Vuurwerk in huis.. en nu?

pyroboy

VWC lid
De vraag hier is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die
drang groot, laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

Meestal als ik mijn vuurwerk heb gehaald ben ik eerst n aantal uur bezig om al het vuurwerk te fotograferen, de lonten los te maken zodat ik hem op de dag zelf gelijk kan afsteken etc. En ja daarna keer ik meerdere keren terug om te kijken na t vuurwerk. Welke meestal staat op mijn zusjes kamer.

Eerst alles stapelen, foto maken van het geheel en misschien van sommige solo. Vervolgens heb ik wel twee dagen nodig met knutselen voor de projecten... En mocht ik klaar zijn dan kijk ik wel even elk uur.

Kijk de hele dag dan naar me vuurwerk en blijf er maar aan zitten en als 100x bekijken en foto,s maken voor de rest cakeboxen uitpakken als er een kooien om heen zit voor de rest genieten zolang het kan

Ik zet het de 29e neer en raak het de 31e pas weer aan. Vroeger alles uitpakken en foto's maken maar daar heb ik de laatste jaren geen zin meer in haha. Wel ff foto van totaal plaatje maar wel alles in doos.

Ik heb verschillende emoties/beleving bij mijn vuurwerk in het algemeen.om bij de simpelste te beginnen siervuurwerk in al zijn vormen waardeer ik op een volwassen manier dwz dat ik de kleuren en vormen mooi vind en mooi etc maar het gevoel zit niet zo diep(zou het overigens niet willen/kunnen missen).bij het knalvuurwerk komt veel jeugdsentiment en herinneringen vrij waardoor de beleving diep zit en ik vaak de vuurwerk kamer in moet om het te bekijken en door mijn vingers te laten rollen.

Eerst lekker kwijlen op al dat moois wat ik in huis gehaald heb. Dan moet mijn kwijl eventjes opdrogen en kan ik beginnen met kooien te prutsen. Daarna staat het jaarlijkse muurtje metselen op het programma en volgen er wat mooie foto's. Als dat klaar is haal ik alle verpakkingen die niet nodig zijn er vast af, haal ik de doppen van alle pijlen en alle stickertjes los van de lonten. Vervolgens nog wat projectjes knutselen
en als laatste maak ik vast wat setjes wat ik af wil steken om 18:00, overige avond en wat na 0:00.

Ik kom dan ook weinig uit de schatkamer waar alles ligt. Hier is namelijk geen tijd voor. :)

Genieten 3 dagen lang als het de 29-ste is zsm alles ophalen en wat mooie foto s maken. En een paar mooie projecten maken oudejaarsdag eerst zolang mogelijk met de carbidbus aan de gang, en dan om 6u een leuk projectje de lucht in schieten en dan naarmate de avond vordert zoveel mogelijk knallen en genieten van de oudejaarsavond samen met familie en vrienden....

Zorg altijd dat ik het de 29e in huis heb (of de 28e) en dan gaat het uitpakken beginnen. Alles netjes op een rij zetten en de muur bouwen voor de foto. Gaat veel tijd inzitten, aangezien alles goed zichtbaar moet zijn. Als dat gebeurt is, beginnen we de 30e meestal met een paar kleine projectjes maken. Echt grote projecten zijn het niet (ben er niet zo handig in) maar daar ben ik toch de 30e wel zoet mee, afgelopen jaar 8 bakken moeten doorlonten e.d. Daarnaast ga ik elke x als ik naar boven of beneden loop ff snel kijken, want ja, het zijn toch mn schatjes die 3 dagen :tongue2:

ik zet het effies neer foto en dan pak ik het weer strak in de doos.
super strak ook niet maar ik ben wel iemand van de folie om de doos heen
en dan uitpakken als het 22 uur 31 december
ook de vervelende berscherming s hulzen eraf halen nog effe zitten
en knallen maar

Ik zet het eerst in een kamer neer en maak er een foto/video van, dan zet ik het in de trapkast (minst vochtige ruimte hier in huis) en als ik langs die kast loop kijk ik steeds even. 31e overdag zet ik de cakes klaar in de gang en dan haal ik ook de stickers van de lontjes af.

Ik maak gelijk een selectie wat ik ga bewaren voor 2016. Dat stop ik in dozen en plak deze dicht. Veilig weg gezet. Ik kan al mijn aankopen toch noot wegschieten in die 8 uurtjes.
En dan ga ik een plank pakken en begin ik zonder plan een opzet te maken van mijn eerste project.
dan nog een tweede en evt een derde. Dan ga ik mijn boxen klaar maken.

Ik maak gelijk een selectie wat ik ga bewaren voor 2016. Dat stop ik in dozen en plak deze dicht. Veilig weg gezet. Ik kan al mijn aankopen toch noot wegschieten in die 8 uurtjes.
En dan ga ik een plank pakken en begin ik zonder plan een opzet te maken van mijn eerste project.
dan nog een tweede en evt een derde. Dan ga ik mijn boxen klaar maken.

Ik doe precies hetzelfde ! Hahaha Alleen projecten doe ik nu al :p

Als alles binnen is mooi neerzetten, foto's maken, anders neerzetten, even aanraken, weer anders neerzetten, foto maken, aanraken, opnieuw sorteren,ect, ect......

Volgens mijn ouder deed ik dit 35 jaar geleden al als mijn vader een meterpakketje had gekocht. uit de doos, in de doos, uit de doos, in de doos. :)

Alles mooi neerzetten en foto's maken en daarna elk uur bekijken net als iedereen boven mij geloof ik, haha. Ik maak geen projecten want ik heb niet zo'n heel groot budget.

Kooien eraf slopen en alles mooi op de foto zetten, Per stuk en alles samen. en dan nog 2 dagen elk uur alles vast Pakken en lekker knuffelen:p

Dat is wel het grote voordeel van wanneer je projectjes maakt, dan heb je wel 2/3 dagen nodig om te maken en ben je eigenlijk constant er mee bezig :cool:

Back
Bovenaan