Vuurwerk en boetes

die 60 euro is idd voor alles ja maar wanneer jij 30 blokken staat te stoken zal het echt niet bij 60 eurie blijven hoor haha was het maar zo :p

Jhup hoewel je dan wel wat meer dan alleen een slof rotjes bij je moet hebben! Anders waarschijnlijk alleen een boete.

zoals ik al zei had ik 12,8 kilo illegaal vuurwerk en ik krijg daar gewoon een boete voor, netzo als je dat krijgt voor te hard rijden dus geen strafblad. mocht je de boete te hoog vinden en je gaat in beroep dan word alles wel opgeschreven :wink:

over dat het wel 6 maanden kan duren vind ik raar, mij is verteld dat ik de boete in januari of februari kon verwachten. dat is 3,5 maand na het gebeuren. nou ik ben benieuwd :p

Vind die regel van 100 kilo vuurwerk 1000 euro boete wel erg overdreven. Die 100 kilo die heb je toch wel liggen met oudjaar? Kan ik daar dan al een boete van 1000 euro voor krijgen? :rolleyes:

Wet laat het toe om 10 Kilo per Huishouden te hebben alles daarboven is volgens de wet dus illigaal en mogen ze in princiepe in beslag nemen xD

Illegaal vuurwerk in bezit (1 - 100 stuks): € 100
Staat de tekst 'bestemd voor particulier gebruik' niet op je vuurwerk: € 80
Vuurwerk bij je voor/na de toegestane periode: € 60

Totaal dus 240 euro terwijl ik maar 50 euro hoefde te betalen voor de 100 illegale zwarte doos nitraten roze crepe die ik mee had op school.
Zit wel een aardig verschil tussen.
En ik kreeg de boete echt pas na 2,5 maanden dus het kan best lang duren.

als je een strafblad hebt voor je 18de en de dag is dat je 18 bent. dan wil dat nog niet gelijk zeggen dat je geen strafblad meer hebt, dat ligt namelijk aan de ernst van de zaak:wink:

greetz killerdome:bye:

als je een strafblad hebt voor je 18de en de dag is dat je 18 bent. dan wil dat nog niet gelijk zeggen dat je geen strafblad meer hebt, dat ligt namelijk aan de ernst van de zaak:wink:

greetz killerdome:bye:

Inderdaad, Als je toen je 12 was je ouders hebt vermoord omdat je ernstige geestelijke stoornissen hebt en je krijgt 5 jaar cel en als je dan een jaar nadat je uit de bak bent je 18e verjaardag viert dan zijn ze het nog echt niet vergeten!
Mischien een beetje overdreven voorbeeld maar wel duidelijk:wink:

De ervaring leert dat als je meer als 10 kilo consumenten vuurwerk hebt in je huis in de verkoopdagen, dat ze gewoon alles meenemen, en niet 10 kilo laten staan.

die 60 euro is idd voor alles ja maar wanneer jij 30 blokken staat te stoken zal het echt niet bij 60 eurie blijven hoor haha was het maar zo :p

Jhup hoewel je dan wel wat meer dan alleen een slof rotjes bij je moet hebben! Anders waarschijnlijk alleen een boete.

Je krijgt pas een strafblad, als je bent voor gekomen en bent veroordeeld.
Dus als jij een boete/schikking krijgt van justitie en die optijd betaald krijg je dus geen verdere rechts vervolging.

Dus ook geen strafblad!

Als jij je vlindertjes/nitaartjes staat te stoken. En jij wordt gepakt zul je paar maanden later gewoon een boete/schikking krijgen.
Dat zal ook met andere zwaardre vuurwerk zo zijn (mits je geen andere in gevaar brengt)

Dus er wordt hier zwaar overdreven door' de "kenners":bonk:

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zij dit zal niet voor een slof rotjes gaan. Loop jij echter met zwaar illigaal vuurwerk rond is de kans groot dat je voor de rechter moet komen. Zie nieuwsberichten van afgelopen jaren maar bijv. Zijn genoeg mensen die voor de rechter zijn gekomen wegens in bezit hebben van illigaal vuurwerk.

De eerste keer zul je zoiezo mits het niet teveel is met een boeter er vanaf komen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met Belgisch of Duits consumentenvuurwerk niet snel een strafblad zal krijgen. Wanneer je handelt in [Duits of Belgisch] vuurwerk zal het anders liggen, en ook wanneer je hoeveelheden hebt die voor de handel bedoeld zouden kunnen zijn. Maar als particulier enige (tientallen) buitenlands consumentenvuurwerk bezitten zal mijns inziens meestal met een schikking worden afgedaan.
Ik kan me voorstellen dat verboden vuurwerk als lawinepijlen en shells zwaarder worden gerekend. Ook vallen gevallen als Cobra's of Explods waarschijnlijk eerder in de risicogroep om tot een strafblad te leiden. Mar het grijze gebied tussen schikkingsvoorstel en voorkomen (strafblad) is erg groot. Er is niet een duidelijke grens vast te leggen waaronder altijd alleen een schikkingsvoorstel zal worden gedaan.

De ervaring leert dat als je meer als 10 kilo consumenten vuurwerk hebt in je huis in de verkoopdagen, dat ze gewoon alles meenemen, en niet 10 kilo laten staan.

Maar hoe willen ze bewijzen dat jij meer in huis hebt? Ze mogen toch niet zomaar je huis binnen gaan? En wat houd die 10 kilo in? Het kruid in grammen of het totale gewicht? Denk dat iedere freak wel tientallen kilo's heeft liggen met o&n. Ik geef ongeveer 500 uit aan uitsluitend nederlands vuurwerk om gezeik te voorkomen,en dan zou ik dus een boete krijgen omdat ik teveel kilo's heb? Een goede 500grammer weegt al aardig wat...

Maar hoe willen ze bewijzen dat jij meer in huis hebt? Ze mogen toch niet zomaar je huis binnen gaan? En wat houd die 10 kilo in? Het kruid in grammen of het totale gewicht? Denk dat iedere freak wel tientallen kilo's heeft liggen met o&n. Ik geef ongeveer 500 uit aan uitsluitend nederlands vuurwerk om gezeik te voorkomen,en dan zou ik dus een boete krijgen omdat ik teveel kilo's heb? Een goede 500grammer weegt al aardig wat...

Ze bedoelen PTS. Pyro Technische Sas.

Dat denk ik niet. In de nederlandse vuurwerk winkels word ook niet om het aantal grammen kruit gedacht. Maar het totaal gewicht van het product.

Hoe zit het eigenlijk met straffen wanneer je bijvoorbeeld naar alpeco gaat en je haalt daar met KVK een 100 / 150 shots blok of net iets hardere klappers... Krijg je dan de zelfde straf als voor bijvoorbeeld strijkers etc. of valt het dan onder zwaar vuurwerk zoals shells, cobras etc.

Ik denk dat je met Belgisch of Duits consumentenvuurwerk niet snel een strafblad zal krijgen. Wanneer je handelt in [Duits of Belgisch] vuurwerk zal het anders liggen, en ook wanneer je hoeveelheden hebt die voor de handel bedoeld zouden kunnen zijn. Maar als particulier enige (tientallen) buitenlands consumentenvuurwerk bezitten zal mijns inziens meestal met een schikking worden afgedaan.
Ik kan me voorstellen dat verboden vuurwerk als lawinepijlen en shells zwaarder worden gerekend. Ook vallen gevallen als Cobra's of Explods waarschijnlijk eerder in de risicogroep om tot een strafblad te leiden. Mar het grijze gebied tussen schikkingsvoorstel en voorkomen (strafblad) is erg groot. Er is niet een duidelijke grens vast te leggen waaronder altijd alleen een schikkingsvoorstel zal worden gedaan.

Ik ben in November 2008 gepakt met 3 Cobra's, 3 Explods, En 20 TT's. En ik heb een boete gehad van 200 euro meer niet ook geen strafblad. Ik moest meteen de dag nadat ik op het bureau was geweest de boete betalen. Die dag voor dat ik op het bureau was geweest waren ze op me flat geweest en bij me moeder. Alleen ik was niet thuis.

voor 13 kilo aan illegaal vuurwerk, 386 stuks bestaande uit vlinders, nitraten & één lawinepijl. krijg je 60 uur werkstraf. dit komt dus neer op anderhalve week werken. een bekende van mij kreeg laatst deze straf opgelegt :wink:

voor degene die denken zo wat veel 386 stuks. dit heb je al heel snel. het waren 12 pakken vlinders en 12 pak nitraat en nog wat losse nitraten. een beetje freak heeft dit volgens mij al snel in huis liggen. mocht je gepakt worden reken dan bij zo iets maar op 60 uur werken :P

Back
Bovenaan