Vuurwerk bestellen of ...... ?

Net gewoon nog een kleine bestelling gedaan, gewoon om de vuurwerkwinkel te steunen, om mezelf op te vrolijken en eraan te herinneren dat we positief moeten blijven!

Normaliter is dit wel de tijd dat ik begin met bestellen. Maar toch ga ik wachten deze keer. Dan maar misschien niet de producten die ik wil ( uitverkocht ) en wellicht wat meer betalen dan straks of mijn geld kwijt, een voucher of een jaar wachten.

Anderzijds is het lastig, je wil ook de winkeliers steunen.

Even voor de duidelijkheid, komt er een vuurwerkverkoop of een vuurwerkafsteekverbod?

Zoals het er nu voor staat, is het zo dat de partijen aan de linkerkant pleiten voor beide. Het voorstel dat er nu ligt, en wordt overwogen door het kabinet is om voor dit jaar (dus in principe tijdelijk)een verbod door te voeren op zowel de verkoop als het afsteken van consumentenvuurwerk in het geheel. Dit zou er voor moeten zorgen dat de druk op zowel de hulpverleners als de zorg geen extra piek te verduren krijgt. Hier wordt bij meegenomen dat de branche een (ruime) compensatie krijgt.

denk alleen een afsteekverbod ,als het er al komt.
verkoop verbieden is lastig ivm wetgeving en je hebt natuurlijk cat 1 ook dat mag zoiezo het hele jaar
dus dat zal wel blijven.
verder is het lastig dus gewoon afwachten en hopen voor iedereen ( ook wie niet in vuurwerk doet)dat het snel minder word met zieke mensen.

Zou raar zijn als de verkoopdagen wel gewoon door zouden gaan met een afsteekverbod. Denk je dat mensen hun vuurwerk binnen laten staan voor een jaar? Als wij ons vuurwerk binnen hebben gaan wij ook echt wel afsteken, lijkt me sterk dat niemand dan wat gaat afsteken.

Ik bestel meestal vrij laat maar wordt dit jaar wel later dan anders. Inmiddels de bankpas een aantal keer in de hand gehad maar nog niks besteld. Ik wacht, net als een aantal andere las ik, de aanbiedingen op Black Friday af. Dan verwacht ik de meeste politieke duidelijkheid en kan ik alsnog profiteren van aanbiedingen.

Ja, het lijkt mij ook vooral om de verkoop te doen. Daarin zul je ook het meeste moeten regelen als politiek naar ondernemers. Als ze daar op inzetten gaan ze ervan uit dat er weinig af te steken valt. Echter denk ik dat ze daarin wel bang zijn dat mensen de grens over gaan en dat ze daarom zo laat mogelijk willen beslissen om die run wat te dempen. Of ze houden hier toch al rekening mee als ze uiteindelijk toch niet kiezen voor een verbod (Als ze verstandig zijn).

En on topic. Hier al 2 bestellingen gedaan eerder in het jaar en hou nu de rem er even op. Ik hoop dan over 2 weken echt definitief te weten of het doorgaat of niet, zo ja, gaan we nog even flink wat moois bestellen. Misschien de dealers even vragen hoe het zit met evt. gelden retour...

Ja, het lijkt mij ook vooral om de verkoop te doen. Daarin zul je ook het meeste moeten regelen als politiek naar ondernemers. Als ze daar op inzetten gaan ze ervan uit dat er weinig af te steken valt. Echter denk ik dat ze daarin wel bang zijn dat mensen de grens over gaan en dat ze daarom zo laat mogelijk willen beslissen om die run wat te dempen. Of ze houden hier toch al rekening mee als ze uiteindelijk toch niet kiezen voor een verbod (Als ze verstandig zijn).

Bij een verbod gaan ze massaal de grens over, dat is niet wat je wil want dan zijn de bollers en pijlen weer massaal in het land. Los van de economische schade en besmettingsgevaar.

Misschien wat meer respect naar de medemens? Als kerkgang daadwerkelijk zo gevaarlijk was had er al lang een artikel in de media gestaan dat er een uitbraak is geweest in een kerkelijke gemeente. Die is er niet. Zoals wij graag zien dat de politiek zich bij de vuurwerkfeiten houdt, hou jezelf dan ook aan andere feiten graag.

Edit: voor de context: betreffende quote is verwijderd, dank Arvid

Laatst bewerkt:
Misschien wat meer respect naar de medemens? Als kerkgang daadwerkelijk zo gevaarlijk was had er al lang een artikel in de media gestaan dat er een uitbraak is geweest in een kerkelijke gemeente. Die is er niet. Zoals wij graag zien dat de politiek zich bij de vuurwerkfeiten houdt, hou jezelf dan ook aan andere feiten graag.

Precies dit, een beetje respect zeg... Ironisch dat uxenve boos is op de media die probeert te scoren door er net een schepje bovenop te doen. Terwijl juist de media dat hele verhaal rond Staphorst (en inmiddels ook andere kerken) zo heeft opgeblazen, en uxenve daar in mee gaat.

Het eerste jaar dat ik wat groter uitpak als anders en dan dit...

Maargoed, heb echt nog wel vertrouwen in een goede afloop. Verkoopverbod scheelt ons niks toch? Ons vuurwerk is al verkocht en we hoeven het alleen nog maar af te halen. En een afhaalverbod hoor je niemand over...:D

Qua uitgaven heb ik alles eigenlijk al besteld wat ik wil. Eeuhm, sja, eigenlijk wil ik nog veel meer moois maar heb met mezelf afgesproken dat ik geen must haves meer hoef aan te schaffen. Was van plan om nog van wat knalharde acties te profiteren als het zo uitkomt. Maar dan echt kleine uitgaven, tientjeswerk. Denk dat ik dat gewoon blijf doen, want een paar tientjes meer of minder maakt nu ook niet meer uit.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat de winkels bij een positieve uitslag nog wat knalacties eruit gooien. Maar dat zie ik dan wel weer.

Mocht er een verbod komen, dan heb ik er alle vertrouwen in dat de winkeliers waar ik heb besteld het netjes afhandelen. Daar lig ik echt niet wakker van.

Die is er dus wel, er is genoeg geschreven over oa Staphorst waar er een stevige stijging van de besmetting. Bible belt idem, er is wel degelijk een relatie tot kerkgemeenschappen en besmettingen.

Die is er dus wel, er is genoeg geschreven over oa Staphorst waar er een stevige stijging van de besmetting. Bible belt idem, er is wel degelijk een relatie tot kerkgemeenschappen en besmettingen.

Is die relatie aangetoond? Ik woon in een dergelijke gemeente waar het aantal besmettingen laag is. Dus die relatie (als die er zou zijn) gaat dus niet overal op. Zoals de media het met vuurwerk doet doet de media dat net zo, zo niet erger met de kerk. Vooral veel overdrijven en de waarheid verdraaien. Bekijk als voorbeeld de ‘mediatopics’ maar. Om misselijk van te worden.

Maargoed, dit is een vuurwerkforum en geen corona of religieus forum. Bestellen of niet, wat mij betreft zou er wel wat minder paniekvoetbal gespeeld mogen worden op het forum. Ik snap de emotie, die heb ik ook. Maar laten we ons daar niet door laten leiden. Ik zie nu elk winkeltopic bevraagd worden over het ‘wat als scenario’. Zijn vuurwerkwinkels echt zo onbetrouwbaar dat ze er met een verbod straks met het geld vandoor gaan en ons in de shit laten zakken? Daar geloof ik niet in. Een winkel zou voor de toekomst z’n eigen graf graven als die de bestellingen dan niet netjes af zou handelen.

Laatst bewerkt:
Ook hier een aantal berichten verwijderd. En ook voor hier telt, wij begrijpen de emoties echt, die hebben wij net zo goed. Maar het heeft echt geen zin om in elke freakwinkel topic de vraag te gaan stellen hoe, wat, als enz. Voor hun is het waarschijnlijk net zo onduidelijk als voor ons. Ook in product topics komen we nu veel reacties tegen als: had mooi geweest, was het laatste jaar enz enz. Laten we ondanks de situatie het proberen gezellig te houden.

En discussie is uiteraard dikke prima, maar discussies over het geloof en elkaar verwijten maakt heeft niemand wat aan. Die gaan wij hier dan ook niet toestaan.

Allereerst wil ik zeggen dat ik begrijp dat er best veel mensen zijn die hun hand op de knip houden totdat er meer duidelijkheid is. De 1 heeft meer te besteden dan de ander of heeft een ander goed doel om het geld aan uit te geven mocht het verbod er komen. Dit is in mijn ogen niet de oplossing omdat dit een verbod denk ik alleen maar in de hand werkt. Jesse Klaver die dan vervolgens met cijfers komt dat er in de maanden naar nieuwjaar toe minder is besteld dan voorgaande jaren.

Ik heb mijn bestellingen vanaf augustus al staan en betaald. Ga ervanuit dat het doorgaat, zo niet dan word er vanuit het verkooppunt vast en zeker iets geregeld. Geen extra geld meer om nog meer te bestellen en had ik dit wel had ik zonder twijfel nog meer bestellingen gedaan. Voor mijn gevoel heeft de vuurwerkbranche meer kracht wanneer zij aangeven al voor miljoenen aan bestellingen hebben staan, dan wanneer zij ook zeggen dat het sinds de discussie terugloopt kwa bestellingen.

Ik blijf optimistisch.

Zolang de organisaties aangeven het geld terug te geven bij een eventueel verbod, en die garantie ook echt geven, lijkt het me niet me niet onverstandig om je geld gewoon uit te geven.

Niks Middenmeer/fietsenhal Middenmeer heeft zelfs de mogelijkheid om bij afhalen te betalen. Misschien niet de beste shop, maar ik ga daar denk ik wel een bestelling doen, ben ik m'n geld ook 100% zeker niet kwijt. Deze optie hebben ze dit jaar niet.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan