Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Vroegâh, toen mocht ik nog niet zelf vuurwerk afsteken maar heb ik vele oud en nieuws uit het raam gekeken naar anderen die op de straten aan het stoken waren. Het jaar dat ik voor het eerst zelf vuurwerk afstak was net de 18:00 regel in gegaan. Ik vergeef het de (toenmalige) regering en degenen die daarvoor gezorgd hebben nooit meer wat ze afgenomen hebben.
Vroegâh, toen ik de hele dag vanaf 10:00 (en soms nog eerder) met een tas vol rotjes, grondbloemen, babypijlen etc in de weer was. Dat is nu wel anders, wat ik soms best wel mis.
Vroeger liepen we om 6 uur sochtends al op straat rond met tassen vol klein spul. Ik hoor mijn ouders nog roepen, dat krijg je nooit op. En op de 31ste stond ik met mijn vader om 12:00 weer keurig in de winkel om een nieuwe voorraad te halen.
Exact! Precies dat! Jammer maar helaas.
Moet je nu anno 2018 eens doen. Als je nu 6.00 op oudejaarsdag begint met stoken staat om 6.20u de politie bij je op de stoep, in de stad nog eerder. Vroeger gunde men dat de jeugd, o.a. door alle negatieve media aandacht zou dat nu totaal onmogelijk zijn. Die zeikcultuur van tegenwoordig. Dat....
Ik merk zelfs verschil met 2010/2011 als 12-jarige en nu. Laat staan de oudere jongens.
Nee, ik hemel oude tijden niet op en ben ook totaal niet depressief of iets! Maar dit is 100% de realiteit!
Toch was het hier vorig jaar om 7.30 al raak en geen agent gezien
Ik spreek voor mijn eigen plaats. De handhaving verschilt wel erg per plaats, maar in de meeste zal de hele dag volle bak stoken lastig zijn denk ik zo.
Het gaat me nog veel meer om alles wat er achter zit en er bij komt kijken.
Ik moet nu sowieso een goed voorbereid plan moeten hebben en verschillende stooklocaties etc.
Iemand op de uitkijk laten staan, tassen in de bosjes. Allemaal voorzorgsmaatregelen voor eventueel gezeik.
Daarnaast ook toch de stress die toch continue min of meer aanwezig is dat er politie komt etc.
Ik zou het gewoon zo graag lekker weer als vroeger willen. De hele jaarwisseling in het teken van vuurwerk in de positieve zin van het woord. Niet al die regeltjes en negativiteit!
Vroegâh: Toen je geen oog dicht deed, de nacht voordat je je vuurwerk op kon gaan halen.
Daar hebben er heel wat nog steeds last van.
Vroegâh: Toen je geen oog dicht deed, de nacht voordat je je vuurwerk op kon gaan halen.
Oh ja joh? Ik inmiddels niet meer.Alleen vorig jaar met de trage levering van Mania. Toen zat ik wel even in de rats hahaha.
Sterker nog, ik heb dat gevoel meer dan voor de 31e zelf. Probeer het elk jaar te onderdrukken, maar lukt gewoon niet. Zelfs niet met een paar biertjes op, de slaap komt gewoon niet.
Tip, gewoon niet naar bed gaan. Scheelt je heel wat stres. Gewoon lekker beneden op de bank blijven, forum er bij, muziekje aan en genieten van het moment dat komen gaat. Doe ik al jaren.