Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De vraag hier is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die
drang groot, laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

In de schuur stallen anders word het vrouwtje boos en kan ze niet slapen want stel je voor. En de rest van de dagen werken of vissen, primaaa! :D

Op mijn leeftijd toch elke keer de kamer in cakes bekijken pakjes knal openen Door mijn vingers laten rollen en er zelfs aan ruiken. Pfffff hebben ze toch gelijk nooitttt volwassen.

Haha eraan ruiken doe ik ook altijd, blij dat ik toch niet de enige ben :D

Verder ben ik als een kind met een berg speelgoed zodra de buit binnen is. Steeds weer "even" naar boven lopen om de collectie te bekijken. Alles even door je handen laten gaan, foto's maken, muurtje bouwen, labels tot in de kleinste details bestuderen...

Eigenlijk ben ik best een nerd als ik het zo lees :D

Op mijn leeftijd toch elke keer de kamer in cakes bekijken pakjes knal openen Door mijn vingers laten rollen en er zelfs aan ruiken. Pfffff hebben ze toch gelijk nooitttt volwassen.

Whahah zo herkenbaar, fftjes flinke teug nemen, beetje voelen, en de vrouw krijgt weinig aandacht de laatste paar dagen, komt na 2 januari wel weer ;)

Zodra alles de eerste dag binnen is, ben ik er die hele dag wel mee bezig. Uitpakken, vocht zoeken, uitstallen, foto's maken, etc.

In de avonduren ga ik knutselen, omdat de twee kids eerst nog aandacht vragen, en ik mijn vrouw dat niet alleen kan laten doen. Iets met prioriteiten ofzo. Dus als ze op bed liggen lonten vrijmaken, boxen koppelen, droog-constructies etc.

En daarna is het mijzelf tegenhouden om niet vast iets anders dan Cat.1 van een vlam te voorzien. Want zodra de duisternis invalt wil ik nog maar één ding!

Eerst alles uitstallen voor een foto, vervolgens bij alle cakes het plastic aan de bovenkant er af halen zodat de tubes te zien zijn, vind ik er gaaf uit zien, en in geval van vocht kan het nog een paar dagen luchten.
Hier en daar een projectje maken, en dan alles de zolder op, waar ik minimaal 3x per dag langs moet lopen, gewoon om even te kijken :p

In de slaapkamer neerzetten. Alles in de doos op een stapel en klaar. Kom er niet meer aan tot 31-12.

moet zeggen als een wat oudere kruitsnuiver ga ik kwa leeftijd zeker 30jaar terug in de tijd......
het liefste de hele dag staren naar het mooie spul.....en kwijlen:D.
mijn vrouw krijgt dan stukken minder aandacht maar gelukkig vind ze dat niet erg want zeker de laatste 3...nu(4)dagen weet ze dat ik in een andere wereld leef.:)

Eerste dag ophalen en uitstallen rond de verwarming.
De kachel de laatste dagen net iets hoger in dat ene kamertje.

Voordeel dit jaar, is dat we 1 dag langer hebben om het spul te laten drogen.

Al hoop ik dat de Freak artikelen, al lekker droog zijn.. gezien sommige over zijn van vorige jaar en dus al een jaartje bivakkeren in de bunker. Het lijkt mij dat die vochtvrij en op een constante tempratuur worden gehouden.

Eerste dag ophalen en uitstallen rond de verwarming.
De kachel de laatste dagen net iets hoger in dat ene kamertje.

Voordeel dit jaar, is dat we 1 dag langer hebben om het spul te laten drogen.

Al hoop ik dat de Freak artikelen, al lekker droog zijn.. gezien sommige over zijn van vorige jaar en dus al een jaartje bivakkeren in de bunker. Het lijkt mij dat die vochtvrij en op een constante tempratuur worden gehouden.

Ja, als ze van vorig jaar zijn zit je wel goed. Zeker als ze uit de klamme omdoos zijn gehaald. Overigens betwijfel ik altijd of die 3 dagen helpen, en toch doe ik er trouw alles aan...

In de schuur stallen anders word het vrouwtje boos en kan ze niet slapen want stel je voor. En de rest van de dagen werken of vissen, primaaa! :D

Precies dat en met een kleintje opkomst word ze nog erger haha. Ach ja ze begint het wel beetje bij beetje te snappen. Al word het dit jaar wel een hele dikke vette collectie.

Blijf ook een klein jongetje, heerlijk om helemaal weg te dromen bij je aankopen.
Geweldig gevoel als je het weer thuis hebt.

De logeerkamer vrijmaken, het vuurwerk uitstallen in een rare constructie zodat het nog even drogen kan met wat vochtvreters ertussen en de verwarming aan. Dan slapen omdat ik vaak weinig nachtrust heb gehad de eerste verkoopdag haha.

Daarna foto's maken, alle labels even goed bekijken, stapels maken, collectiefoto maken, projectjes samenstellen, nog meer foto's maken. Dat is de eerste dag, de dagen daarna is het meer cakes aan elkaar tapen die samen geschoten worden, lekker knutselen :D

Eigenlijk begint het nu al: bestellingen plaatsen, maar ook alvast vrij regelen voor de periode tussen kerst en oud en nieuw. Als dan straks alles in huis is, alles uitstallen en stapels maken. Verder veel wat hier al genoemd is. En elke dag 100 keer naar mijn dartkamer, want daar sla ik alles op.

Hier ook meerdere keren per dag de bijkeuken in, waar alles staat opgeslagen. Foto's maken, labels kijken, op volgorde zetten, voorbereiden, heerlijk.

Alleen wel pas de 31e dit jaar, aangezien ik de 28e wel 's morgens vrij heb gekregen, maar helaas niet 's middags :sad: . De 29e moet werken van 07.00 t/m 19.00 (hoogseizoen op 't werk) :bonk: , en de 30e heb ik heel de dag een zaalvoetbal toernooitje (er is geen lompere dag om dit in te plannen :bonk: ). Ach ja, wel gratis pils op kosten van mn voetbaltrainers :D :biertje:

Ondertussen hebben we het allemaal wel in huis staan toch? Een klein deel dan, de rest is verdeeld op 2 plekken en 4 autos! Vriendinlief maar naar de fiets verwezen want in de auto durft ze niet te rijden.

Afsteken!

Natuurlijk wel eerst alle kooien eraf slopen en de lontjes vrij maken.

Owja en verdelen over 26 huizen.

Afsteken ben ik nog niet aan begonnen!! Moet mezelf wel inhouden merk ik, maar vind het 't wachten waard! Maar misschien dat ik morgen wel een rustig plekje opzoek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan