Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het afhalen, gaat alles in een goed droge berging. Wanneer Alles binnen is wordt alles uit de omdozen gehaald. Om onnodig veel los karton te voorkomen vouw ik de flappen van de dozen altijd naar buiten, en maak deze dan vast met duc-tape. Kan het vaak ook niet laten, om ff de. Berging binnen te lopen, de doosjes ff vasthouden, etiketten lezen, etc.

Het blijft een magisch moment als alles weer afgehaald is. Alles mooi uitstallen en foto's maken en dan alle kartonnen flappen eraf scheuren.

Alles uitpakken, in de berging uitstallen voor de perfecte foto, de berging tot meest bezochte kamer bombarderen, relativeren richting de vriendin dat het echt niet meer is dan vorig jaar en vooral zorgen dat ik niet net voor het slapen gaan de collectie bezoek ivm adrenalinegehalte

Mezelf openhalen aan die kooien voor een laatste keer. De kooien met agressie klein stampen en ruzie maken met die ijzeren banden. De vloer schoonmaken nadat ik alle dozen heb opgestapeld. De vloer schoonmaken nadat ik alles weer opnieuw heb verplaatst. Met enige frustratie voor de zoveelste keer toch de schietvolgorde aanpassen. Balen dat ik toch weer een vervanger heb moeten uitkiezen dit jaar. Met zakken vol karton naar de papierbak lopen en erachter komen dat de papierbak nog volzit vanwege de kerst. En vriendin overtuigen dat het allemaal wel meevalt dit jaar en uiteraard met de collectiefotos van andere forumleden bewijzen dat ik niet de enige ben die zo gek is en er mensen zijn die veel meer vuurwerk hebben besteld dan ik.

Alles netjes neerzetten, muurtje van bouwen, optillen en naar kijken. Oh ja en zoals de meeste hier "nee hoor, dit is niet meer dan vorig jaar... Nou ok wel meer maar nu hebben er meer mensen aan mee betaald! "

Veel reacties komen me bekend voor, moet er wel om lachen omdat dit heel herkenbaar is ook voor mij , leuk om te lezen .

Wanneer ik alles opgehaald heb, alles netjes neerzetten dan loop ik er een paar keer per dag heen en ga ik het toch weer iets anders neerzetten 🤣

1st op volgorde van naam,dan op kleur van doos,dan op soort effect,etc etc.
Zoiets ?
Ja daar kan je je wel even mee bezig houden dan,er zijn nog veel meer varianten voor te verzinnen om het NOG een keer anders te stapelen.
:p 😂

Alles netjes neerzetten, foto.
Dan alles verdelen; wat schiet ik los, wat gaat in de vroege- en wat gaat in de late show. Dan gedeelte vast naar afsteeklocatie brengen. In de auto en weer uit de auto.

Voorafgaande aan dit alles het in- en uitladen en ontkooien, plat maken van alle omdozen. Klinkt zwaar en alsof je ervan gaat zweten, maar is me elke zweetdruppel waard. Wat kijk ik hier weer naar uit! 🤩

Direct alles even checken en ontkooien. En daarna genieten! Heerlijk om alles dan weer in huis te hebben. Uiteraard diverse keren even een kijkje nemen en een geluksmomentje hebben als je de pareltjes ziet staan.

Alles neerzetten. Foto. Anders neerzetten. Nog een foto. Weer anders neerzetten. Foto. Dit herhaalt zich zo'n 10x. Daarna alles opbergen en rustig verder met de Top 2000 kijken en hier rondkijken.

1st alles binnen zien te krijgen zonder dat iemand in de telefoon kruipt om oom agent te bellen ivm mogelijk illegaal vuurwerk.
Eenmaal binnen,dozen openen en kijken waar kooien om zitten,die weghalen.
Dan (zeker dit jaar vanwege m'n uitspatting)muurtje maken en op foto mikken,dan alles proberen nog wat te laten drogen.
En als laatste stapsgewijs,dingen koppelen met elkaar waar nodig,omdat ik zoveel mogelijk pauze uit compounds met meerdere blokken wil hebben.:copper:🤫
Allerlaatste stap,spul zien te vervoeren naar stookadres en filmen en genieten van DE dag 🥳

De eerste afhaaldag alles ontkooien en uitstallen. Labels bewonderen en de etiketten, in alle talen, lezen. Hardop.

De dagen hierna genieten. De collectie in allerlei posities filmen. Soms een paar mm opschuiven en/of draaien en dan opnieuw vastleggen. Muurtje bouwen in alle mogelijke variaties. Af en toe aaien, om de structuur van het karton optimaal te voelen en op te nemen. Aan de dozen ruiken en wegdromen en vaak traantje wegpinken van geluk. Afgelopen jaar, toen de familie even weg was, ook aan enkele dozen gelikt. Gewoon even proeven. Dat was sensationeel. Daarna weer snel droog geföhnd.

Mijn opa was een natuurmens en praatte veel met bomen en planten. Geïnspireerd door het betreffende topic hierover wil ik dat dit jaar ook bij het vuurwerk proberen. Erg benieuwd of dat de ervaring van afgelopen jaar gaat overtreffen.
Ondanks mijn voornemen dit jaar te praten met vuurwerk ben ik er niet aan toe gekomen. Zijn er andere forumleden die dit wel hebben geprobeerd, en wat waren de ervaringen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan