Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De vraag hier is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die
drang groot, laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

Stel het altijd mooi op in de woonkamer, zodat ik er de hele dag naar kan kijken. Haal het liefst alles ook al op de eerste verkoopdag om er het langst van te kunnen genieten. Vind het ook altijd jammer dat het zo snel alweer afgestoken moet worden haha.

Eerst maar even bij komen en genieten dat alles weer binnen is. Daarna als eerste alles ontkooien, vind dat echt een vreselijke klus. Daarna alle lont kapjes verwijderen en alles mooi neer zetten. Verder eigenlijk niets, enkel keihard genieten. Voor dit jaar wel voorgenomen om direct ook alle flappen van de dozen te verwijderen zodat dat niet meer op straat hoeft te gebeuren. En zoals elk jaar voor oud en nieuw al het karton en de kooien naar de stort brengen voor de 31ste. Heb daar in het nieuwe jaar echt geen zin in.

Eerst maar even bij komen en genieten dat alles weer binnen is. Daarna als eerste alles ontkooien, vind dat echt een vreselijke klus. Daarna alle lont kapjes verwijderen en alles mooi neer zetten. Verder eigenlijk niets, enkel keihard genieten. Voor dit jaar wel voorgenomen om direct ook alle flappen van de dozen te verwijderen zodat dat niet meer op straat hoeft te gebeuren. En zoals elk jaar voor oud en nieuw al het karton en de kooien naar de stort brengen voor de 31ste. Heb daar in het nieuwe jaar echt geen zin in.

Wat een idee zeg! Nooit opgekomen om voor het afsteken het overbodige karton, kooien etc weg te gooien. Ga ik dit jaar ook maar eens doen!

Bij mij ligt het vuurwerk altijd een beetje verspreid door het woonkamer, schuur, gang en zelfs in de auto.. Ben er na al die jaren achter gekomen dat wanneer ik het beetje spreid het vrouwtje minder snel door heeft om hoeveel het eigenlijk gaat.

Ik zet alles in de schuur, omdozen en kooien gaan er zo snel mogelijk af. Ik heb niet de neiging om telkens te gaan kijken maar als ik toch in de buurt ben dan werp ik natuurlijk wel even een blik.

Omdozen verwijderen, flappen karton vast eraf scheuren, lontkapjes eraf halen en mooi uitstallen. Als het eenmaal staat heel vaak even een kijkje nemen.

Zsm kooienknippen en samen met de omdozen wegmieteren.
De flappen van de dozen doe ik in de vouw beetje insteken zodat ik ze snachts makkelijk kan afritsen.

Hoofdlontsticker eraf en dan het spul verdelen in drie tassen op een paar dikke jongens na. Begin, midden en eind. Tussendoor wat fotos maken en terug naar mn vrouw voor een hapje, drankje en de top2000.

Af en toe wel ff checken of het er nog staat :)

Als het ontvangen is, direct beginnen met ontkooien en de omdozen verwijderen. Gelijk alles opruimen zodat dit geen klus is voor ná oudjaar. De flappen eraf scheuren en tussen de cakes en doos proppen zodat het mee de fik in gaat na afloop. Verder altijd wel fan van het maken van muurtjes, wat foto's en dan direct zo neerzetten om het te vervoeren of in volgorde van afsteken.

Niet veel eigenlijk. Zet het in de schuur op afhaaldag 1, maak een foto en kijk er niet meer naar om tot de 31e haha.

omdozen eraf plastic eraf halen en alles nummeren en uitstallen en veel kijken en ruiken hahaha en ojaa... Kooien verwijderen :p als die er omheen zitten want meestal word dat al gedaan in de winkel zelf

Kooien eraf, het liefste deze gelijk wegbrengen naar de stort oid incl de omdozen. Dan heb ik dat maar vast uit de weg want zie daar echt tegenop na oud en nieuw.

Tja dan is het eigenlijk de boel bij elkaar zetten, evt wat boxen nog sneller maken al heb ik daar de afgelopen 2 jaar niet zoveel zin meer in, neem de pauzes wel voor lief (lui geworden haha)
Daarna het af en aan bezoeken van de ruimte waar het staat. Combinaties bedenken, evt wat dingen wegzetten voor het jaar erop.

Eerst lekker uitstallen en even aanschouwen waar je je ruggengraat aan bent verloren. Vervolgens de berging in en op de 31e rond 17 uur er maar eens uit halen en klaar zetten.

Uitstallen, uit puffen, collectie foto, kooien eraf. Nog even zorgen dat ze paar dagen kunnen drogen en op de 31ste 's ochtends vroeg alles voorbereiden

Valt me op dat hier best veel overlappende topics voorbij komen tegenwoordig.
Dit topic komt bijvoorbeeld aardig overeen met:
Is daar niet iets aan/mee te doen,je ziet nu al amper door de bomen het bos niet meer,dat word alleen maar erger.

Valt me op dat hier best veel overlappende topics voorbij komen tegenwoordig.
Dit topic komt bijvoorbeeld aardig overeen met:
Is daar niet iets aan/mee te doen,je ziet nu al amper door de bomen het bos niet meer,dat word alleen maar erger.

Je zou ook kunnen kiezen om dit topic niet meer te volgen 😉 of het wanneer maak jij alles klaar topic niet meer volgen.
Die optie staat bovenaan deze pagina rechts, probleem opgelost toch ?
Ik vind t wel lekker dat er zoveel gepost wordt dat hoort bij deze tijd van t jaar👍

Screenshot_20241017_193850_Samsung Internet.jpg

Je zou ook kunnen kiezen om dit topic niet meer te volgen 😉 of het wanneer maak jij alles klaar topic niet meer volgen.
Die optie staat bovenaan deze pagina rechts, probleem opgelost toch ?
Ik vind t wel lekker dat er zoveel gepost wordt dat hoort bij deze tijd van t jaar👍
Daar gaat het niet om,maar er lijkt zoveel dubbel te zijn/mekaar goed te overlappen,dat ik me afvraag of dat wel handig is.
Als je b.v. (totaal willekeurig) in 3 diverse topics leest dat persoon x gaat voor een kunstboom met zilveren ballen en topics verder verteld die persoon dat weer,wat is dan de toegevoegde waarde van die extra 2 topics met een andere naam ?

Dat is waar t me omdraait.
Natuurlijk is veel diverse topics doorbladeren ivm sfeer proeven en dingen te lezen die nieuw zijn voor je alleen maar top,dat zal ik ook toejuichen,maar juist op het gebied wanneer is iets nieuw als je elders hier al een keer of wat gelezen hebt van 1,2,3,4,5,6 dezelfde personen wat ze gaan doen met een boom,met ballen,een vuurton,O&N projecten op welk tijdstip ook ?
De topic naam veranderd immers het gecopyeerde bericht uit het vorige soortgelijke topic niet ;)

Verder hoeven we het niet met elkaar eens te zijn,maar ik wil wel graag duidelijk maken waarom ik erover begon.
No hard feelings verder overigens naar niks geen topics of activiteiten in welk topic ook,ik had enkel het idee dat men wilde proberen een forum overzichtelijk te houden zonder 10x min of meer een zelfde topic verspreid over dat forum.
Als ik van jouw reactie uitga dan is dat hier dus niet het geval en niet de wens van het forum beheer hier,en in dat geval heb ik dan ook niks gezegd 🤐 Mij zal je nergens meer over horen👍

Muur bouwen, foto's en video's maken. Alles individueel bekijken en natuurlijk even lekker snuffelen er aan. Nog wat productvideos bekijken ookal heb ik dat de afgelopen maanden nonstop gedaan. Dan maar eens even rustig bijkomen van de lange dag shoppen. 's avonds met een biertje een traantje van geluk wegpinken dat alles weer gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan