet uit zet het weg en ga rustig eten wat drinken en uitrusten en een paar uurtjes pitten en vervolgens lekker bijkomen.

Maar goed eenmaal binnen ben ik wel blij maar uren er naar kijken doe ik dus niet.

De 29ste zet ik het alleen in de woonkamer neer, kan ik zo en dan even naar kijken. Vanaf de 30ste begin ik toch al met de voorbereidingen. Kooien verwijderen en lontjes vrijmaken tot aan de onderzijde van de tube, zodat ik de 31ste alles makkelijk kan doorlonten. Ik ben niet van het per stuk schieten. Ook niet de compounds. Ik hou meer van 1 of 2 shows die mooi in elkaar gezet zijn.

Het enige wat ik los schiet is een karton lucky number 19 om de tijd een beetje op te vullen.

Zodra ik mijn vuurwerk binnen heb gaat het denk ik nog wel 30 keer door me handen.
Alles rustig bekijken en de product informatie lezen.
Dan de kooien er af en dan een mooie muur bouwen en natuurlijk foto,s maken

Helaas moet ik het dit jaar ergens anders opslaan. Ik heb 2 jonge kinderen thuis en ik wil niet dat die geen speelruimte meer hebben omdat papa de kamer vol propt met dozen. Ga het ergens anders allemaal prepareren en brengt het dan de 31ste einde van de middag de woonkamer in.
Los van dat, je verzekering dekt niets zodra er brand uitbreekt.... ik leg het nooit in huis. En als ik je zo beluister heb jij het over meer dan 25KG

Als het in huis is, altijd even kijken of je genoeg hebt. Kijken wat je allemaal hebt gekocht, hoe zit het eruit, ontdooien, foto's maken en heel veel genieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan