Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De vraag hier is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die
drang groot, laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

Eerst even uitpuffen van het sjouwen, dan er goed naar kijken. Dan de vuurwerkcollectie filmen en fotograferen etc. Dan naar de schuur brengen en er vaak gaan kijken. En stiekem wat kleins afsteken. Dat is het fijne van die laatste dagen, je kan gewoon fonteinen stoken want die maken toch weinig geluid. Of het nou cat 1 of cat 2 is.

Ook verdeel ik het onder in verschillende dozen. Eentje voor de dagen er voor. Een doos voor overdag. Een doos voor in de avond en een doos voor de 0:00 show.

Laatst bewerkt:
Als alles er staat inderdaad even bijkomen. Alles moet naar de 2e etage. Dus is elke keer weer flink sjouwen, maar is niet erg. Dan alles 10 x vastpakken en wegzetten. Veel foto's maken. Elk jaar weer een prachtig gezicht.

Hier inderdaad ook eerst even bij komen, de dagen er voor slaap ik zeer slecht en de nacht voor het afhalen helemaal niet. Daarna alles sorteren, spul voor 18:00 apart zetten van 00:00 ook. Dan nog een hoekje bewaren voor het spul wat tussen door gestookt wordt.

Eerst even uitrusten en als uitpakken en foto,s er van maken en er lekker van genieten je heb maar 4 dagen per jaar in huis staan.. dit jaar dan omdat er zondag tussen zit:p

Alles naar binnen sjouwen, dan eerst even uitpuffen, wat eten, en dan een mooi muurtje bouwen! Vervolgens begint het doorlonten, verwijderen van lontbescherming van de cakes en pijlen, uitpakken van het kleine stookvoer, alles zodat elk stukje vuurwerk zo afgestoken kan worden. En uiteraard moet de show voorbereid worden. Genoeg te doen dus, en dat altijd onder het genot van goede muziek, waarvan een groot deel nog kerstmuziek.

Ik ga het deels halen en dan klaar maken. De showtjes altijd nog de laatste dagen aanpassen. Heerlijk nog de kerstboom in huis, lekker eten, goede muziek en samen zijn met vrienden. En dan naar andere locaties brengen. Anders heb ik veelteveel kg in huis. Dan de volgende dag de rest halen en alles nog eens herhalen. Ik wil ieder jaar diverse foto's maken maar daar heb ik iedere keer geen tijd voor. Oww ja de laatste dag valt me altijd nog in dat ik een paar cakejes heb liggen van vorig jaar. 😂😂

Uitpakken - alles even vastpakken - muurtje bouwen - foto's maken - muurtje afbreken - alles even vasthouden - even ruiken - weglopen - paar uur later terugkomen - repeat.

Dat ongeveer :)

Vergeleken met vroegâh eigenlijk vrij weinig. Sjouwen & opstapelen, waar nodig de verpakking verwijderen of andere zaken om voor te bereiden, maar meer ook niet. Tuurlijk de boxen doorlonten, maar aangezien steeds meer compound is, gaat daar steeds minder tijd in zitten.

Alles uitpakken & uitstallen, fototje maken en indien nodig laten drogen. Als het geen compound is even doorlonten en de projectjes aan elkaar lonten en vast tapen. Duurt vaak maar 30 minuten, de overige 23 uur en 30 minuten is knuffelen :bonk:

als ik dan thuis kom ga ik meteen al het vuurwerk rustig uit de tassen halen en vaak al wat klein spul testen, daarna ga ik rustig een kop koffie drinken en alles netjes neer zetten voor een collectie film.

Bij mij is er heel weinig tijd om er van te genieten. Ik werk in een vuurwerkwinkel en kan mijn eigen vuurwerk soms pas 31 dec. aan het einde van de dag meenemen. Dan rijd ik misschien wel direct door naar de eerste stooklocatie. Maar ik hoop dat ik mijn eigen collectie wat eerder mee kan nemen, zodat ik er in elk geval nog heel even thuis van kan genieten. Uitstallen, foto's maken en wat lontjes checken. Veel tijd heb ik er niet voor, dus het zal beperkt blijven tot korte momenten. Hoewel...dit jaar zit er een zondag tussen. Misschien dat ik de hele zondag wel mijn collectie in huis heb staan? Wie zal het zeggen; het is bij mij elk jaar een verrassing :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan