Vuurwerk blaast gat in dak in Opheusden

densta

VWC lid
OPHEUSDEN - Doordat een man met vuurwerk heeft geëxperimenteerd op een zolderverdieping in een woning aan de Fazantstraat in Opheusen is er een gat in het dak geslagen. De persoon in kwestie is zeer ernstig gewond aan de onderarmen.

Door de explosie van het vuuwerk is er veel rookontwikkeling, de bewoners van aangrenzende woningen zijn uit hun huis gehaald. De brand valt mee en is onder controle.

De traumaheli is uitgerukt en het slachtoffer wordt zo snel mogelijk overgebracht naar het ziekenhuis.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/...-blaast-gat-in-dak-Opheusden.htm#.UKlb1mW3OTk

39 jaar he:frusty:
Je zal verwachten dat je dan wel een beetje verstand hebt.

Zal wel koud zijn nou met een gat in je dak.

39 jaar zou je denken dat tie verstandig is. Vrouw en 4 kinderen. Die vent mist een aantal bovencellen.

verstand komt niet altijd met de jaren,maar het is kl0te voor vrouw en kinderen als hij geen armen meer heeft komt er veel op de schouders van de vrouw en die heeft daar niet om gevraagd

Zag in het NOS item net een shot van een doos met daarop 1.3G.. Heeft dus zitten klooien met prof vuurwerk.

http://nos.nl/uitzendingen/5388-nos-journaal-630.html

Op 2:57

Enigste wat ik aan de doos kan zien is dat het van Italiaanse afkomst is (fuochi staat er op) en het merk APE = Parente??. Hoeft natuurlijk niet dit specifieke stuk vuurwerk geweest te zijn.

Iemand een idee hoe dit schadetechnisch zit? Mij lijkt dat een verzekering dit niet gaat vergoeden.

Laatst bewerkt:
Vuurwerkbom Opheusden: ook vandaag onderzoek

OPHEUSDEN - Het onderzoek van politie en brandweer naar de vuurwerkexplosie van zondagavond in een woning in Opheusden, gaat vandaag verder.

Een 39-jarige man raakte rond 22.00 uur zwaargewond toen hij bezig was met vuurwerk dat ontplofte. Door de explosie op de zolderverdieping van zijn woning aan de Fazantstraat sloeg er een gat in het dak. Het slachtoffer werd met spoed overgebracht naar een ziekenhuis. De brand was snel onder controle. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) vond in het huis materialen om vuurwerk te maken. Aan de hand van de dozen die zijn aangetroffen, concluderen vuurwerkdeskundigen dat hij experimenteerde met illegaal professioneel vuurwerk.

Buren weer terug naar hun woning

De bewoners van de aangrenzende woningen zijn uit voorzorg uit hun huis gehaald. Zij moesten de nacht elders doorbrengen, omdat hun woningen geïnspecteerd moesten worden. Maandagochtend konden ze weer terug. Eén van de buren laat weten dat zijn cv-ketel door de klap is uitgevallen. Hierdoor werken de radiatoren niet en is er geen warm water (audio).

Buurvrouw rende woning in

De dochter van de buurman dacht in eerste instantie dat de ontploffing bij hun in huis was. 'Ik ben naar buiten gerend voor de veiligheid en zag dat het bij de buren was', vertelde ze. 'Toen ben ik daar naar binnen gegaan, maar dat was achteraf niet zo slim, want er had meer kunnen ontploffen.' De man die al boven was, hield de vrouw tegen. 'Hij zei dat het er niet uit zag. Het eerste wat ik daarna heb gedaan, is emmers zoeken om met water te vullen en door te geven naar boven, zodat de brand geblust kon worden.'

Slachtoffer was aanspreekbaar

Volgens de buurvrouw was het slachtoffer na de explosie aanspreekbaar. Hij zou volgens haar hebben gezegd: 'ik hou erg van vuurwerk, maar zover heb ik het nooit willen laten komen'. De politie meldt dat de man ernstig gewond is aan zijn onderlichaam, armen en gezicht.

Heftig om dit te horen! Waarschijnlijk iemand die in zijn enthousiasme de gevaren niet heeft kunnen/willen inschatten. Dit gun je natuurlijk niemand, ondanks dat het waarschijnlijk wel zijn 'stomme fout is geweest'.

Explosie: Opheusdenaar armen kwijt

OPHEUSDEN - De 39-jarige man uit Opheusden die zondagavond zwaargewond raakte bij een vuurwerkexplosie moet beide armen missen. Zijn toestand is volgens zijn familie 'stabiel'. Hij wordt vanwege de ernst van zijn verwondingen in slaap gehouden.

Verder heeft de man volgens de familie zware verwondingen aan buik en borst en brandwonden. Er is vrees voor infecties.

Volgens de politie was de man op de zolder van zijn woning aan het knutselen met zwaar vuurwerk toen de boel ontplofte. De krachtige explosie sloeg een gat in het dak.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/...sie-Opheusdenaar-armen-kwijt.htm#.UKpUX2W3OTk

He , wees nou eens duidelijk media ! Was hij aan het doorlonten , dingen uit elkaar halen of wat anders.
Kuntselen is zo breed, had net zo goed gelekt kruit kunnen zijn wat is aan gegaan.

Wat een rare manier van vertellen, en sterkte voor de man en familie zeg.

Ik snap de verleiding opzich wel het heeft een paar keer in me hoofd gespeeld.
Niet gedaan natuurlijk is mij veelste eng.

Zo´n iemand wil waarschijnlijk een grote knal als cobra 6 of net iets groter.
Maar omdat alles zo gecriminaliseerd word durft of doet deze persoon niet aan buitelandse knallers en probeerde het zelf, zo zie ik het.

Idioot die in aanmerking komt voor de Darwin award! En bedankt voor het wederom in een slecht daglicht stellen van vuurwerk.
Dat verbod gaat er een keer komen.

Vuurwerkexplosie: gezin snel weer naar huis

OPHEUSDEN - Stichting Woningbeheer Betuwe, waarvan het slachtoffer van de vuurwerkexplosie in Opheusden het huis aan de Fazantstraat huurt, doet er alles aan om het rijtjeshuis zo snel mogelijk weer woonklaar te maken. De bewoners mogen van de woningstichting dan gewoon terug naar huis.

Volgens Stichting Woningbeheer Betuwe moet het gezin van de man niet de dupe worden van het ongeluk. De schade aan het pand valt mee, zegt de corporatie.

De bewoner van het huis aan de Fazantstraat was zondagavond op zolder aan het knutselen met vuurwerk, toen de boel ontplofte. De man ligt nu zwaargewond in het ziekenhuis. Zijn kinderen zijn in de buurt opgevangen. Justitie weet nog niet of ze de man gaat vervolgen.

Een schitterende reactie van het Woningbeheer, petje af!
Bedankt Densta voor het up-to-date houden van dit topic! :)

Back
Bovenaan