Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Krijgen jullie ook vaak de vraag van mensen bij jou uit de buurt of je dit jaar weer thuis bent en zoja of je weer een showjte schiet?
Laat het ons hier weten welke vragen jij krijgt van je buren.

Ja hoor, vandaag was het weer zo ver. De eerste buren vroegen zich af of we er dit jaar ook weer zouden zijn. Waren blij te horen dat we er dit jaar ook gewoon weer zijn. Gelukkig alleen maar positieve berichten hier in de straat en buurt.

Ik ben verplicht om thuis te zijn met oud en nieuw, heb van een aantal buren donaties gehad van totaal 650 euro. Dus als ik weg ben heb ik een probleem met de straat :D

Paar dagen terug werd ik aangesproken door twee jongetjes (zo rond de 10-12) uit de buurt of ik dit jaar weer in de straat ben met vuurwerk. Die kwamen vorig jaar naar mij toe tijdens de jaarwisseling en elke keer als ik ze zie hebben we het weer over vuurwerk haha, over België, Aldi, Lidl, nitraten, shells, en Cobra's :no: ... De YouTube generatie... Toch leuk dat de jonge generatie ook nu al bezig is met vuurwerk ondanks de coronajaren.

Je merkt nu vooral dat mensen verbaasd zijn dat het dit jaar weer "gewoon doorgaat" en ze kijken er naar uit om het weer gezellig te maken met elkaar.

Ik ben vorig jaar december verhuisd. Met het verbod in het achterhoofd en het feit dat ik de buren nog niet echt kende was ik heel benieuwd hoe er gereageerd zou worden. Maar de reacties waren louter positief. Het was ook heel erg gezellig in de straat. Er stonden meerdere buren met een vuurtje buiten. Een aantal hadden er oliebollen gebakken die op schalen langskwamen en de kinderen waren lekker met cat. 1 in de weer. Blijkbaar stoken er meerdere buren bij een normale jaarwisseling, dus dat moet helemaal goed komen dit jaar. Overigens zijn er ook een aantal die er niets mee hebben, maar die trekken gewoon de gordijnen dicht als ze er geen zin meer in hebben en hoor je verder niet. Leven en laten leven. Zo kan het dus ook.

Hier in de buurt merk ik vooral dat mensen denken dat het verbod definitief is gezien de vorige jaren. Heel vreemd wel om te horen. Als ik zeg dat dat dan niet zo is vragen ze wel direct: ben jij dan wel thuis?!

Moet zeggen dat ik er voor dit jaar nog niet helemaal uit ben of ik thuis ben, maar dat de mensen er zin in hebben is wél duidelijk!

Ik ben sowieso altijd thuis met O&N, ga echt niet met al mijn vuurwerk lopen slepen om dan ergens anders te gaan zitten waar het nooit zo leuk is als thuis...:D Iedereen is hier ook altijd welkom, ene keer zijn we met 8 man, andere keer met 30. Buren vragen het dus niet eens meer, ze weten toch wel dat ik thuis ben...

Sinds een week weten wij dat onze lieve buuf van 70 nog maar een paar maandjes te leven heeft.
We hebben dagelijks contact en regelen de boodschapjes etc..

Op de vraag van de week of ze met ons nog eens naar het strand wil of het bos moest ze nog even over nadenken ivm met de pijn.

Over 1 ding was ze heel stellig... Ze wil nog een keer mooi groot vuurwerk zien want 'dat vind ik zo mooi en tegenwoordig mag al zo weinig meer'.

We hebben afgesproken dat zij oud en nieuw nog gaat meemaken en ik de rest zou regelen... :sad:

Mijn buren zijn vaak niet thuis en ben een van de weinige die afsteekt in de straat. De zoons van mn buren wonen helaas niet meer thuis want die waren ook fanatiek altijd.

Geen vragen, enkel positieve reacties. Er stonden hier in de straat zeker 200 man, en wat een reacties na de tijd zeg, prachtig. Enkel complimenten en ze vonden het prachtig.

Zo dat zijn gulle buren, lekker hoor Stefan! Ik krijg altijd de vraag: waar heb je het gehaald? Ik noem dan meestal gewoon de plaats, en niet de winkel haha. Probeer het toch een beetje vernieuwend te houden, voor de straat waar mijn ouders wonen.

Verschillende appjes van buurtgenoten en mensen die kwamen kijken waar het vuurwerk vandaan kwam.

Zoals Wesley al aangaf, enkel lovende reacties gehad van mensen die begin avond al kwamen vragen ''jullie schieten om 0:00 ook nog iets toch?!''. Met het opbouwen van de show diverse mensen gesproken die speciaal voor het 0:00 moment naar het kruispunt kwamen kijken. Met een dikke 150 - 200 man was er genoeg publiek te zien! Top!

geen vragen gehad, maar wel hoop geklap :D wegens het mooie vuurwerk wat de straat mooi verlichte was geweldig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan