Vurige maandagen 2010 - Belgisch Kampioenschap Vuurwerk

Iemand gisteren geweest en gefilmd ??
Was een leuke show namelijk met shells tot 8" en cilinders tot 6".
Zie hem graag nog een keer terug namelijk :)

Ja vandaag is het dan zover.
Dewico schiet de vurige maandagen echter kan het weer wel eens een grote spelbreker worden.
Veel regen is voorspeld en behoorlijk wind 12 tot 15 m/s ( bron Windfinder.com ).
Rond 14 uur zullen we meer weten wat niet betekend dat het dan definitief is kan zomaar in de avond alsnog afgelast worden.
Tevens is het dan zo dat we geen nieuwe datum krijgen om te schieten heb ik begrepen van de RedBaron.

http://www.windfinder.com/weatherforecast/oostende#

Mocht ik wat horen en in de gelegenheid zijn het nog te plaatsen zal ik dat doen.

Net even contact met Plip gehad om 12.00 uur weten we meer.
Indien het wordt afgelast is er sprake van de het evenement verplaatst wordt naar volgende week.

Afgelast............

Afgelast............

In verband met de huidige weersomstandigheden gaat de Vurige Maandag vandaag niet door.
Wel is het zo dat deze avond is verplaatst naar de volgende week 23 augustus.
De vooruitzichten zijn voor deze week ook beter.
Ik hoop jullie dus volgende week te zien in Oostende..........

Inmiddels weet ik al meer.. het vuurwerk van vandaag is afgelast. Ze zal worden verschoven naar een nog ander te bepalen andere datum. dit betekend ook dat de prijsuitreiking van a.s woensdag zal komen te vervallen. ook deze zal worden gehouden dus op een lateren datum

Klik hier om de foto, in een nieuw venster, op ware grootte te zien

Wegens de hevige wind werd het vuurwerk van vuurwerkmaker Party Fices, dat gisteren 15 augustus 2010 zou plaatsvinden, op het laatste moment afgelast. Deze beslissing werd voornamelijk genomen om de veiligheid van het publiek niet in het gedrang te brengen.

Ook de overvloedige regenval en rukwinden tot 70 à 75 km/u vandaag zorgen ervoor dat het vuurwerk van vuurwerkmaker Dewico wordt uitgesteld.

De afgelaste vuurwerken zullen op volgende data doorgaan:

• Party Fices: zaterdag 21 augustus 2010 om 23.00 uur op het Strandplein Mariakerke (na het spektakel Bivouac dat in het kader van FUZEE!’10 gebracht wordt door de Franse groep Générik Vapeur, met einde op het Strandplein).
• Dewico: maandag 23 augustus 2010 om 22.30 uur op het Groot Strand ter hoogte van het Kursaal Oostende.

Zo hij zit er op ik heb vandaag het afsluitende ( uitgestelde ) vuurwerk voor Dewico Belgie technisch mogen ondersteunen.
Wel veel wind denk een goede 6 Bft ( in Nederland hadden we naar huis gekund ) maar de 200mm hadden er geen last van:rolleyes:.
Uiteraard had de wind wel veel invloed op de beelden van de show maar ja dat is niet anders.

Nu wachten tot woensdagmorgen 11 uur want daar wordt tijdens een persconferentie de winnaar van de Vurige Maandagen Editie 2010 bekend gemaakt.

Laatst bewerkt:
kreeg net de uitslagen via de sms binnen

1 Party fices
2 Dewic
3 t en t
4 CBF Pyrotechnics
5 Laser Fireworks
6 DBK
7 Arts of fireworks
8 Alpeco

De recentie....

De recentie....

De firma Party-Fices in Grez-Doiceau (Waals-Brabant) heeft de tweede editie van het Belgische kampioenschap voor vuurwerk gewonnen. De competitie vond plaats tijdens de Vurige Maandagen in Oostende, waarop vuurwerk op het strand wordt afgeschoten.

De winnaar was vorig jaar tweede. Dit jaar kon hij de jury bekoren met vernieuwend spektakel en een heel mooi tempo. De Belgisch kampioen won ook de publieksprijs.

Dewico tweede::
De firma Dewico in Beerse werd tweede. Deze vuurwerkafsteker werd geprezen voor zijn originele combinaties en een kleurrijk en blikvullend vuurwerk onder moeilijke weersomstandigheden. De Belgisch kampioen krijgt een geldprijs van 5.000 euro en mag volgend jaar op 21 juli het vuurwerk in Oostende afsteken. De vicekampioen krijgt 2.500 euro en zal op 15 augustus 2011 vuurwerk afsteken in Oostende. (belga/kh)

Ondanks het weer, toch een tweede plaats, gefeliciteerd! :)
Leuk om te lezen dat ze dan toch wel het weer meerekenen in het resultaat, want het weer is in Oostende altijd maar afwachten. :wink:

Als ik het lijstje zo zie, dan zijn er ook een aantal die flink zullen balen. :p

Helaas dit jaar wederom zelf niet meegedaan, Ik wil hierbij de mensen op de 1e 2e en 3e plaats feliciteren! Helaas heb ik de vuurwerken van Party fice en Dewico niet gezien omdat deze verzet zijn IVM weersomstandigheden en ik niet kon op deze dagen, zijn hier filmbeelden van beschikbaar? Ik ben wel benieuwt namelijk!

Groeten Kevin

Back
Bovenaan