Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt dit jaar voelde het gewoon niet lekker om vuurwerk op te halen.

Je bent gewoon met iets legaals bezig en toch sjouw je met een naar gevoel je Vuurwerk over straat.

Onze hele hobby wordt verneukt op deze manier.

Precies dat gevoel heb ik ook de laatste jaren. Kom net terug van Amer Driebergen stond het nieuws aan dat toevallig net ging over de 25 kg regel. De nieuwslezeres:dat mag niet kom je over de 25kg heen kost het je 1500 pegels. Ga je toch weer met een raar gevoel huiswaarts. Voel me idd net een crimineel.

zo ales neergezet op vielig plaats en heel vaak er heen lopen en expres pas morgen de kooi er afteslopen rot dingen en weer verder uitstalen en door loten dan is weer dag voor bij hehe

Echt dit jaar voelde het gewoon niet lekker om vuurwerk op te halen.

Je bent gewoon met iets legaals bezig en toch sjouw je met een naar gevoel je Vuurwerk over straat.

Onze hele hobby wordt verneukt op deze manier.

Dat gevoel heb ik al jaren.

Hele avond mee bezig geweest. Lekker! Beetje knutselen, beetje creatief, kooitjes verwijderen, foto's maken. Nu komt die groothoekcamera van me nieuwe telefoon pas echt goed van pas.

het zal wel aan mij liggen, maar op de mediaberichten na merk ik helemaal niets van dit zogenaamde negatieve sentiment. iedereen die ik zie of spreek is nog steeds super enthousiast en eigenlijk iedereen steekt met oud en nieuw met plezier wat vuurwerk af...de een wat meer dan de ander natuurlijk..

Ik stop zoveel mogelijk in boodschappentassen, je weet maar nooit, wat mensen kunnen denken. Je bent meer op je hoede.

Ik heb de Triple X nu in huis en maar pakje zakdoekjes erbij gelegd.
Zodat ik mijn ogen droog kan maken omdat het nog even duurt voordat die in de fik mag.

20191228_082104.jpg

Precies dat gevoel heb ik ook de laatste jaren. Kom net terug van Amer Driebergen stond het nieuws aan dat toevallig net ging over de 25 kg regel. De nieuwslezeres:dat mag niet kom je over de 25kg heen kost het je 1500 pegels. Ga je toch weer met een raar gevoel huiswaarts. Voel me idd net een crimineel.

Dan had ik gistermiddag toch een leuker stukje te pakken.
Net na half 5, toen ik onderweg was naar Koekange was er op Radio Drenthe een leuk gesprek gaande over vuurwerk tussen de 2 presentatoren van dienst. De ene stond er redelijk neutraal in, begrijpt dat sommige mensen er last van hebben maar ook dat een hoop mensen het leuk vinden. Hij vond het best zoals het nu is. De ander was wat enthousiaster over vuurwerk. Vertelde een mooi verhaal dat toen hij kind was hij en zijn broertjes altijd heel fanatiek waren met alle vuurwerkfolders en het plaatsen van tig bestellingen om maar zoveel mogelijk uit het budget te halen. En dat ze het budget (wat ze van hun ouders kregen) ook steeds meer probeerden te rekken. ("ah, dit is maar 1 euro meer" en vervolgens wilden de broertjes ook allebei 1 euro meer. :D )

Leuk om naar te luisteren en een goed voorbeeld van de typische reacties die ik zelf ook hoor. Men vindt het of leuk, of men is neutraal. De mensen die er echt negatief over zijn of de mentaliteit hebben "ik heb er niet zoveel mee, dus verbied het maar", die zijn in mijn kennissenkring sterk in de minderheid.

Maar nu weer on topic.
Gisteren al het vuurwerk in huis gehaald. Toen een hele tijd aan het schuiven en stapelen geweest voor het fotomoment. Dat viel nog niet mee aangezien ik beperkte ruimte heb en de boxen en singleshots best veel ruimte innamen. :angel:
Nu de komende dagen alle voorbereidingen treffen voor de dag der dagen. :)

Eddy.

Net de Escape from Hell 'ready to shoot' gemaakt. Dat was wel even een klusje. Nu alleen nog de Tranbomber doen maar dat is een klusje van niks. Verder nog even bedenken of ik wat ga 'doen' met wat Junks/Eccentric shots. Ook nog wat klein spul van vorig jaar bij elkaar zoeken voor het stoken tussendoor. Tussendoor een beetje fantaseren over globale schietvolgorde. Geen gestress, lekker rustig aan om energie op te sparen voor o&n.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan