Vuurwerk in de vorm van viskotters

zenerdiode

VWC lid
Vuurwerk in de vorm van viskotters
MIDDELBURG - Bewoners van Arnemuiden en Yerseke kunnen komende jaarwisseling hun eigen vissersschip de lucht in blazen.

Vuurwerkhandelaar Rotte uit Meliskerke komt met vuurwerk in de vorm van een viskotter. De visserskotters hebben, om het realistisch te maken, ook namen: de Arm 2025 en de Ye 2025. De schepen worden compleet met een mast van bamboestok geleverd. Rotte denkt dat zijn handel bij kan dragen aan een rustigere jaarwisseling in Arnemuiden en Yerseke. "Het is siervuurwerk, en het heeft maar één lont. Je kunt er dus niet mee gooien."

(bron: www.pzc.nl )

is het dan de bedoeling deze op het water te laten? Dat zou namelijk wel leuk zijn:)

(mag het niet vriezen natuurlijk.. wat lastig is nou de laatste jaarwisselingen toch wel voorzien waren van ijs en sneeuw)

Een nieuwe Novelty?
Erg leuke dingen altijd. Leuke berichten als deze maken mij altijd nieuwsgierig naar dit soort stuk(jes) vuurwerk.

Het is waarschijnlijk wel zo dat deze noveltie dan alleen bij vuurwerkpaleis zeeland verkocht gaat worden. Het zal dus een exclusief zeeuws product worden!

Ik denk dat het een stuk minder vernieuwend is als jullie denken.
Ik vermoed dat ze cakes zoals de Super wave van Cafferatta gaan voorzien van een nieuwe label en een mast.
3340_215_150.png

Omlabelen doen ze daar wel vaker.
De cakes uit het Gerard Joling pakket hadden ze ook voorzien van een nieuw label. (Zie cake rechts onder op de foto.)
PZ_6588875_6588875-_992460h.jpg

Viskotters met oud en nieuw de lucht in!!!

’s-GRAVENPOLDER – Misschien hebben doorgewinterde natuurfreaks hier jarenlang van gedroomd: Met oud & nieuw gaan er viskotters de lucht in. Als vuurwerk welteverstaan.

Het Vuurwerkpaleis in ’s-Gravenpolder en Meliskerke komt dit jaar met vuurwerk dat een Zeeuwse inslag heeft. Zo verschijnt er de kleine vuurwerkshow ‘De Stormvloedkering’ en een pakket met de twee viskotters Arnemuiden 2025 en Yerseke 2025. De twee boten bestaan uit gebundeld vuurwerk met één lont. De pakketten kosten iets meer dan honderd euro.

vuurwerkboot-300x225.jpg

(bron: http://zeeland.blog.nl/muziek/algemeen/2010/11/01/viskotters-met-oud-nieuw-de-lucht-in )

Back
Bovenaan