Vuurwerk dealers en corona

Lastig om dit nu al te bepalen.
Ik ben er ook bang voor omdat ze ook geen rekening hebben gehouden met andere branches.
Vooral het handhaven op de corona regels rondom de verkoopdagen is een moeilijk verhaal.
Bij carnaval ging het erg mis en ik denk dat ze vuurwerk veel minder cultureel vinden. :cry:

Begin november, geloof nog geen precieze datum bekend. Kans dus dat het volgende week ergens is. 9 november uitspraak kort geding Rotterdam, ook belangrijk.

Vieren in huizelijke kring lijkt me de enige oplossing..... het zgn gevaarlijke vuurlijk is al verboden dus ik zie niet direct een reden om ook dit feest te verzieken.

Dat gaat niet over het voorstel van links voor een stookverbod, enkel over de wijzigingen in ract van 1 december
Ja en nee. Op de agenda staat ook de bespreking van de vragen per brief en daar wordt ook gevraagd of de staatsecretaris bereid is om een algeheel verbod in te stellen.

Gaat een belangrijk debat worden.
Heb zelf bij diverse winkeliers flinke bestellingen open staan. Bijna alleen maar compound en hoop dat ik alles netjes af kan halen.

Cijfers zakken alweer, als we met zijn allen wat op de regels letten hoeft er niks verboden te worden qua vuurwerk. Lekker even al die frustratie en gedoe van het jaar eruit knallen. Ik heb er een goed gevoel bij!

Las van de week al een bericht van een vuurwerkverkoper die dit risico niet wil nemen en afziet van de voorverkoop (Kanonslag).

Denk niet dat dat de oplossing is.

Nee inderdaad, en trouwens bestellingen tot een bedrag van laten we zeggen 500 euro geld terug en alles erboven zijn de vaste grote klanten, die bestellingen blijven gewoon een jaar staan dan -_- niks aan de hand.. toch?

(Ik vond voor dit jaar 2/300 euro al veel, zeker gezien waar we nu op af steven en daarvoor heb ik dit jaar vooralsnog niks besteld)

Cijfers zakken alweer, als we met zijn allen wat op de regels letten hoeft er niks verboden te worden qua vuurwerk. Lekker even al die frustratie en gedoe van het jaar eruit knallen. Ik heb er een goed gevoel bij!

Regels letten is niet belangrijk. Men moet zich niet voor de kleinste scheet laten testen. Keelpijn, snotneus, verkouden? Lekker thuisblijven en niet als een bange schoothondje naar een test straat rennen om je te laten testen met bijna 100% kans dat je positief bent. Als we nu allemaal kalm blijven en niet massaal gehoor geven om je te laten testen, gaan de cijfers heel snel weer dalen.

Regels letten is niet belangrijk. Men moet zich niet voor de kleinste scheet laten testen. Keelpijn, snotneus, verkouden? Lekker thuisblijven en niet als een bange schoothondje naar een test straat rennen om je te laten testen met bijna 100% kans dat je positief bent. Als we nu allemaal kalm blijven en niet massaal gehoor geven om je te laten testen, gaan de cijfers heel snel weer dalen.

Dit is echt achterhaald. Ja, dan dalen de aantallen, maar de ziekenhuisgevallen veranderen niet, evenals de ic opnames. Sterker nog deze worden alleen maar hoger omdat mensen die wél echt positief zijn, meer zullen verspreiden als ze dit niet weten.

Dus leuk bedacht, maar het zal averechts werken. Ontopic: ik ben elke dag banger dat dat verbod er komt, en uiteraard ga ik er vanuit dat dat met het geld wel goedkomt. Ik bedenk me ondertussen ook dat dit voor ons liefhebbers als een drama voelt, maar het voor de winkeliers echt een drama zal zijn!

In het ergste geval word er voor dit jaar een verbod uitgegeven.

In dat geval, zal ik mijn bestellingen laten staan om de vuurwerkwinkel een handje te helpen. Dan haal ik het volgend jaar wel op. Heb het toch al uitgegeven, en zie liever dat deze winkels blijven bestaan!

In het ergste geval word er voor dit jaar een verbod uitgegeven.

In dat geval, zal ik mijn bestellingen laten staan om de vuurwerkwinkel een handje te helpen. Dan haal ik het volgend jaar wel op. Heb het toch al uitgegeven, en zie liever dat deze winkels blijven bestaan!

Dat is het hele eieren eten, er is geen volgend jaar. Als dit plan doorgaat, dan is dat het einde van het vuurwerktijdperk zoals wij die hier kennen. Chapeau voor de overheid, iets waarvan wij dachten dat het nog wel minimaal wat jaartjes zou gaan duren, er binnen 2 weken volledig doorheen rammen, allemaal onder het mom “Corona”. Corona me reet.

Vanimddag gaat het over het verbod per 1 december.
Helemaal niet over een algeheel verbod dit jaar... lekker ruien door de media weer..

Nou, dat is niet helemaal waar. Eerder zijn er schriftelijke vragen gesteld en beantwoord in aanloop naar het debat van vanmiddag. Omdat het een een debat is mag alles t.a.v. het onderwerp aangesneden worden. Dus vanmiddag is wel degelijk, alweer, een belangrijk moment. Dat in tegenstelling tot het statement van de Veiligheidsregio's van gisteravond want hun boodschap, we willen een vuurwerkverbod, is dezelfde als waar ze in januari mee naar buiten kwamen.

Back
Bovenaan