Vuurwerk in de ban

pyro_11

VWC lid
http://www.telegraaf.nl/w/29478333

Dit is ook weer zoiets

Den Haag - De jaarwisseling moet een gecontroleerd evenement worden met professionele vuurwerkshows. Zelf vuurwerk afsteken voor de deur is dan taboe.

Dat stelt de Stichting Maatschappij en Veiligheid (SMV), onder voorzitterschap van prof. mr. Pieter van Vollenhoven, in een notitie waarin ze de discussie weer aanzwengelen. „Met 482 vuurwerkongevallen die behandeld moesten worden op de Spoedeisende Hulp, 31 verloren vingers, vier (deels) geamputeerde handen, 176 personen met oogletsel, kan je toch niet spreken over een gezellige avond”, meent de SMV, die dan ook pleit voor een viering op een centraal punt.

De SMV bepaalt vaak de agenda voor veiligheidsvraagstukken en is invloedrijk met mensen als Hans Wiegel en Jozias van Aartsen in het bestuur.

De belangenvereniging van de vuurwerkbranche vindt het plan onzin en vindt dat het kleinschalig vuurwerk afsteken voor de deur een traditie is die niet mag verdwijnen.

De discussie over het vuurwerkverbod keert jaarlijks terug. Twee jaar geleden werd nog een Vuurwerkmanifest opgesteld, waarin artsen en partijen als GroenLinks en SGP het verbod op de verkoop van vuurwerk bepleitten.

Arnotje weer blij mee zijn

Normaal schrik ik niet meer zo van deze berichten, maar dit zijn wel serieuze boys. Gelukkig hebben we een nieuw kabinet dat hier niets voor voelt. En de PVV,normaliter niet mijn partij, gooit hier ook nog 19 zetels tegenaan.

Met voetbalrellen waar altijd een grote politiemacht bij komt kijken is ook geen leuke avond maar daar hoor je niemand over

Het kan niet eens, zoveel pyrotechnici hebben we niet eens, en je haalt daar het probleem illegaal vuurwerk niet mee weg. Kortom kortzichtige kijk op het probleem die illegaal vw heet

Achterlijke betutteling.

Maar niet gek met Jozias van Aartsen in het bestuur en nog een paar geitenwollen sok figuren.
Je staat dus sowieso al 1 - 0 achter, die man wil al jaren een verbod.

Hoe mijn vader mij altijd heeft laten proeven van de vuurwerk traditie zal ik dit aan mijn kinderen niet kunnen, ze maken alles kapot hier, alleen 1 groot probleem snappen ze niet, als er een verbod komt is het probleem niet weg, want in onze buurlanden en andere europese landen kun je gewoon vuurwerk kopen, dus zullen heel veel nederlandse freaks waaronder ik het daar gaan halen, ik ga niet naar een show kijken met al die zatte mensen om me heen. Blijf lekker thuis of bij familie en zorg zelf wel voor een show zoals ik al jaren doe ;).

Den Haag - Skivakanties moeten een gecontroleerd evenement worden met professionele ondersteuning van een skileraar. Zelf skiën is dan een taboe.

Dat stelt de Stichting Maatschappij en Veiligheid (SMV), onder voorzitterschap van prof. mr. Pieter van Vollenhoven, in een notitie waarin ze de discussie weer aanzwengelen. „Met 3400 ski ongevallen die behandeld moesten worden op de Spoedeisende Hulp, 700 gebroken benen en meer dan 20 doden, kan je toch niet spreken over een gezellige vakantie”, meent de SMV, die dan ook pleit voor het skiën onder begeleiding van een professional.

Laatst bewerkt:
Moet je eens kijken hoeveel mensen er met carnaval op de spoedeisende hulp belanden met alcoholvergiftiging. Maar daar hoor je ook niets over.
Ook maar afschaffen dan, als we toch zo bezig zijn.

Overal zitten risico's aan. Kijk bijvoorbeeld met auto rijden. Een ongeluk is zo gebeurd. Hoeveel ongelukken gebeuren er per dag wel niet met zelfs dodelijke afloop. Moeten we dat ook maar afschaffen dan?

Ik word er soms niet goed van.:frusty:

Hoeveel ongelukken met gewonden en doden vallen er op het werk? Ik pleit voor het afschaffen van werk. Gewoon straks allemaal lekker aan de Sissi. :D

Den Haag - Skivakanties moeten een gecontroleerd evenement worden met professionele ondersteuning van een skileraar. Zelf skiën is dan een taboe.

Dat stelt de Stichting Maatschappij en Veiligheid (SMV), onder voorzitterschap van prof. mr. Pieter van Vollenhoven, in een notitie waarin ze de discussie weer aanzwengelen. „Met 3400 skiongevallen die behandeld moesten worden op de Spoedeisende Hulp, 700 gebroken benen en meer dan 20 doden, kan je toch niet spreken over een gezellige vakantie”, meent de SMV, die dan ook pleit voor het skiën onder begeleiding van een professional.

Deze reactie ook al geplaatst onder het bericht? Goud!

De media wordt gesponsord door de antivuurwerk lobby. Dat kan gewoon niet anders. Want laten we eerlijk zijn: wie is er op dit moment (behalve de freaks dan) met vuurwerk bezig.
Maar goed laten we weer flink gaan tegen stemmen. Tip: deel deze polls zoveel mogelijk op de social media en laat je vrienden en familie ook stemmen!! Met zijn allen staan we sterk. De traditie moet voor ons land behouden blijven!!

De media wordt gesponsord door de antivuurwerk lobby. Dat kan gewoon niet anders. Want laten we eerlijk zijn: wie is er op dit moment (behalve de freaks dan) met vuurwerk bezig.
Maar goed laten we weer flink gaan tegen stemmen. Tip: deel deze polls zoveel mogelijk op de social media en laat je vrienden en familie ook stemmen!! Met zijn allen staan we sterk. De traditie moet voor ons land behouden blijven!!

Nee sorry mn vrienden en familie ga ik niet lastigvallen voor een 1 of ander polletje.

Ach ja, elk jaar als de vuurwerkwebshops (bijna) open zijn, komt het weer even in het nieuws van een of ander onbeduidend clubje waar de Telegraaf/SBS media weer bovenop duiken. De burger denkt "hey oja, vuurwerk" en bezoekt de webshops om weer te kopen. Draagvlak voor vuurwerk in de straat blijft in stand, omzet is gemaakt en volgend jaar het riedeltje weer van voren af aan. Ondertussen zou een verbod pas na minstens een vol kalenderjaar doorgang kunnen vinden, dus besluiten ze het nu dan kunnen we volgend jaar ook nog gewoon stoken. En dit sleept sws nog tot na de jaarwisseling dussss weer een mediastorm in een glas water, whatever.

Ik kan zo 1 miljoen dingen opnoemen die met exact dezelfde argumenten verboden moeten worden...

Simpelweg: Betutteling! En gewoon proberen uit naam der bullshit veiligheid Nederland een dictatuur te maken.

Ze hebben mij al weer op de kast vooral omdat sbs6 zich weer voor het karretje van de anti club heeft laten spannen.dus tot morgen krijgen wij weer 40 herhalingen van hart v Nederland te zien,met die hersenloze oogarts vol met leugens foute info ed.

Er zullen best wat letsels zijn door legaal vuurwerk, maar die cijfers die in Hart van Nederland net genoemd worden geloof ik niet. Net of iemand die letsel door illegaal vuurwerk heeft dat altijd eerlijk verteld. Die mediageile oogarts weet zeer waarschijnlijk zelf niet eens waar hij over praat, als je hem vraagt of je met een rotje een hand op kan blazen zal hij zeer waarschijnlijk ja zeggen.

Wow wat een reacties op zo’n item over een ban, lijkt de zwarte pieten discussie wel waarbij voor- en tegenstanders elkaar met de meeste heftige argumenten proberen te overtuigen. Als gevolg alleen maar grotere tegenstellingen. Ik vind sommige reacties echt pure navelstaarderij. Ik hoop dat iedereen het met me eens is dat elk letsel veroorzaakt door vuurwerk er een te veel is. Ongeacht of het hier nu legaal of illegaal vuurwerk betreft. Ik ben helemaal voor de vuurwerk traditie maar ik vind ook dat we best na mogen denken hoe we eea veiliger krijgen of als men overlast ervaart dit ook terug te dringen. Denk hierbij aan beperkte vuurwerkvrije zones, strengere controles op illegaal vuurwerk, een grotere push op veiligheids artikelen vanuit de winkels enz enz
Ik pretendeer niet het antwoord te hebben, ik stoor me soms wel aan de kort door de bocht reacties en het in de hoek zetten van tegenstanders. Ik realiseer me dat het hier een forum is en dat iedereen zich een eigen mening mag vormen, bovenstaand is echter mijn mening

Back
Bovenaan