Vurige maandagen 2009

Vuurwerkmaker uit Kapellen is Belgisch kampioen tijdens Vurige Maandagen

Oostende - Vuurwerkmaker Alpeco uit Kapellen heeft het Belgisch Kampioenschap Vuurwerk in Oostende gewonnen. Dat was dit jaar voor het eerst verbonden aan de Vurige Maandagen in Oostende.

De winnaar mag het vuurwerk van 21 juli volgend jaar afschieten. Tweede was Party-Fices uit Grez-Doiceau, zij mogen het vuurwerk van 15 augustus in Mariakerke afschieten.

Dit artikel vindt u terug:
http://focus-wtv-kw.rnews.be/nl/reg...agen/Article-1184683226347-1194522809443.html
Meer artikels over:

Vurige Maandagen http://streekkrant.rnews.be/nl/regi...params=loc:1194436142413;tag:Vurige+Maandagen

Ik had de uitslag al door Ge-smst vandaag aan Mike.

Het was voor ons een zeer verrassende, en onverwachte uitslag. Waarbij de mening van de jury toch wel afweek dan dat van het publiek, dat ook mee stemt. De mening van de jury weegt heel zwaar op het eind oordeel dat is wel gebleken.

DBK Fireworks viel helaas niet in de prijzen dit keer. Alhoewel onze finale volgens de jury en de mensen van het buro toerisme en de gemeente er eentje was die ze erg mooi en intensief vond. Dat was dus ook iets waar wij heel erg hard aangewerkt hebben dit keer.

Spijtig genoeg vond men de lage stukken in ons vuurwerk met fonteinen en ander laag vuurwerk minder. en dat heeft ons helaas punten gekost. De uitslagen tussen de nrs 1,2 en 3 lagen minder dan 2 procent uitelkaar overigens.

Volgend jaar nieuwe rondes nieuwe kansen.

Felicitaties gaan overigens van ganse harte naar Alpeco. Als we het dan toch aan iemand moeten gunnen.. dan maar aan Alpeco :)

Ik moet zeggen Jack, als je niet wist wat er fout ging was het een mooie show hoor. Die van Alpeco dan. Nu heb ik die niet kunnen vergelijken met wat andere schieters schoten maar ik vond het toch een aardig mooi showtje.

Mijn felicitaties voor alpeco en uiteraard ook aan HENDRIX vuurwerken want het vuurwerk is bedacht en verzorgd door Hendrix je kon direct zie dat deze show met een passie was verzorgd en dat er creativiteit in zat. Vond deze show van Hendrix eigenlijk ook wel de beste show van de vurige maandagen was veel afwisseling en mooie producten her en der waren er enkele kleine foutjes en had men niet altijd het gewenste materiaal om te gebruiken maar dat gebeurd bij iedereen wel eens.Het vuurwerk duurde ook zoals het hoort in deze competitie bijna 20 minuten, want soms zie je ook dat men korter schiet dan is het vuurwerk wel intensiever omdat je dan alles op korte tijd wegschiet maar dit was dan bij Hendrix mooi onder contole. Vind het ook wel grappig dat er door andere bedrijven werd geroepen dat het vuurwerk van alpeco niet goed was en dat men ging laten zien dat het beter kon.Maar blijkbaar was dit toch wat over roepen....

Zo zie je maar dat de Jury en het publiek een goede en terechte keuze heeft gemaakt !!!

Groetjes Pyropim

Laatst bewerkt:
In de show van Alpeco werden een aantal mooie blokken gebruikt welke werden afgewissled met wat profecioneel vuurwerk. Met de producten die ze tot hun beschikking hadden voor de show hebben ze de jury weten te overtuigen.

Het verschil tussen de 1e plaats en de 3e plaats van ongeveer 2 procent geeft maar aan hoe zeer deze 3 bedrijven volgens de jury aan elkaar gewaagd waren.

De beelden van de shows, welke we hebben gefilmt, zullen binnenkort online komen.
Alvast veel kijkplezier.

Back
Bovenaan