Vuurwerk afhalen

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vuurwerk afhalen

De mogelijkheid is om je bestelling af te halen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar (met uitzondering als er een zondag tussen zit), dus tijdens de officiele verkoopdagen. Wanneer heb jij het liefst je vuurwerk binnen? En als je al besteld heb: wanneer mag jij je vuurwerk ophalen?

De laatste 3 dagen van het jaar, doe mij maar de 29e als het officieel mag, en dan zo vroeg mogelijk in de ochtend. Dan heb je de meeste tijd om alles klaar te maken voor de grote dag.

Een paar jaar geleden moesten we nog onze bestellingen altijd op 31 december afhalen rond 10 uur, meestal 12 uur. Alleen maar omdat mijn moeder geen vuurwerk in huis wou hebben. En toen moest het (als de mogelijkheid daar was) alles in een blik bewaard worden tot 12 uur. Zelfs kijken ernaar was al verboden. Moet je nu eens kijken, nu ken ze nog geen eens meer bij de magnetron komen van 29 tm 31 december haha.

Zelf ga ik altijd rond 29 december al mijn vuurwerk ophalen. Moet zeggen, verbaast me echt, sommige winkels zijn dan echt dood, anderen zijn weer gigantisch druk. Maar goed, 29 december, rond 1 uur, halen we het meestal op hier. Soms ga ik op de 31ste ook nog wat halen. Ik vind dit toch wel het leukste moment van t jaar, alleen t is echt lastig om niet te stoken.

't Is net hoe het uitkomt. Het liefst heb ik het zo vroeg mogelijk in huis, ga liever niet die laatste dag nog moeten racen om 't spul nog te hebben.

Ligt aan mijn ouders als het om grote bestellingen gaat, maar krijg het vaak wel voor elkaar om dit de 29ste in de ochtend te doen. Anders ga ik zo vroeg mogelijk op de fiets en laad ik alles vol. Verder ga ik de 30ste nog langs wat winkels om bij de losse verkoop wat leuke dingetjes te kopen. :)

ik ga altijd op 29 december rond half 7 richting duitsland naar Lidl toe , daarna als ik er weer ben ga ik de bestellingen bij de winkels ophalen

Ik ga het liefste ook de 29ste, dan kan ik nog het langste van het vuurwerk genieten en heb ik nog genoeg tijd om het een en ander te doen.
De 30ste ga ik dan meestal langs wat winkels waar ik niet besteld heb en ga dan kijken of ik nog wat leuks kan halen.

Ik haal het liefst alles de 29ste. De 31ste kijk ik of ze nog ergens: "happy hour" hebben, en dan koop ik daar alles wat los en vast zit met 50% korting.
Vorig jaar in Nijverdal op deze manier nog een karton Silver Salute en 3 kartons Screaming Girls gehaald.

Ik ben er altijd vroeg bij met bestellen en dat betekent dat ik mijn vuurwerk grotendeels op de 29ste binnen heb.Dan de 30ste nog op pad om de missende producten te scoren.Op oudjaarsdag heb ik dan alles binnen en kan de tijd aan het stoken besteed worden.

De laatste 3 dagen van het jaar, doe mij maar de 29e als het officieel mag, en dan zo vroeg mogelijk in de ochtend. Dan heb je de meeste tijd om alles klaar te maken voor de grote dag.

Dit dus. Gewoon, om er zo lang mogelijk van te genieten ook.

Afgelopen jaar kon ik de 28e op 29e niet eens slapen van de spanning. Ik voelde me net een klein kind. Klein kind van 16+ dat dan wel. Heerlijk gewoon dat gevoel. Weten dat je weer mag. Helemaal gaar op pad, maar de adrenaline laat je doorgaan. Was ook lekker koud afgelopen jaar. Lekker met de fiets op pad tussen 6 en 7 in de ochtend, handschoenen aan en gaan met die banaan. Ja, zo vind ik het erg mooi!

Laatst bewerkt:
He Jupilerfreak. Ik ben een stuk ouder dan jij maar het gevoel wat jij beschrijft had ik 35 jaar geleden ook al.
Geweldig gewoon.Ik haal het altijd zodra het kan (29e) en ik neem er ook dit jaar gewoon weer 3 vrije dagen voor op.
Zo kan ik op mijn gemak overal rondstruinen.
Bestellingen haal ik gewoonlijk op de 29e op.
Als het eenmaal 31 December 18:00 is heb ik ieder jaar weer het gevoel dat ik te veel heb gehaald.
Maar dat gevoel duur maar heel even.
Voor je het weet is er opeens dat gevoel van: heb ik wel genoeg in huis gehaald om de dag der dagen door te komen.:wink:

Meestal doe ik dat op de 29e, als ik vrij krijg van me werk sochtends vroeg en zo niet dan ben ik op de avond aangewezen, Maar meestal word me aanvraag wel toegezegd omdat we eind december de drukke periode gehad hebben :)

De 30e, de 29e ga ik meestal met een vriend door de wijk rond lopen, kijken bij die schoffies die al lekker aan het stoken zijn (Ja hun worden niet gepakt!). Op de 30e wil ik het zelf halen, want dan ben ik gelijk de hele dag lang met het verdelen, uitpakken, inpakken van de tassen en het posten op internet. En anders moet je een dag wachten tussen het kopen en afsteken. En ik wil liever nog die ene nacht slapen en dan gelijk stoken, dan wéér een dag wachten. (En ophalen trouwens wel voor 11 uur, dan kan ik nog even voor een klein budget shocks etc. halen).

Meteen de 29ste, het vroegst mogelijk. dan heb ik dat tenminste al binnen, daarna paar winkels afgaan voor nog wat kleinere dingen. En natuurlijk nog naar duitsland

ik meestal op de 30é, de 31 vind ik zonde.. en als ik het de 29é haal, is het de 31 al weer de helft op :P
dus liefste op 30 december rond 8 uur 's avonds.. :P

Altijd de 29e en dan zo vroeg mogelijk. Op deze manier kan je lekker lang genieten en uitgebreid de tijd nemen om foto's te nemen.

Waar de meeste niet kunnen slapen voor de 31e heb ik dit vaak voor de 29e:p.

Dit jaar ben ik wel verplicht om het op de 29ste te halen. Vorig jaar pas op 31 december om 8 uur gehaald daarvoor hadden me ouders geen tijd

Back
Bovenaan