’Vrouw raakt hand kwijt bij afsteken vuurwerk na Feyenoord-Ajax’

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babiloot

VWC lid
’Vrouw raakt hand kwijt bij afsteken vuurwerk na Feyenoord-Ajax’

Een vrouw heeft zondag in Hoorn na afloop van Feyenoord-Ajax ernstig letsel opgelopen aan haar hand. Volgens de politie wilde ze op straat in Hoorn een explosief afsteken. De politie onderzoekt nog om wat voor explosief het precies gaat en hoe het ongeval kon gebeuren.

Volgens het Noordhollands Dagblad gaat het om vuurwerk dat voortijdig afging en is de vrouw een hand verloren.

Het vuurwerk werd afgestoken na door Ajax met 4-1 gewonnen voetbalklassieker. In een café zouden veel voetbalfans samen naar het duel hebben gekeken. Het tragische incident speelde zich af op de Dubbele Buurt in Hoorn. De politie moest de omgeving afzetten.

Bron: telegraaf.nl

Een explosief is geen vuurwerk,lekker makkelijk van het ND om het daarop af te schuiven,waren ze erbij soms toen het gebeurde?
Sterkte voor de vrouw,harde les.

Bekend met het woord inlevingsvermogen?

jawel, maar ging te snel..

super zuur voor die vrouw.
misschien wilde ze een weigeraar nogmaals aansteken, maar ging deze alsnog af..

mijn reactie was meer in de trend van:

Dat het grove geschut, wat niet voor de huis tuin en keuken vuurwerk stoker is.
Cobra6, bigjo etc. altijd als normaal vuurwerk wordt bestempeld..

Vuurwerk wat bij verkeerdgebruik geen auto opblaast, maar je wel een ledemaat kan kosten.

Maar dit vuurwerk, wordt ook in iedere discussie gebruikt.. voor het al dan niet verbieden van vuurwerk in NL.

De vrouw stak volgens de politie het explosief zelf af , dan is het gewoon haar eigen schuld. Heel vervelend allemaal, maar als iemand bewust een risico neemt en het loopt verkeerd, dan kan het vervelende consequenties met zich meebrengen. Hopelijk gaan mensen een keer inzien dat die illegale rommel gewoon levensgevaarlijk is.

Bekend met het woord inlevingsvermogen?

Hopelijk gaan mensen een keer inzien dat die illegale rommel gewoon levensgevaarlijk is.

Mag ik je er op attenderen dat in principe bijna "al" het vuurwerk wat niet uit Nederland komt, als illegaal wordt bestempeld volgens onze wetgeving. Dus ik ben het er absoluut niet mee eens dat alle illegale rommel, zo als jij het noemt, levensgevaarlijk is.
Maar ik neem aan dat jij de zware knallers met tig veel flash bedoeld etc ?

Met illegale rommel bedoel ik vuurwerk wat blijvend letsel kan veroorzaken o.a je hand kwijt. Gewoon vuurwerk waarvan je weet als het misgaat, ben ik de rest van mijn leven de pineut. Ik denk dan altijd waarom neem je dat risico voor een paar seconden vermaak.

Mag ik je er op attenderen dat in principe bijna "al" het vuurwerk wat niet uit Nederland komt, als illegaal wordt bestempeld volgens onze wetgeving. Dus ik ben het er absoluut niet mee eens dat alle illegale rommel, zo als jij het noemt, levensgevaarlijk is.
Maar ik neem aan dat jij de zware knallers met tig veel flash bedoeld etc ?

Als je met een knal je hand eraf kan slaan, dan heeft dit niks met ONS vuurwerk te maken maar met het vuurwerk van de buurlanden..... laat dat nou eens en voor altijd duidelijk zijn!!!!
Kan me hier nog steeds over irriteren.

Als je met een knal je hand eraf kan slaan, dan heeft dit niks met ONS vuurwerk te maken maar met het vuurwerk van de buurlanden..... laat dat nou eens en voor altijd duidelijk zijn!!!!
Kan me hier nog steeds over irriteren.

Van welke buurlanden?.

Ach in Nederland ook maar ik vind wel dat je 2 dingen door elkaar haalt,als je het hebt over producerende landen of landen waar het op grote schaal verkrijgbaar is.bij het laatste hoef je niet met de vinger naar het buitenland te wijzen(tenzij je daar rustiger van slaapt):wink:.over producerende landen moet je toegeven dat het in die landen geen problemen op Nederlandse schaal opleverd dus zijn zij dan verantwoordelijk voor ons probleem?wat mij betreft niet. De opvoeding(van alle leeftijden)hoort toch echt hier te gebeuren denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan