Vroeger nu nog te krijgen?

De Beko traditionals staan mooi in de catalogus maar als je ze in de tas/ doos uitgeleverd krijgt blijven er weinig traditionals over want dan krijg je de nieuwe uitvoering en dat vind ik jammer.

Rene

je had toen ook van die singleshots genaamd Ufo ofzoiets,
kwam ook een parachute uit met een wondertol eraan als ik mij goed herinner

dat was ook vet! bestaan die eigenlijk nog?

Parachutes, wat waren die geweldig zeg. Toen ik klein was kocht mijn vader deze altijd, ik was er helemaal verzot op. En 1 januari natuurlijk vroeg uit bed om zoveel mogelijk parachutes terug te vinden!
Helaas dat ze niet meer verkrijgbaar zijn (of van dermate slechte kwaliteit dat ze niet waardig zijn om te vergelijken met de versie van vroeger).

Wat ik altijd geweldig vond waren die miniatuur raketjes met iritante gil.
Daar had ik er altijd wel een pak of 5 van.

Wat ik ook heel lang geleden een keer had was een pakket wat Coppens verkocht als india pakket.
Allemaal kleine frutseltjes met zilver,rood en groen glans papier.
Daar zaten kleine raketjes in en kleine tolletjes en het mooiste vond ik toch wel de raketjes die horizontaal gingen door een touwtje wat je kon hangen tussen twee punten.

je had toen ook van die singleshots genaamd Ufo ofzoiets,
kwam ook een parachute uit met een wondertol eraan als ik mij goed herinner

dat was ook vet! bestaan die eigenlijk nog?

Deze zijn nu te koop bij Harings in Almelo

54372758.jpg

top!
puur met een lichtkogeltje, of echt een tol?

edit: dit zijn trouwens niet die Ufo dingen wat ik eigenlijk bedoelde

wat is er dit jaar kwa nostalgie op de markt ?
ik vind het altijd een must have in de collectie !

wat ik me kan heugen is:
- assorti rockets waaronder ook de parachute pijl
- meterpakket sier
- goede oudewedse kanonslagen (weet het merk niet)
- Draaizon
- Happiness
- zevenklapper

ik zie graag nog meer dingen komen, zodat ik me collectie weer goed kan bijvullen !

klopt, maar toch heb ik er elk jaar wat van om me collectie ook aardig nostaligisch te houden omdat ik daar van houd :D

ergens eind jaren 90 had je nog van die grote ballen (soortvan grondbloem idee) die dan opstegen als ze goed op gang waren. daar zie je ook niks meer van terug.

mn vader had ze altijd. je moest soms echt dekking zoeken :P geen idee wie ze maakte en hoe ze precies heete. ze zaten per stuk in een klein doosje verpakt. later kon je nog wel kleinere vinden, maar die schoten niet meer de lucht in.

van die draaizonnen vind je ook bijna nergens meer. toevallig dit jaar nog eentje gratis bij mn bestelling gekregen. een kleintje (2 raketten) van dynasty die niet eens meer in de catalogus stond.

ergens eind jaren 90 had je nog van die grote ballen (soortvan grondbloem idee) die dan opstegen als ze goed op gang waren. daar zie je ook niks meer van terug.

mn vader had ze altijd. je moest soms echt dekking zoeken :P geen idee wie ze maakte en hoe ze precies heete. ze zaten per stuk in een klein doosje verpakt. later kon je nog wel kleinere vinden, maar die schoten niet meer de lucht in.
1 of 2 jaar geleden had ik ze ergens gezien onder de naam power balls ofzoiet?
Ze hadden een wit met rood motief.

zulke, alleen dan echt nog een stuk groter. volgensmij zaten ze wel in een vergelijkbaar doosje.

Edit: jaah hoorr dit waren ze:
starballcontributionlarge.jpg

ergens gevonden op een volgensmij amerikaanse site, voor nog geen 1 dollar ps. lol

check die site ook eens, staan leuke stukjes vuurwerk tussen
wat dacht je van jumping jack matjes met 100 stuks!
http://www.hooksettfireworks.com/category/Spinners.html

Bijlagen

• 20071017101542519.jpg
    20071017101542519.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 0
lady cracker 4 fontijntjes toen ander ediket oa toverfontijn morning glory, jumping jacks het vader en zoon pakket.

deze starballen werden in half 80 aangepast ze bleken een fout te hebben dat ze uit elkaar spatten, er werd toen een groen netje om gedaan.

mijn pa had deze vroeger ook gekocht.
knalden niet uit elkaar maar die bal zweefde alle kanten op.dus brandend tegen auto's ramen en deuren.
je kon niet meer dan toezien en constant oeii roepen als die weer eens wat raakte haha.
echt veilig waren ze dus niet ...

Back
Bovenaan